De NGK

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Waarheen

Re: De NGK

Berichtdoor Waarheen » 05 jul 2009 16:18

egbert schreef:
Denkertje21 schreef:@ Rolf: om je gerust te stellen: heel veel homo's, met en zonder relatie hebben bij hun kerkenraad al aangegeven dat zij vinden dat zij beter niet in aanmerking kunnen komen voor een ambt.
En weet je waarom? Omdat ze van hun kerk houden en omdat ze niet willen dat er in de kerk ruzie zou ontstaan omdat een paar hardliners het op scherp gaan zetten.
Om de lieve vrede...
Terwijl er heel veel homo's vaak bovenmatig getalenteerd zijn...
Maar gelukkig worden ze door God op veel andere plaatsen ingezet...


Dat geldt niet alleen voor homo's denkertje...
Ik denk dat de voornaamste reden is dat er zulke hoge eisen wordt gesteld aan een ouderling.


Sorry, maar dit is echt onzin. Hoeveel homo's heb jij hier over gesproken? Hoeveel homo's kén je überhaupt in je kerk?
Ik heb hierover met veel homo's gesproken. En die voldoen stuk voor stuk aan de hoge eisen waar jij het over hebt. Maar om wille van de rust in de gemeente geven zij aan niet in aanmerking te willen komen.

Gebruikersavatar
egbert
Mineur
Mineur
Berichten: 220
Lid geworden op: 05 mei 2003 22:42
Locatie: Vlaardingen

Re: De NGK

Berichtdoor egbert » 05 jul 2009 17:18

Waarheen schreef:
egbert schreef:
Denkertje21 schreef:@ Rolf: om je gerust te stellen: heel veel homo's, met en zonder relatie hebben bij hun kerkenraad al aangegeven dat zij vinden dat zij beter niet in aanmerking kunnen komen voor een ambt.
En weet je waarom? Omdat ze van hun kerk houden en omdat ze niet willen dat er in de kerk ruzie zou ontstaan omdat een paar hardliners het op scherp gaan zetten.
Om de lieve vrede...
Terwijl er heel veel homo's vaak bovenmatig getalenteerd zijn...
Maar gelukkig worden ze door God op veel andere plaatsen ingezet...


Dat geldt niet alleen voor homo's denkertje...
Ik denk dat de voornaamste reden is dat er zulke hoge eisen wordt gesteld aan een ouderling.


Sorry, maar dit is echt onzin. Hoeveel homo's heb jij hier over gesproken? Hoeveel homo's kén je überhaupt in je kerk?
Ik heb hierover met veel homo's gesproken. En die voldoen stuk voor stuk aan de hoge eisen waar jij het over hebt. Maar om wille van de rust in de gemeente geven zij aan niet in aanmerking te willen komen.


Dan begrijp je me niet helemaal....
Met die hoge eisen bedoel ik met name "onbesproken, mensen die ieders vertrouwen kunnen genieten.
Daarom zei ik dat ikzelf zou bedanken als er gemeenteleden aan mijn functioneren zouden twijfelen. om wat voor redenen dan ook...
Ik bedoel geenszins te zeggen dat een homo geen talenten op dat vlak zou hebben.
The solution to a problem lies in finding the Solver...

Denkertje21

Re: De NGK

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2009 19:43

egbert schreef:Met die hoge eisen bedoel ik met name "onbesproken, mensen die ieders vertrouwen kunnen genieten.
Daarom zei ik dat ikzelf zou bedanken als er gemeenteleden aan mijn functioneren zouden twijfelen. om wat voor redenen dan ook...
Ik bedoel geenszins te zeggen dat een homo geen talenten op dat vlak zou hebben.


Kan ik niet mee uit de voeten.
Er zijn mensen dei overal over vallen.
Er zijn mensen die vinden dat iemadn geen ambstdrager kan zijn als hij of zij allen maar homo is en uit principe ook celabatair is.
Ik weet ook van meerdere homo's die bewust celibatair leven, dat zij hun kerkeneraad hebben laten weten dat zij nie in aanmerking willen komen omdat dat onrust zou geven.

Gebruikersavatar
egbert
Mineur
Mineur
Berichten: 220
Lid geworden op: 05 mei 2003 22:42
Locatie: Vlaardingen

Re: De NGK

Berichtdoor egbert » 05 jul 2009 20:33

Denkertje21 schreef:
egbert schreef:Met die hoge eisen bedoel ik met name "onbesproken, mensen die ieders vertrouwen kunnen genieten.
Daarom zei ik dat ikzelf zou bedanken als er gemeenteleden aan mijn functioneren zouden twijfelen. om wat voor redenen dan ook...
Ik bedoel geenszins te zeggen dat een homo geen talenten op dat vlak zou hebben.


Kan ik niet mee uit de voeten.
Er zijn mensen die overal over vallen.

Klopt, Als een enkeling valt over mijn lange haar b.v. Dan negeer ik dat.

Er zijn mensen die vinden dat iemand geen ambstdrager kan zijn als hij of zij allen maar homo is en uit principe ook celabatair is.
Dat is niet waar de discussie over begon, het geval Jeruzalemkerk in Utrecht waar praktiserende homos ambtsdrager mnogen worden.
Alss het gaat om een homo die uit principe celibatair leefy vind ik het een heel ander verhaal
Ik weet ook van meerdere homo's die bewust celibatair leven, dat zij hun kerkeneraad hebben laten weten dat zij nie in aanmerking willen komen omdat dat onrust zou geven.

Dat is een houding waar ik respect voor heb.
Mag ik jou vragen hoe je denkt over vrouwen in het ambt?
(niet een hele discussie over dit onderwerp graag, ik bedoel deze vraag in relatie tot dit onderwerp)
The solution to a problem lies in finding the Solver...

Denkertje21

Re: De NGK

Berichtdoor Denkertje21 » 05 jul 2009 22:46

egbert schreef:Mag ik jou vragen hoe je denkt over vrouwen in het ambt?

Mag ik je daarop een antwoord geven met een verhaal over mijn vader?
Mijn vader was een godvrezend man, 20 jaar ouderling in de Ger.Gem. en nog langer raadslid voor de SGP. Gewoon om een beeld van hem te geven.
Na zijn 3e hersenbloeding was het mis in z'n hersenen, vooral psychisch. Hij werd opgenomen in pastoraal opvangscentrum de Hezenberg in Hattum. We gingen uiteraard regelmatig op bezoek.
Op een een keer vroeg ik hem: "Redt je het hier pa, en hoe gaat het geestelijk?" Hij gaf antwoord met een zin die ik nooit meer vergeet:
"Ach, ze hebben hier een vrouwelijk predikant en ik heb altijd geleerd en geloofd, dat dat niet kon, maar elke keer dat ik er ben, heb ik er heel veel aan, dus ik houd maar op met oordelen".
Het raakt me weer, nu ik dit opschrijf. Mijn vader is al lang bij zijn Maker, maar wat heb ik veel van hem mee gekregen.

Gebruikersavatar
egbert
Mineur
Mineur
Berichten: 220
Lid geworden op: 05 mei 2003 22:42
Locatie: Vlaardingen

Re: De NGK

Berichtdoor egbert » 05 jul 2009 22:53

Dat klinkt behoorlijk herkenbaar...
The solution to a problem lies in finding the Solver...


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten