@antoon: zo maak je het hele verhaal kapot en wat jij er van maakt is echt niet de bedoeling van de schrijver(s) van het scheppingsverhaal.
Dat is het probleem als je een oude aarde wil gaan vermengen met Genesis 1.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
antoon: zo maak je het hele verhaal kapot en wat jij er van maakt is echt niet de bedoeling van de schrijver(s) van het scheppingsverhaal.
Dat is het probleem als je een oude aarde wil gaan vermengen met Genesis 1.
ls je ziet dat bijna 6000 jaar geleden de dood voor mens en dier, pas zijn intrede deed, door de zondeval, dan weet iedereen die logisch kan nadenken, dat er al van de tijdsberekeningen van de wetenschappers, aan de hand van fossielen, niks klopt
En als dan mensen juist met die tijdsberekeningen mij om de oren blijven slaan en mij als dombo zien, die alles in de Bijbel voor zoete koek slikt, dan denk ik dat je het beter om kunt draaien.
Dan zie je dat de wetenschappers en hun tijdberekening, blijven volharden. Niet omdat hun bewijzen zo goed zijn, maar omdat dan de hele wetenschap weer opnieuw moet beginnen en een gigantisch gezichtsverlies lijdt en dat willen ze niet.
Nee, dan maar God inpassen in hun idioterie en verzinnen dat Hij de dood al vanaf het begin heeft ingesteld, voor de zondeval, miljarden jaar geleden.
antoon schreef:Dingen die te controleren zijn getuigen van schepping, je zal dit echt nooit kunnen winnen, absoluut niet.
tijdslijnen van en verspreiding van volkeren, oude chronologen of geleerden ook heidense getuigen van dingen die ook weleens indirect of direct met de bijbelse volgorde van schepping te maken hebben.
Harde gegevens van alles rond de mens en zijn leefomgeving gaan gewoon niet verder terug dan rond het begin van schepping, ja wat wel verder teruggaat is zo vaag in elkaar geflanst.
antoon schreef:Enige jaren geleden heeft iemand met duidelijke linken naar de bron aangegeven , dat mutatie onderzoek niet het resultaat opleverde fruitvliegen bleven fruitvliegen, hoe lang men ook bezig was.
Natuurlijk nemen de goede scheppings onderzoekers ook die dingen in acht zoals jaarringen ijskernen endergelijke en vaak zijn ze plausibeler geven meer in info en noemen talloze bronnen en verwijzingen. kortom iets betrouwbaarder vind ik wel
naamloos schreef:Als je ziet dat de dood al veel langer bestaat dan 6000 jaar kun je logisch vaststellen dat het om de geestelijke dood gaat -wat ook klopt met ''ten dage als je daarvan eet zul je de dood sterven'', A en E stierven niet diezelfde dag- ; ofwel de Bijbel klopt daarin niet. (en die is ook niet als wetenschappelijk boek bedoelt).
1 Korinthiërs 15
12 Indien nu Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden opgewekt is, hoe zeggen sommigen onder u, dat er geen opstanding der doden is?
13 En indien er geen opstanding der doden is, zo is Christus ook niet opgewekt.
14 En indien Christus niet opgewekt is, zo is dan onze prediking ijdel, en ijdel is ook uw geloof.
15 En zo worden wij ook bevonden valse getuigen Gods; want wij hebben van God getuigd, dat Hij Christus opgewekt heeft, Dien Hij niet heeft opgewekt, zo namelijk de doden niet opgewekt worden.
16 Want indien de doden niet opgewekt worden, zo is ook Christus niet opgewekt.
17 En indien Christus niet opgewekt is, zo is uw geloof tevergeefs, zo zijt gij nog in uw zonden.
18 Zo zijn dan ook verloren, die in Christus ontslapen zijn.
19 Indien wij alleenlijk in dit leven op Christus zijn hopende, zo zijn wij de ellendigste van alle mensen.
20 Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, en is de Eersteling geworden dergenen, die ontslapen zijn.
21 Want dewijl de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.
22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.
23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.
Efeze 6
11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.
antoon schreef:Aanvulling
2 De aarde was woest en leeg, en er lag duisternis over het oppervlak van de watermassa. En Gods actieve kracht bewoog zich over het oppervlak van het water.
lees wat er staat bij iedere dag/periode gebruikt God het woord God zei of Toen zei God
Dit houdt in dat het begin of oerknal afgescheiden is van de scheppingsdagen, de aarde kan miljarden jaren oud geweest zijn toen de schepping begon.
God begon dat wil niet zeggen dat hij klaar was daarmee op de eerste dag/ periode met het scheiden, de scheppings activiteiten overlappen elkaar in dag/ periode
De vierde dag/ periode gaat in kleur is van mij
14 Toen zei God: ‘Er moeten lichten aan de hemel komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze zullen dienen als aanduiding voor seizoenen en voor dagen en jaren. 15 Ze zullen als lichten aan de hemel dienen om op de aarde te schijnen.’ En zo gebeurde het.
In de 1e dag werd het licht geschapen, waarom maakt God nu lichten
16 En God maakte de twee grote hemellichten: het grootste om te heersen over de dag en het kleinere om te heersen over de nacht, en ook de sterren. 17 God plaatste ze aan de hemel om op de aarde te schijnen, 18 om overdag en ’s nachts te heersen en om het licht te scheiden van de duisternis. Toen zag God dat het goed was. 19 En het werd avond en het werd morgen: de vierde dag.
duidelijk, het licht was geschapen op de eerste dag/periode, er kwam licht, dat licht had tijd nodig om de aarde te bereiken, pas in de 4e periode was het helder genoeg om voor een waarnemer op aarde onderscheid te maken in jaren en seizoenen.
het is een argument dat dingen tijd nodig hadden en geeft toch wel een beetje de onlogica van een letterlijke dag van 24 uur weer, waarin dat eventes vlug plaats zou vinden
Bambi schreef:En mensen zoals Mortlach, die met haat nijd en minachting zich drie slagen in de rondte lacht,...
die weet niet beter,
Mortlach schreef:Haat voel ik gelukkig niet zo vaak, hoor, en nijd? Ik zou niet weten wat er nou zo benijdenswaardig zou zijn. Minachting, ja, daar maak ik me misschien soms schuldig aan, maar meestal niet jegens de persoon maar meer op de manier waarop ze hun standpunten overeind proberen te houden. En ja, in sommige gevallen blijft er dan weinig anders over dan lachen, in het gezicht van boude ontkenning van alle feiten net doen alsof die precies in je eigen straatje passen, argumenten waar je eerder niet uitkwam omdraaien en tegen de ander gebruiken, daar kan ik inderdaad smakelijk om lachen.
Je minachting is duidelijk te voelen en je vijandschap, tegenover die domme gelovigen.
O, ik zou toch bijna durven zeggen dat ik het wél beter weet; ik heb namelijk wel eens een boek ingekeken over de zaken die ik bespreek en dat kan echt niet iedereen hier zeggen.
Bambi schreef:Je minachting is duidelijk te voelen en je vijandschap, tegenover die domme gelovigen.
Cicero schreef:Even afgezien van het feit dat mortlach zich vooral verzet tegen ideeën, is het natuurlijk wel gewoon een feit dat er domme gelovigen zijn.
Dan gaat het nog niet eens over intelligentie, maar eerder over wijsheid.
Als ik een indruk van gelovigen zou moeten krijgen van jouw schrijfsels hier met dat tenenkrommende geblaas van een kat in het nauw, zou ik gillend weglopen.
Gelukkig heeft het christendom een rijke traditie aan hele wijze mensen, van wetenschappers tot mystici, die de rede niet verachtten, maar die juist als gave Gods gebruikten en gebruiken.
Natuurlijk mag je geloven in een zesdaagse schepping als je zo gemakkelijker de boel in je hoofd bij elkaar houdt, maar besef dan dat je onbegrip van andere posities vooral aan jezelf ligt en niet aan die anderen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten