Carl schreef:Wat -in het optreden van Jesus- zou jij in de betekenis die jij eraan geeft, zien als van een kind, Riska?
je broer
Carl
Ik heb nooit aan Jezus gedacht. De reden dat ik er zo lang over deed je te antwoorden heeft te maken met het feit dat ik telkens iets schreef en daarna weer gedeleted heb. Jezus had tijdens Zijn rondwandeling op aarde veel menselijks en toch heb ik het gevoel eraf te moeten blijven...
Dat is niet bedoeld om me er met een jantje van leiden af te maken, maar ik kan het echt niet beantwoorden.
Maar vanmorgen las ik in Trouw een stuk over theologiseren met kinderen.
In dat zeer lezenswaardige artikel (De Verdieping, pagina 6 en 7) staat het volgende, waarbij ik onmiddellijk aan deze discussie moest denken:
Trouw,de Verdieping schreef:Jezus zegt in de Bijbel dat we moeten geloven als een kind. Dat betekent niet dat je naïef moet zijn of dat je een offer moet doen voor je verstand, maar dat je het geloof onbevangen tegemoet moet treden, zoals kinderen dat doen.
Het geeft precies weer wat ik bedoel. Wij zijn geïndoctrineerd met dogma's en dergelijke en hebben al onze onbevangenheid verloren.