Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
em_ma schreef:@ Denkertje: ben je al op de Gay Pride geweest? Zo ja, wat zijn je ervaringen?
Ik krijg de indruk dat het evangeliseren op de Gay Pride alleen maar mogelijk is in een boot en dat anderen die het daar niet mee eens zijn uitgemaakt worden voor een soort ouderwetse verstofde christenen. Vind ik erg jammer.
Als je de mening van anderen niet wil horen, had je beter dit topic niet kunnen openen. Nog niemand heeft hier gezegd dat evangelisatie op de GP uberhaupt not done is, maar dat het nodig is en de mensen die gaan evangeliseren respect afdwingen, dus ik snap niet helemaal waarom je zo pittig blijft reageren.
Tamerlan schreef:En over die kat die op het spek gebonden wordt: kom op zeg, dat klinkt als een reformatorische dominee die waarschuwt tegen gemengde jongerenreizen.....
Denkertje21 schreef:em_ma schreef:@ Denkertje: ben je al op de Gay Pride geweest? Zo ja, wat zijn je ervaringen?
Ik krijg de indruk dat het evangeliseren op de Gay Pride alleen maar mogelijk is in een boot en dat anderen die het daar niet mee eens zijn uitgemaakt worden voor een soort ouderwetse verstofde christenen. Vind ik erg jammer.
Als je de mening van anderen niet wil horen, had je beter dit topic niet kunnen openen. Nog niemand heeft hier gezegd dat evangelisatie op de GP uberhaupt not done is, maar dat het nodig is en de mensen die gaan evangeliseren respect afdwingen, dus ik snap niet helemaal waarom je zo pittig blijft reageren.
Ik denk dat er hier twee dingen door elkaar lopen:
We hebben allemaal een mening over GayPride op zih. Ik denk dat we daar niet erg in verschillen. Ik denk dat alle christen de GayPride zoals die in Amsterdam gestalte krijgt, afwijzen. Dat doe ik ook. Homoseksualiteit is voor een christen niet iets om trots op te zijn. Daarbij is er zo'n 20% van de boten die het het helemaal bont maken met hedonistische decadentie. In onze afwijzing van een werlds gebeuren als dit zijn we het dus waarschijnlijk wel allemaal met elkaar eens.
Maar dan het tweede: juist een evenement als dit is een uitgelzen plek om te laten zien dat God ook wil omzien naar homo's. Er is geen hoek zo donker, of God's licht kan er bij. Ook daar. En daarom wilde ik dit topic veel breder trekken: moeten we als christenen die zeggen het Licht der Wereld te kennen, niet juist die donkere hoeken opzoeken?
Moeten wij niet naar grote feesten, house party's enz. Daarom wil ik ook op die boot staan om te getuigen dat God leeft!
Mortlach schreef:
Natuurlijk, christenen hebben heel wat slechte beeldvorming te overwinnen, en er zullen mensen zijn die inderdaad zo zullen denken. En het enige wat je kan doen om te laten zien dat het zo kwaad nog niet is, is meedoen. Je kunt er wel wegblijven, maar hoe verander je dan iets? Mensen zullen blij zijn dat die chagerijnige zuurpruimen hun feestje niet komen verzieken, terwijl als je er wel bij bent, je kunt laten zien dat je het feestje gewoon meeviert en dat christenen soms ook net echte mensen zijn...
em_ma schreef:Maar evangelisatie is niet beperkt tot evenementen, maar zit voor mij ook in vriendschapsevangelisatie. Niet dat ik daarmee mezelf goed praat overigens.
Filosoof schreef:Je loopt echter wel het risico dat je overgeëmancipeerd raakt. De Schrift is niet zachtzinnig m.b.t. homoseksualiteit. Dat moderne christenen dat wel zijn, betekent niet dat dit ook strookt met de bijbelse visie. Ik zeg niet perse dat het niet zo is, want Jezus zou van z'n leven geen homo hebben gestenigd, maar ik denk dat het van belang is dat je er wel over moet nadenken wanneer je besluit om op de Gay Pride te gaan evangeliseren.
em_ma schreef:Ik moet ook denken aan ds. Pieters die kroegen afging en naast zijn jonge gemeenteleden ging zitten in de kroeg. Echt, dat vind ik zo mooi!
schelpje3 schreef:We moeten maar geen parels voor de zwijnen werpen en dan bedoel ik niet dat je niet zou mogen evangeliseren waar homo's bij elkaar komen, maar op een dermate grote manifestatie met veel herrie en oog voor andere zaken.
Dus ook niet bij pinkpop e.d.
schelpje3 schreef:Dit probleem speelt niet in onze directe omgeving.
Onze pubers vinden het belachelijk, die hele g.p.
Zij haten al een roze truitje
Ik houd sowieso niet van massale mensenmassa's.
Ben meer van het kleine, het intieme.
Ik vind evangeliseren helemaal moeilijk, laat het liever door mijn daad zien. (gewaad en gelaat ?)
Heb door mijn werk contact met andersdenkenden en ik word gerespecteerd om mijn levenswandel.
Hoop daardoor anderen tot jaloersheid te wekken.
Soms laat ik een eenvoudig boekje achter bij iemand, als ik denk dat dat kan.
Maar opdringen werkt averechts, ik ben geen Jeh. getuige. Die irriteren ook als ze zondagsmorgens om 8 uur aan de bel hangen
schelpje3 schreef:Ds. Pieters ja, die heeft een talent hiervoor.
Ik denk dat wij dat niet allemaal hebben.
Bovendien is de gay pride niet echt de plaats en gelegenheid hiervoor.
Als de wijn is in de man, is de wijsheid.....
En dan is het misschien bier of champagne, maar dat maakt niet uit.
We moeten maar geen parels voor de zwijnen werpen en dan bedoel ik niet dat je niet zou mogen evangeliseren waar homo's bij elkaar komen, maar op een dermate grote manifestatie met veel herrie en oog voor andere zaken.
Dus ook niet bij pinkpop e.d.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten