David en Jonathan homo's?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: David en Jonathan homo's?

Berichtdoor schelpje3 » 02 mar 2012 16:42

boer schreef:de discipelen lagen ook in Jezus schoot.Johannes, als ik me niet vergis.
En gedanst werd er ook, op bruiloften en feesten toen de verloren zoon terugkwam.
Effe loskomen van verkrampte calvinistische denkbeelden en je bent zo weer mens.:-)

?:|

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 02 mar 2012 18:01

Ondanks je hoofdpijn misschien toch even je OT erbij pakken:
Deut 14;26 :
“Gij zult dat geld besteden voor alles waarin gij lust hebt, voor runderen of kleinvee, voor wijn of bedwelmende drank, of wat gij ook wenst, en gij zult daar voor het aangezicht van de Eeuwige, uw G’d, eten en u verheugen, gij met uw huisgezin!”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 mar 2012 18:12

boer schreef:Ondanks je hoofdpijn misschien toch even je OT erbij pakken:
Deut 14;26 :
“Gij zult dat geld besteden voor alles waarin gij lust hebt, voor runderen of kleinvee, voor wijn of bedwelmende drank, of wat gij ook wenst, en gij zult daar voor het aangezicht van de Eeuwige, uw G’d, eten en u verheugen, gij met uw huisgezin!”

Het gaat over je laatste zin, daar zie ik sterretjes van :roll:

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 02 mar 2012 19:41

als je eenmaal bijgekomen bent, mag je gerust reageren.
Liefst zonder smilies.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2012 23:20

@ Boer, zoals we lezen was Lazarus in de schoot van Abraham (Luk 16,23) maar dat betekende veelmeer dat hij overleden was en Jezus was in de schoot van de vader (Joh 1,18) maar dat betekent toch niet dat hij bij hem op schoot zat?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 03 mar 2012 08:36

mohamed schreef:@ Boer, zoals we lezen was Lazarus in de schoot van Abraham (Luk 16,23) maar dat betekende veelmeer dat hij overleden was en Jezus was in de schoot van de vader (Joh 1,18) maar dat betekent toch niet dat hij bij hem op schoot zat?

Sorry,Mohammed, schoot moest boezem zijn,

‘Eén van de discipelen, dien Jezus liefhad, (ook meer dan de liefde ener vrouw, denk ik)
lag aan de boezem van Jezus’.
Johannes 13:23

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 mar 2012 11:01

Of het 'typisch calvinistisch' is, betwijfel ik, maar vooral mannen kunnen gewoon niet omgaan met lichamelijkheid.
Behalve voetballers misschien, maar die hebben een excuus.
Ga je weg bij je broer, je vader, je beste vrien: geef je 'm een hand!! En weleen stevige graag want ze mochten eens denken dat je homo bent :-k

Vrouwen kunnen elkaar omhelzen, huilen. En mannen?
Ik ben blij dat er in de Bijbel meermaals over zeer hechte mannenvriendschappen wordt gesproken. Daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen.
En dat heeft totaal niets met homoseksualiteit te maken!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 03 mar 2012 11:16

JeeWee schreef:Of het 'typisch calvinistisch' is, betwijfel ik, maar vooral mannen kunnen gewoon niet omgaan met lichamelijkheid.
Behalve voetballers misschien, maar die hebben een excuus.
Ga je weg bij je broer, je vader, je beste vrien: geef je 'm een hand!! En weleen stevige graag want ze mochten eens denken dat je homo bent :-k

Vrouwen kunnen elkaar omhelzen, huilen. En mannen?
Ik ben blij dat er in de Bijbel meermaals over zeer hechte mannenvriendschappen wordt gesproken. Daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen.
En dat heeft totaal niets met homoseksualiteit te maken!

Maar alles met hollandse kilte en afstandelijkheid.
Moet je eens kijken hoe je aangekeken wordt als je bij iemand langsgaat zonder jezelf aan te kondigen , en het is bijna etenstijd.
(in vergelijking met warmere, uitbundigere landen rond de middellandse zee en Afrika, b.v.)
Ik gaf allebei mijn ouders altijd gewoon een zoen, en in de bijbel ging het ook zo, idem dito met omhelzingen.
Bovendien geef ik mijn mannelijke vrienden ook een zoen.
Wat anderen daarvan zouden denken, interesseert me geen lor.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 03 mar 2012 13:14

Maar alles met hollandse kilte en afstandelijkheid.
Moet je eens kijken hoe je aangekeken wordt als je bij iemand langsgaat zonder jezelf aan te kondigen , en het is bijna etenstijd.
(in vergelijking met warmere, uitbundigere landen rond de middellandse zee en Afrika, b.v.)
Ik gaf allebei mijn ouders altijd gewoon een zoen, en in de bijbel ging het ook zo, idem dito met omhelzingen.
Bovendien geef ik mijn mannelijke vrienden ook een zoen.
Wat anderen daarvan zouden denken, interesseert me geen lor.

Dit onderschrijf ik met uitbundigheid.
Stel je loopt in Portugal langs een kennis rond etenstijd, dan zien ze het bijna als een beledeging als je niet mee eet.
En toen ik een week of6 bij een gezin in |Roemenie verbleef maakte ik ook kennis met mannen die elkaar zoenen alszijnde een handruk.
Ik vond het wel wat hebben, voelt iig geval een stuk warmer dan zo een kille holandse handruk.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 mar 2012 18:22

mohamed schreef:@ Boer, zoals we lezen was Lazarus in de schoot van Abraham (Luk 16,23) maar dat betekende veelmeer dat hij overleden was en Jezus was in de schoot van de vader (Joh 1,18) maar dat betekent toch niet dat hij bij hem op schoot zat?

boer schreef:Sorry,Mohammed, schoot moest boezem zijn,

‘Eén van de discipelen, dien Jezus liefhad, (ook meer dan de liefde ener vrouw, denk ik)
lag aan de boezem van Jezus’.
Johannes 13:23

Prima als je wilt afrekenen met het calvinisme - mijn steun heb je - maar 'aan de boezem zijn van' betekent simpelweg liefhebben en het zegt geenszins iets over de locatie van Johannes ten opzichte van Jezus.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 03 mar 2012 18:51

Ik betwijfel dat ten zeerste, ook 2 verzen verder, 25, is een lichamelijke handeling die niet te vergeestelijken valt.
intimiteit is echt niet zo raar hoor, tussen 2 mannen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 mar 2012 20:18

Er was een lied waarvan het refrein zei:
"" Aan uw boezem Heer, leg ik mijn ??? neer".
Weet de tekst niet meer zo goed, maar later werd van dat woord "boezem" voeten gemaakt.
Vroeger lag men aan tafel, dus een positie aan iemands boezem zegt misschien iets over de plek aan tafel of een houding.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 03 mar 2012 22:49

king james joh 13:

23 Now there was leaning on Jesus' bosom one of his disciples, whom Jesus loved.

leunende tegen Jezus boezem of zoals HSV zegt:

23 En een van Zijn discipelen, die Jezus liefhad, lag aan in de schoot van Jezus.

t'is gewoon letterlijk waar die discipel lag. Ik vind het niet raar, kijk eens in de arabische landen ( maar ook in zuid-europese ) hoe fysiek mannen met elkaar omgaan. Hier verkrampen sommige mannen al bij een verjaardagskus van een andere man. We bekijken dat met een andere culturele bril.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 03 mar 2012 22:52

meribel schreef:king james joh 13:

23 Now there was leaning on Jesus' bosom one of his disciples, whom Jesus loved.

leunende tegen Jezus boezem of zoals HSV zegt:

23 En een van Zijn discipelen, die Jezus liefhad, lag aan in de schoot van Jezus.

t'is gewoon letterlijk waar die discipel lag. Ik vind het niet raar, kijk eens in de arabische landen ( maar ook in zuid-europese ) hoe fysiek mannen met elkaar omgaan. Hier verkrampen sommige mannen al bij een verjaardagskus van een andere man. We bekijken dat met een andere culturele bril.

Dat is wat ik bedoel!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 mar 2012 23:23

Er is toch zo een liedje over de boezem van Abraham, nou dat is de schoot van Abraham want die term gebruikt de Bijbel als een plaats in het dodenrijk.

Terug naar “[Religie] - Open forum”