Mango schreef:Jippie!! Dat betekent dat Harry Potter ook waar is!
Like
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mango schreef:Ik heb al behoorlijk wat links/artikelen/boektitels over de evolutietheorie voorbij zien komen, dus dat gaat sowieso niet op. Het grote wachten is nog steeds op de link/artikelen/boeken van Antoon die bewijzen dat de evolutietheorie zichzelf tegenspreekt.
Volgens mij gaat dat echter niet meer gebeuren, erg jammer. Meng je niet in een discussie die je niet aankunt zou ik zeggen!
Mortlach schreef:En populariteit is ineens de graadmeter voor waarheid? Wat bijzonder.
hettys schreef:Ik weet even niet wat er van mij wordt verwacht, maar de naam van de franse top-bioloog plus link heb ik nu al een paar keer genoemd.
Mango schreef:hmmmmm...........Antoon houdt zich opeens erg stil...
Hebben we hem bang gemaakt?
antoon schreef:Jij wilt koste wat koste je gelijk halen, onderbouwing heb ik op diverse fora genoeg gegeven, aan onderbouwing zijn echter altijd grenzen, als je daar overheen gaat wordt het snel een aanname, ik probeer een evenwicht daarin te vinden, ik schrijf ook vaak zoiets "als het zou kunnen" en "de argumenten lijken in die richting te gaan". Ik geef dan die argumenten met referenties naar historici.
Daar ik zeer weinig echte tegen argumenten krijg wat betreft geschiedenis, blijkt dat ik op de goede weg ben.
Floppie schreef:Met een dusdanig verschil dat de Bijbel verreweg het meest gelezen Boek ter wereld is en de Baggavitta en de Vedische geschriften niet.
En dat er wel weer erg selectief gewinkeld wordt.
Floppie schreef:
Ik voelde me niet aangesproken, maar wel op een grote hoop gegooid. Vandaar.
mohamed schreef:De traditionele uitleg is dat genesis letterlijk is en dat Adam en Eva de aller eerste mensen waren. Daar zitten behoorlijk wat haken en ogen aan die ik in mijn voorlaatste post reeds benoemd heb. Wat stel jij als alternatief voor?
antoon schreef:Van welke planeet kom jij, De schepping zoals in genesis heeft wetenschappelijke ondergrond, van evolutie is niets over dan alleen een verhaal dat al 100 jaar geleden vertelt werd, wordt wakker man haal het zand uit je ogen , het zonnetje is al op.
Mortlach schreef:En populariteit is ineens de graadmeter voor waarheid? Wat bijzonder.
Floppie schreef:Ach ja, net zo goed als de consensus binnen de wetenschap. Ik heb het niet voor niets over selectief winkelen.
Foppe1986 schreef:Het lekenvolk leest nou eenmaal graag makkelijke verhalen. De Veda's en de Bhagavad Gita zeggen niet tegen je dat alles al volbracht is, het is de mens zelf die moet werken aan zichzelf. Vandaar dat deze vaak word ingeruild voor de bijbel. "weten" dat je na de dood eeuwig mag leven bij de lieve Heer is leuker, dan weten dat er nog een hele weg te gaan is vol lijden, honger en dood.
Spiritueel gezien zijn de hindoe geschriften de beste en mooiste boeken die je maar kan lezen.
Mens schreef:Dat daar haken en ogen aan zitten is het understatement van het jaar. De traditionele uitleg is dat dit allemaal letterlijk en als historisch betrouwbaar moet worden beschouwd. Die uitleg kan vanwege diverse onmogelijkheden niet stand houden.
Floppie schreef:Ach ja, net zo goed als de consensus binnen de wetenschap. Ik heb het niet voor niets over selectief winkelen.
Mens schreef:Echter, die consensus bestaat doordat de theorie niet gefalsificeerd is.
Zolang de theorie niet gefalsificeerd is, is het nogal logisch dat de bestaande theorie geaccepteerd wordt.
De wetenschap werkt zo, dat zodra aangetoond is dat een theorie (of onderdelen van een theorie) onjuist is, de theorie verworpen wordt. De praktijk is dan ook dat er een nieuwe theorie voor in de plaats komt die in overeenstemming is met alle gevonden bewijzen tot dan toe.
Wetenschappers zijn (uitzonderingen daargelaten) niet dogmatisch, maar veranderen van inzicht zodra er bewijs is voor het verbeterde inzicht.
Maar zolang er geen bewijzen zijn dat de theorie niet klopt, heet de theorie bewezen en wordt deze geaccepteerd door wetenschappers. Ongeacht of het om evolutie, de zwaartekracht, de dualiteit van licht, etc. gaat.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten