StillAwake schreef:Ik denk dat Wil zelf wel een lesje kan gebruiken.
Ik denk dat Wil totaal geen educatie heeft gehad als ik haar bijdragen lees....
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
StillAwake schreef:Ik denk dat Wil zelf wel een lesje kan gebruiken.
Lock&Stock schreef:Omdat de Aarde erg groot is en 100 meter niet heel erg hoog, doe het zelfde maar eens op de maan of als je in de Concorde vliegt. Weet je wat, een plaatje;
Lock&Stock schreef:Zucht, toe maar, span maar wetenschappers voor je met onzin gevulde karretje. Ja licht kromt onder invloed van zwaartekracht, maar die kromming is alleen significant bij HEEL VEEL zwaartekracht, zoals een zwart gat. De minuscule Aarde heeft totaal geen effect op hoe licht zich voortplant;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaartekrachtlens
Een zwaartekrachtlens (ook gravitatielens) is een zeer sterk zwaartekrachtveld, zoals dat van een sterrenstelsel of een zwart gat, dat het licht van een daarachterliggend voorwerp afbuigt. Dit lens-effect treedt op, wanneer waarnemer, zwaartekrachtveld (lens) en achterliggende voorwerp (bron) ongeveer op één lijn staan.
Grappig, over het algemeen negeer je foto's, wetenschappelijke theorieën en doe je ze af als werk van Satan of simpelweg zeggen "ik weet niets van raketjes en dat wil ik ook niet". Maar mevrouw leest dan ergens dat licht door zwaartekracht buigt en dan heeft de wetenschap ineens wel waarde voor Wilsophie. Cherry picking heet dat en het getuigt van een gebrek aan kennis, inzicht en argumenten.
Wilsophie schreef:Ach misschien kan ik wel een lesje gebruiken zeker als ik geen educatie heb gehad. Vriendelijk naar mijn ouders toe.
Het lepeltje in het glas bewijst dus dat satan de ombuiger van het licht is en wij niet zien wat wij zien.
Het licht gaat dus krom en daarom wordt het donker. Als het bij ons donker is is dat niet omdat de zon achter de horizon verdwijnt want dat is niet het geval, daar geloof ik niets van ,want dat is omdat het licht zodanig afwijkt dat het ons niet meer bereikt. Het bereikt de aarde niet en het draait weer om. het buigt weer weg van de aardbodem voordat het die bereikt heeft.
Zacharia zegt danook dat het zal geschieden ten tijde des avonds dat het licht zal wezen.
Het zou donker moeten worden, maar dat wordt het niet. En als iemand van de wijze heren dit kan verklaren hoe dat anders zou moeten dan deze uitleg wil ik dat lesje graag leren.
Zach 14 ves 6 zegt dat "er niet zal zijn het kostelijk licht maar dikke duisternis.
Het zal dag noch nacht zijn.
Leg maar uit heren!!
De zon werd zwart als een haren zak en de maan wordt als bloed en de sterren vallen op de aarde.
En de hemel zal weggeweken worden als een boek dat toegerold wordt Openb 6 vers 14.
Hoe kan de hemel nu wegwijken want de hemel is al wat boven het aardoppervlak is toch? Als het opgerold wordt, wordt het toch kleiner en dat betekent dat die halve koepel vol met sterren bij elkaar trekt en veel dichter bij elkaar komt te staan en dat de aardbodem a.h.w. omhoog krult , dat gebeurt niet werkelijk, maar zo ziet het eruit.
Als de kromming van het licht ophoudt zodat het ineens weer recht gaat dan heeft het dit verschijnsel tot gevolg.
Wilsophie schreef:Het lepeltje in het glas bewijst dus dat satan de ombuiger van het licht
Wilsophie schreef:Het licht gaat dus krom en daarom wordt het donker.
Wilsophie schreef:Als het bij ons donker is is dat niet omdat de zon achter de horizon verdwijnt want dat is niet het geval, daar geloof ik niets van ,want dat is omdat het licht zodanig afwijkt dat het ons niet meer bereikt. Het bereikt de aarde niet en het draait weer om. het buigt weer weg van de aardbodem voordat het die bereikt heeft.
Wilsophie schreef:Daarom wordt het donker en kennen wij dat als de nacht.
StillAwake schreef:Vooral het feit dat Satan theelepeltjes ombuigt en het daardoor nacht wordt is een klassiekertje in de dop!
Mortlach schreef:
Dan moet ik wel zeggen dat Satan een ontzettend betrouwbare figuur is. Want iedere dag doet hij het weer, en zelfs de regelmaat waarmee hij zijn kromming verandert, is regelmatig (langere dagen na de winterzonnewende). Volledig betrouwbaar en 100% voorspelbaar... Werknemer van de maand, als je het mij vraagt.
Bartje schreef:tenzij je in het geestelijke wil trekken, hé dan is alles mogelijk en kan je iedereen en alles van beschuldigen.
ik heb zo eens zitten lezen na een weekend weg te zijn geweest.
en heb een misschien wel een logische verklaring wat zit hier heeft voltrokken, corrigeer mij maar als ik naast zit.
(oja het kan best zijn dat ik hier en daar wat dingen herhaal die al eens gezegd zijn door andere en mij)
een feit wij zijn veel kennis door de tijd heen.
wij ontdekken steeds meer of weer(opnieuw).
we stellen de dingen bij of krijgen meer informatie bijgevoegd.
de wetenschap kan geen antwoord geven op de groten levensvragen.
en religie kan niet zonder de wetenschap om zo haar boodschap te delen.
je kan geloven wat je wilt, maar geloof mij maar we kunnen niet zonder elkaar (geloof & wetenschap).
oja na al dat buigen van de aarde van hol naar bol is meestal het logische gevolg dat iets breekt nu hoop ik dat maar niet gebeurd.
het enige waar ik mij mateloos aan stoor is dit: dat de ethische vraagstukken maar blijven liggen, waar is de kritische blik en vragen gebleven, zonder al iets te veroordelen?
Bartje schreef:de wetenschap kan geen antwoord geven op de groten levensvragen.
Bartje schreef:en religie kan niet zonder de wetenschap om zo haar boodschap te delen.
Bartje schreef:je kan geloven wat je wilt, maar geloof mij maar we kunnen niet zonder elkaar (geloof & wetenschap).
Bartje schreef:oja na al dat buigen van de aarde van hol naar bol is meestal het logische gevolg dat iets breekt nu hoop ik dat maar niet gebeurd.
Mortlach schreef:Wel leuk dus dat je Satan truukjes kunt laten doen met allerlei lepeltjes en glazen met verschillende vloeistoffen.
en religie kan niet zonder de wetenschap om zo haar boodschap te delen.
----
Die moet je even uitleggen, volgens mij kan religie prima haar boodschap uiten zonder wetenschap.
Gaat mij prima af hoor, zo zonder geloof
Bartje schreef:nou gewoon hoe zijn wij aan de andere kant van de wereld gekomen?
internet, tv en noem het allemaal maar op.
Bartje schreef:dat geloof je toch?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten