Rolf schreef:1 Eigenlijk zou je met deze opmerking een ban moeten krijgen, want het toont geen respect voor de Bijbel.
Dus jij wilt beweren dat de bijbel historisch, natuurkundig en ethisch verantwoord is?
Zo ja, graag beargumenteren hoe je de Zondvloed natuurkundig, historisch én ethisch kunt verantwoorden.
En een ban is niet nodig hoor, al is het ongetwijfeld lief bedoelt. In Nederland staat het hebben van een vrije wil echter hoog op de agenda. Ik maak daar dan ook graag gebruik van. Het christendom is geen ideologie en mag dus bekritiseerd worden zonder dat je daarvoor wordt buitengesloten. De tijden dat we 'verbannen' werden omdat we geen respect toonden, zijn in West-Europa gelukkig voorbij. Gelukkig hebben we geen Noord-Korea toestanden hier, en leven we ook niet onder het regime van Stalin, Nero of welke gek dan ook.
Rolf schreef:2 Als je ergens aan twijfelt, mag je het in stilte aan Hem voorleggen.
Ik leg liever niets in stilte voor aan een God die Zijn hand er niet voor omdraait om tienduizenden mensen en dieren d.m.v. een zondvloed te verzuipen. En nee, ook daarvoor hoef ik niet gebanned te worden, Rolf, want ik ben gewoon eerlijk. De Tien Geboden zeggen immers al dat het spreken van valse getuigenis een zonde is. Hoewel ik het niet als zonde beschouw, ben ik het liefst gewoon integer tegenover de medeforumleden hier.
Rolf schreef:3 Het geloof is een gave. Het is uit het Woord (Rom 10 : 17).
Als ik bloemenzaad zaai in goede grond, en het goed verzorg, dan hoop ik dat na regen en zonneschijn
het opkomt. Hoe dat precies gebeurt hoef ik niet te weten, dat kan ik ook niet geheel bevatten.
Zo is het ook met geloof. Het kan groeien in het hart, als het Woord daarin gezaaid is.
Het Woord was wel degelijk in mijn hart gezaaid, maar de oogst mislukte.
Maar goed, de bloemetjes staan er desalniettemin mooi bij hoor. Ik ben een erg gelukkig mens, moet ik zeggen.