boer schreef:de discipelen lagen ook in Jezus schoot.Johannes, als ik me niet vergis.
En gedanst werd er ook, op bruiloften en feesten toen de verloren zoon terugkwam.
Effe loskomen van verkrampte calvinistische denkbeelden en je bent zo weer mens.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
boer schreef:de discipelen lagen ook in Jezus schoot.Johannes, als ik me niet vergis.
En gedanst werd er ook, op bruiloften en feesten toen de verloren zoon terugkwam.
Effe loskomen van verkrampte calvinistische denkbeelden en je bent zo weer mens.
boer schreef:Ondanks je hoofdpijn misschien toch even je OT erbij pakken:
Deut 14;26 :
“Gij zult dat geld besteden voor alles waarin gij lust hebt, voor runderen of kleinvee, voor wijn of bedwelmende drank, of wat gij ook wenst, en gij zult daar voor het aangezicht van de Eeuwige, uw G’d, eten en u verheugen, gij met uw huisgezin!”
mohamed schreef:@ Boer, zoals we lezen was Lazarus in de schoot van Abraham (Luk 16,23) maar dat betekende veelmeer dat hij overleden was en Jezus was in de schoot van de vader (Joh 1,18) maar dat betekent toch niet dat hij bij hem op schoot zat?
JeeWee schreef:Of het 'typisch calvinistisch' is, betwijfel ik, maar vooral mannen kunnen gewoon niet omgaan met lichamelijkheid.
Behalve voetballers misschien, maar die hebben een excuus.
Ga je weg bij je broer, je vader, je beste vrien: geef je 'm een hand!! En weleen stevige graag want ze mochten eens denken dat je homo bent![]()
Vrouwen kunnen elkaar omhelzen, huilen. En mannen?
Ik ben blij dat er in de Bijbel meermaals over zeer hechte mannenvriendschappen wordt gesproken. Daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen.
En dat heeft totaal niets met homoseksualiteit te maken!
Maar alles met hollandse kilte en afstandelijkheid.
Moet je eens kijken hoe je aangekeken wordt als je bij iemand langsgaat zonder jezelf aan te kondigen , en het is bijna etenstijd.
(in vergelijking met warmere, uitbundigere landen rond de middellandse zee en Afrika, b.v.)
Ik gaf allebei mijn ouders altijd gewoon een zoen, en in de bijbel ging het ook zo, idem dito met omhelzingen.
Bovendien geef ik mijn mannelijke vrienden ook een zoen.
Wat anderen daarvan zouden denken, interesseert me geen lor.
mohamed schreef:@ Boer, zoals we lezen was Lazarus in de schoot van Abraham (Luk 16,23) maar dat betekende veelmeer dat hij overleden was en Jezus was in de schoot van de vader (Joh 1,18) maar dat betekent toch niet dat hij bij hem op schoot zat?
boer schreef:Sorry,Mohammed, schoot moest boezem zijn,
‘Eén van de discipelen, dien Jezus liefhad, (ook meer dan de liefde ener vrouw, denk ik)
lag aan de boezem van Jezus’.
Johannes 13:23
meribel schreef:king james joh 13:
23 Now there was leaning on Jesus' bosom one of his disciples, whom Jesus loved.
leunende tegen Jezus boezem of zoals HSV zegt:
23 En een van Zijn discipelen, die Jezus liefhad, lag aan in de schoot van Jezus.
t'is gewoon letterlijk waar die discipel lag. Ik vind het niet raar, kijk eens in de arabische landen ( maar ook in zuid-europese ) hoe fysiek mannen met elkaar omgaan. Hier verkrampen sommige mannen al bij een verjaardagskus van een andere man. We bekijken dat met een andere culturele bril.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten