David en Jonathan homo's?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor

Re: David en Jonathan homo's?

Berichtdoor hubert » 28 feb 2012 11:58

Lust is zelfgericht, liefde is gericht op de ander.

Dat is niet nieuws, maar zelfs als je liefde bedrijft gericht op de ander, is een zekere portie lust onontbeerlijk!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 feb 2012 13:17

boer schreef: Er kan geen lichamelijke liefdesrelatie zijn geweest tussen D & J want het is tegennatuurlijk in Zijn ogen.

Dit vind ik dus echt zulke onzin! Alsof moord en overspel wel goed is in Zijn ogen en ook daar ging David scheef. Ook Gods kinderen doen dingen die niet door Zijn of onze beugel kunnen.
Dus het zou heel menselijk zijn geweest als dit tussen D & J wel zou zijn gebeurd.

boer schreef:Men verricht een handeling die alleen past binnen een huwelijk, want het tot 1 vlees zijn is een precies passend systeem, wat daartoe is ''designed'' door Hem.

Daarmee zet je dus ook voor hetero's elke seksuele handeling buiten spel die anders is dan de recht-toe-recht-aan geslachtsgemeenschap. Het prettige gevoel bij seks is ook door Hem "designed". En dat is ook niet voor niks
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 feb 2012 13:48

JeeWee schreef:Daarmee zet je dus ook voor hetero's elke seksuele handeling buiten spel die anders is dan de recht-toe-recht-aan geslachtsgemeenschap. Het prettige gevoel bij seks is ook door Hem "designed". En dat is ook niet voor niks

Een stelling: elke vorm van seks die niet uitsluitend gericht is op voortplanting is pure lust en derhalve het equivalent van homoseksualiteit en dus zondig.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 feb 2012 13:59

mohamed schreef:Een stelling: elke vorm van seks die niet uitsluitend gericht is op voortplanting is pure lust en derhalve het equivalent van homoseksualiteit en dus zondig.

Nee, want echtparen die geen kinderen kunnen krijgen zouden dan ook geen seks mogen hebben.
Nee, want seksualiteit heeft nog andere functies dan alleen voortplanting.
Nee, want seksualiteit bestaat niet alleen uit lust.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 feb 2012 14:25

mohamed schreef:Een stelling: elke vorm van seks die niet uitsluitend gericht is op voortplanting is pure lust en derhalve het equivalent van homoseksualiteit en dus zondig.

Tante Pollewop schreef:Nee, want echtparen die geen kinderen kunnen krijgen zouden dan ook geen seks mogen hebben.

Goed argument, dat is dan de beloning die ze krijgen voor het moeten missen van kinderen.
Tante Pollewop schreef: Nee, want seksualiteit heeft nog andere functies dan alleen voortplanting.

Ja lust en dat is dus zonde.
Tante Pollewop schreef: Nee, want seksualiteit bestaat niet alleen uit lust.

Waaruit dan?

Overigens speel ik puur voor de discussie even advocaat van de duivel, dus niet meteen weer boos worden omdat ik misschien iets zeg wat niet welgevallig schijnt.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 28 feb 2012 15:37

zie nieuw topic
Laatst gewijzigd door hubert op 28 feb 2012 16:34, 3 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 feb 2012 15:52

Ik zou van die stelling maar een ander topic maken, want hier past het niet.

En toch even een reactie die ik niet persoonlijk bedoel:
Met jouw stelling laat je zien wat een verkrampte plaats seksualiteit heeft gekregen in (een deel van) onze reformatorische gezindte.
Van eten mag je genieten, het is niet alleen om te voeden.
Van seks mag je genieten, het is niet alleen voor de voortplanting.

Waarom, denk jij, zou de Schepper dat prettige gevoel aan een orgasme hebben gekoppeld?
En die bedoel ik met alle respect!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 28 feb 2012 17:13

JW, zou je nog even in kunnen gaan op Rom 1:26 waar , het gaat over vrouwen die de natuurlijke omgang verloren hebben, en nu met elkaar verder gaan.
Dit , in tegenstelling tot jouw bewering dat het nergens in de bijbel over sexuele omgang tussen vrouwen, zou gaan.
Dank je.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 feb 2012 19:59

boer schreef:JW, zou je nog even in kunnen gaan op Rom 1:26 waar , het gaat over vrouwen die de natuurlijke omgang verloren hebben, en nu met elkaar verder gaan.
Dit , in tegenstelling tot jouw bewering dat het nergens in de bijbel over sexuele omgang tussen vrouwen, zou gaan.
Dank je.

Noch David, noch Jonathan waren vrouw, dus zoals wel vaker gooi je de boel weer mega off topic! ](*,)

Maar omdat je 't zo lief vraagt ;-) :
Ik weet niet wat jij voor interpretatie aan Rom. 1:26 geeft, maar daar denken velen anders over!

HSV: Daarom heeft God hen overgegeven aan oneervolle hartstochten, want ook hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke.

En vooral als je vanaf vers 18 leest, bemerk je een totale losbandigheid van de Romeinen op elk gebied!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 28 feb 2012 20:07

JeeWee schreef:Dit vind ik dus echt zulke onzin! Alsof moord en overspel wel goed is in Zijn ogen en ook daar ging David scheef. Ook Gods kinderen doen dingen die niet door Zijn of onze beugel kunnen.
Dus het zou heel menselijk zijn geweest als dit tussen D & J wel zou zijn gebeurd.
Waar was de profeet Nathan in dit geval dan? Of hebben we het hier over iets hypothetisch?
Wat het laatste betreft: ik heb altijd geleerd dat we bij bijbelteksten niet moeten speculeren. Dat wordt in dit topic wel erg veel gedaan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 feb 2012 20:13

elbert schreef: Waar was de profeet Nathan in dit geval dan? Of hebben we het hier over iets hypothetisch?

Ho ho, je begrijpt me verkeerd.
Ik geloof absoluut niet dat er ook maar iets van homoseksualiteit was tussen David en Jonathan!
Eerlijk gezegd vindt ik zelfs dat deze suggestie iets moois en een van God gegeven diepe vriendschap besmeurt. En dan zeker ook verwijzend naar de bijzondere preek die je doorgaf van Spurgeon, gaat deze vriendschap zo veel dieper.

Ik reageerde op de rare opmerking van boer: "Er kan geen lichamelijke liefdesrelatie zijn geweest tussen D & J want het is tegennatuurlijk in Zijn ogen".

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 28 feb 2012 20:19

Inderdaad, ik kan me niet voorstellen dat een man die bij een man ligt in leviticus nog de doodstraf krijgt, en dat dezelfde handeling een poosje later wel ok zou zijn.
D&J waren dus goede vrienden, maar de kleren bleven aan :-)

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 01 mar 2012 16:25

boer schreef:Inderdaad, ik kan me niet voorstellen dat een man die bij een man ligt in leviticus nog de doodstraf krijgt, en dat dezelfde handeling een poosje later wel ok zou zijn.
D&J waren dus goede vrienden, maar de kleren bleven aan :-)

Dat laatste weten we niet want het staat niet in de Bijbel. Mag je zonder seks wel met meerdere mannen (vrouwen) in één bed liggen?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 mar 2012 20:53

de discipelen lagen ook in Jezus schoot.Johannes, als ik me niet vergis.
En gedanst werd er ook, op bruiloften en feesten toen de verloren zoon terugkwam.
Effe loskomen van verkrampte calvinistische denkbeelden en je bent zo weer mens.:-)

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 mar 2012 15:59

Het christendom is zo gek nog niet Boer!

Terug naar “[Religie] - Open forum”