De RKK doop onuitwisbaar?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: De RKK doop onuitwisbaar?

Berichtdoor Katlheen » 15 okt 2012 11:00

Maar waarom zou je er dan over vallen dat Juliana op zondag vertrok? Die was prinses en had maar te doen wat moeder de koningin zei.

Maar goed, je wilt beweren dat Kerstens geen schone handen had wbt Jodenvervolging?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 okt 2012 11:07

Al met al waar het om gaat in deze draad is dat het Heilig Doopsel eenmaal toegediend door een gewijd Priester is voor eeuwig.
VERITAS VOS LIBERABIT.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 15 okt 2012 11:58

Katlheen schreef:Maar waarom zou je er dan over vallen dat Juliana op zondag vertrok? Die was prinses en had maar te doen wat moeder de koningin zei.

Maar goed, je wilt beweren dat Kersten geen schone handen had wbt Jodenvervolging?

Nee ik bedoel te zeggen dat protestanten geen verwijt hoeven te maken richting katholieken, wanneer het komt op ''heiligenverering'', want zelf hebben ze hun pausjes ook op een voetstuk gezet, ondanks de duidelijke tekortkomingen dezer heren.
juliana vertrok dan op zondag, zelf stapte meneer ook in een auto met chauffeur op zondag.
Alleen stiekum.
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... t_1_291900

Zijn houding t.o.v joden was nog weer een ander struikelblok.
maar dat is te off topic

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 okt 2012 12:07

Al met al waar het om gaat in deze draad is dat het Heilig Doopsel eenmaal toegediend door een gewijd Priester is voor eeuwig.
VERITAS VOS LIBERABIT.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 okt 2012 12:48

Zelfs in een dooptopic kan men het niet laten met modder te smijten over onze voormalige koningin.
Walgelijk :-&
Inderdaad, vastgesteld kan worden dat een R.K. doop, uitgevoerd door een priester, niet meer uitgewist kan worden. Gelukkig niet! Stel je voor dat er iemand bij machte zou zijn de doop te kunnen schrappen.
Er is veel gebeurd in de loop van de eeuwen. Maar niemand kan een uitverkorene uit de Hand van God trekken.
Al zouden de papieren van de kerkelijke administratie vernietigd worden.
Het teken en zegel blijft!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 13:01

schelpje3 schreef:Zelfs in een dooptopic kan men het niet laten met modder te smijten over onze voormalige koningin.
Walgelijk :-&

Ik heb enkel geschiedkundige waarheid gelezen over 'onze' voormalige koningin. Schijnbaar is het meer dan 70 jaar na dato nog de confronterend voor je dat de koningin haar volk in de steek liet en later dat probeerde recht te breien.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 okt 2012 13:07

Je hebt volkomen gelijk @Faramir en die geschiedkundige waarheid is ook waar;elke rechtgeaarde Hollander zou een Republikein moeten zijn.Maar goed de fam oranje is voor een andere draad.
Deze draad gaat over het Heilig Doopsel .Tussen de protestanten en de Katholieken is er doop erkenning dus een protestant die Katholiek wordt RKK/OKK wordt dan ook als een gedoopte opgenomen na het Heilig Vormsel.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 15 okt 2012 13:09

Lichtzwaard schreef:Je hebt volkomen gelijk @Faramir en die geschiedkundige waarheid is ook waar;elke rechtgeaarde Hollander zou een Republikein moeten zijn.Maar goed de fam oranje is voor een andere draad.
Deze draad gaat over het Heilig Doopsel .Tussen de protestanten en de Katholieken is er doop erkenning dus een protestant die Katholiek wordt RKK/OKK wordt dan ook als een gedoopte opgenomen na het Heilig Vormsel.

Ach ja, meer leugens worden als zoete koek opgesmikkeld.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 okt 2012 13:09

Faramir schreef:Ik heb enkel geschiedkundige waarheid gelezen over 'onze' voormalige koningin. Schijnbaar is het meer dan 70 jaar na dato nog de confronterend voor je dat de koningin haar volk in de steek liet en later dat probeerde recht te breien.

Helemaal niet, maar op deze wijze nog even haarfijn de fouten bij anderen aan te wijzen, in een topic over de doop, DAT is walgelijk ja.
Als je zo nodig daar nog iets over wil zeggen, doe dat dan in een daartoe bestemd topic.
Maar dan nog!
Op dit forum zitten geen weglopers zeker?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 15 okt 2012 13:32

schelpje3 schreef:Zelfs in een dooptopic kan men het niet laten met modder te smijten over onze voormalige koningin.

Straks is Bernard ook nog een schatje.
Of die Hendrik.
Je bent lekker uitgerust dit weekend, zie ik :-)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 15 okt 2012 13:34

trollen hebben het naar hun zin geloof ik. On topic zou een goed idee zijn. (En ja praat ergens anders over het koningshuis).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 okt 2012 13:46

En men noemt zich ook nog christelijk....Ja hoor, een christelijke troll, weer wat nieuws.

Open anders even fijn een ander topic om aldaar het koningshuis van kritische noten te voorzien. Dan kunnen we dit topic wellicht sluiten?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 okt 2012 13:49

Daar gaat deze draad over.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 okt 2012 14:09

En dat heb je nu al tig keer herhaald, ik denk dat we er niet veel meer op hoeven/kunnen zeggen. Alhoewel, is die doop ook nog wel zo geldig/onuitwisbaar als blijkt dat betreffende priester met zijn handjes niet alleen wat water over het hoofd van een baby heeft gegoten, maar ook nog wat meer heeft gedaan? Dat vind ik dan weer een interessante invalshoek, wat is het standpunt van de RKK aangaande dat soort dingen? En dat waren toch niet echt incidenten, dus ik neem aan dat daar beleid op is gemaakt?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 14:26

De geldigheid van het sacrament is niet afhankelijk van de zonde van de bedienende priester.

Terug naar “[Religie] - Open forum”