irmo schreef:
En ja, ik begrijp niet waarom mensen een geloof aanhangen waar je de beloning( als ik het zo ff mag stellen) pas na je dood krijgt. Want mensen worden ook bang gemaakt voor dat leven na de dood. En dan denk ik wat met het hier en nu, wat met dit leven? Moet ik in dit leven in een hel leven om na mijn dood in een hemel terecht te komen? Wat trouwens niemand vantevoren zeker weet, ook de mensen die mij dat soort nare dingen zeggen niet. Ik denk dat je de hemel voor een groot deel hier op aarde ook wel kunt maken, misschien door een beetje fatsoenlijk met elkaar om te gaan.
Teus schreef:De beloning van God komt niet na de dood.
Als God in je leven komt, beloont hij direct. Dit is moeilijk voor velen maar dat is weer een ander punt.
Ik weet heel zeker waar ik straks terecht kom.
Hier op aarde kun je nooit maken wat lijkt wat in de hemel is, het is totaal niet te vergelijken.
Leg dat eens uit, alsjeblieft?
want ik dacht altijd dat het wel zo was. Als je een goed christen bent en een christelijk leven leidt, kom je later bij God in de hemel, en als je dat niet doet ga je naar de hel toch? Dus dat is dan toch na dit leven?
Laten we voorop stellen dat een goed Christen zich niet onderscheid van welk ander mens dan ook. Er zijn Christenen en niet-Christenen. Voor God zijn we hetzelfde, allemaal even slecht en door de zonden verdorven en de dood schuldig, maar ondanks dat houdt Hij onnoemelijk veel van
alle mensen, ook van jou, Irmo. Zoveel dat Hij Zijn enige Zoon gegeven heeft om voor de zonden van alle mensen te betalen. Het moest gebeuren omdat God zo Heilig is kan Hij de zonden niet tolereren en ook niet door de vingers zien, er moest voor betaald worden en dat heeft Zijn Zoon Jezus Christus voor ons gedaan omdat God, Zijn Vader, wilt dat alle mensen bij Hem in de Hemel komen dus bekeerd worden.
Nu is het zo dat God wilt dat alle mensen bekeerd worden, ze zich allen tot Hem bekeren en dan zal Hij ze een nieuw leven geven, uit Genade. Dat leven begint hier op aarde, als je de genade van God ontvangen heb, dus nadat je je bekeerd hebt tot Hem is Hij in je leven en hangt het van jou af hoe je leven met Hem is. Door de Genade ontvang je de Heilige Geest en afhankelijk hoe je leeft beleef je die. Hij is de opdrachtgever van God en de Heere Jezus. Door Hem kun je een geweldig leven hebben hier op aarde. Vaak wordt de Heilige Geest uitgedoofd door allerlei wetjes en regeltjes die kerken zelf maken maar dat is een ander punt. Door de Genade kun je een leven met God hebben dat ik niet kan omschrijven, hier op aarde.
Na dit leven krijg een Christen een zogenaamd verheerlijkt lichaam, dit is nodig om bij Jezus te kunnen zijn. We kunnen anders Zijn Liefde niet dragen zo veel zo intens, ik kan het niet omschrijven, te wonderlijk. we zouden Hem niet eens kunnen zien of zijn stem kunnen horen. onze ogen en oren kunnen het niet dragen.
Dus als je je bekeerd tot God beloont Hij je.............met Zijn Liefde, Barmhartigheid, Zorg en nog veel meer en straks een eeuwig leven
Als je niet kiest voor God beloond Hij je ook............je krijgt loon naar je zonden, de eeuwige verdoemenis.
Zo zie je, God geeft wat jij wilt.
Het is jou keuze, 100% jou keuze, 100% jou verantwoording maar 100% Gods Genade.
Als je niet voor Hem kiest, is het het lot wat je zelf gewild hebt.