Jerommel schreef:Het komt er toch op neer dat je gelooft random mutatie van data doelgerichte dingen kan creëen.
Mortlach schreef:Nou, nee, dat geloof ik helemaal niet. Dat weet ik zeker.
Zoek voor de grap eens op wat nylonase is en hoe het kan dat er bacteriën zijn die kunnen leven op de afvalstoffen van de nylonindustrie.
Jaja, dus een onnatuurlijk geselecteerde mutatie vanuit laboratorium-experimenten, en dan gekweekt voor industirëel gebruik, vind jij wel vergelijkbaar met voorstelling van zaken in de evolutietheorie? Ik vind dat niet vergelijkbaar.
Deze zou in zijn natuurlijke habitat uitsterven, zoals de meeste hondenrassen.
En aangezien we het over de evolutietheorie hebben, hebben we het over een eerste organisme dat zoals elk organisme is wat het DNA impliceert.
Dat ga je dan laten corrumperen door random mutaties.
Je vindt het woord corrupt gewoon irritant.
Inderdaad, want het heeft een negatieve associatie die in dit geval niet terecht is.
Tja, in de informatiekunde, noemt men dat toch zo...
Als bestanden muteren dan is dat opzettelijk, als je een bestand bewerkt en op slaat.
En dat is het ook.
Mutaties geven in 99,99% van de gevallen degradatie.
Zelfs als dat al waar zou zijn (is het niet), dan is er dus nog steeds evolutie dankzij die 0,01%
Is wel waar, maar je komt in tijdnood met die 0,01%.
Maar je verwacht dus dat er dan geleidelijk nieuwe doelgerichte eigenschappen kunnen ontstaan, zoals vlucht (het vliegen) wat we bij insecten, vogels en zoogdieren, ook nog een enkele reptiel, dacht ik, terug zien.
Weet je wat het is, je hebt in feite 3 brillen:
Naturalisme
Creationisme
Bijbels creationisme.
Door die bril bekijken mensen dezelfde de enorme bak met onderzoeksresultaten.
De vraag is wat het meest plausibele werkelijkheidsbeeld is, dus het vergelijken van wat te zien is door elke bril.
Filmpjes van Ken Hamm bekeken, toevallig?
Nee, toevallig niet.
Ik bedoelde eigenlijk "intelligent Design" ipv. Creationisme, by the way...
Maar het wil zeggen: Het is maar hoe je het bekijkt, door welke bril.
Beetje jammer dat we de laatste eeuw maar door 1 bril mogen kijken...
Ah, eindelijk gelukt om het te plaatsen met dat citeer-regime..