wijnand schreef:mohamed schreef:Wat Wijnand zegt klopt niet, Jezus leert dat alleen een slaaf niet weet wat zijn meester doet en dat de gelovigen geen slaven meer zijn.
Joh 15,15 Ik noem u niet meer slaven, want de slaaf weet niet, wat zijn heer doet; maar u heb Ik vrienden genoemd,
omdat Ik alles, wat Ik van mijn Vader gehoord heb, u heb bekend Gods plan is door Jezus geopenbaard en is te achterhalen, echter als je te lui bent moet je lekker gaan slapen!

Uhh.. lees het in z'n verband aub..
Hij zegt dit op dat moment tegen de apostelen waarbij Jezus hen alles heeft bekend gemaakt wat de Vader wilde dat ze zouden weten. Dat is iets anders dan dat Jezus ons vandaag de dag alles wat wij maar willen weten openbaart want dat doet Hij niet.
Als jij vindt dat je niet genoeg geopenbaard wordt moet je de Bijbel eens gaan lezen, want daar staat het allemaal in!
Verder -> Gods plan in geheel is nog niet geopenbaard, want hoe kan een oneindig God Zijn oneindige plan aan eindige wezens vertellen en dat ze het ook nog zouden snappen. God is veel groter dat je denkt! Niet alles is te achterhalen als God niet wil dat wij dat weten of nog niet weten... anders zouden onze kleine hersentjes ook exploderen denk je niet?
Dan kan deze passage doorgestreept worden begrijp ik?
Efeziërs 310 Zo zal nu door de kerk de wijsheid van God in al haar schakeringen bekend worden aan alle vorsten en heersers in de hemelsferen, 11
naar het eeuwenoude plan dat hij heeft verwezenlijkt in Christus Jezus, onze Heer, 12 in wie wij vrijelijk toegang hebben tot God, vol vertrouwen door ons geloof in hem.