Kameel of kabel; naainaald of kleine, smalle stadspoort.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kameel of kabel; naainaald of kleine, smalle stadspoort.

Berichtdoor schelpje3 » 05 feb 2014 14:16

We laten de kameel zelf maar even spreken:

Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 feb 2014 14:17

ineke-kitty schreef:neem me niet kwalijk Schelpje, je hebt gelijk.
hierbij mijn excuus.

Aanvaard.
Als je het in je posting nog even wilt veranderen, dat kan nl. nog.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 14:18

Wilsophie schreef:Vind je het nu klasse om woorden als goeroe en onzin te gebruiken?

Zaken mogen bij hun naam genoemd worden toch?
Wilsophie schreef:De omschrijving van het Bijbels Wereldbeeld is zeker om te lachen, want domme mensen lachen altijd , maar noch de visie van Het Wereldbeeld nog de visie van de getalssymboliek is toe te schrijven aan deze broeder want dan ben je slecht en heel eenzijdig en bekrompen geinformeerd.

Hij zal e.e.a. vast niet zelf verzonnen hebben, maar hij is in elk geval voorvechter van deze nonsens.
Wilsophie schreef:Maar ik vind het genoeg zo. En luister beste man, ik ben 66 jaar en de tijd dat ik alles slikte is voorbij.
Maar gelukkig ben ik nog steeds goed gelovige zoals veel oudere mensen en dat is geen slechte eigenschap.

Eens. Maar slik dan alsjeblieft ook dit soort onzin niet...
Wilsophie schreef:Het spreekt nog over het aanwezige vertrouwen wat gister een oude man zei op "Opsporing Verzocht" en in elkaar werd geslagen door lichtgetinte medelanders.
Blijkbaar zijn minder lichtgetinten de zelfde mening toegedaan: "Dat oude mens slikt alles", die kunnen we wel pakken.

Wat dit met mijn huidskleur te maken heeft vraag ik me af...
Wilsophie schreef:Die loopt achter een sekte aan en is niet goed snik.
Geheel tot je dienst hoor , maar "ik ben een Koningskind door de Vader bemind." En ik wens je toe dat je dit ook kunt zeggen, dan kunnen we ongetwijfeld bepaalde Waarheden delen. En ik wilde het hierbij laten.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 14:19

Mortlach.

En DUS????

Grieks was in de tijd van de Here Jezus inderdaad de WERELDTAAL.
Wel , DAT zegt mij genoeg.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 14:20

ineke-kitty schreef:Iedereen weet toch ook dat de Franse, Spaanse, en Italiaanse taal afgeleid is van de Latijnse taal?
Tenminste ik neem aan dat iedereen die een van deze talen heeft gestudeerd dat weet.
En Ik weet het weer van mijn dochter, die Franse Taal en letterkunde heeft gestudeerd.

onzin, ze hebben dezelfde stam, maar zijn NAAST elkaar in kruisbeïnvloeding ontstaan.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 14:23

ineke-kitty schreef:Mortlach.

En DUS????

Grieks was in de tijd van de Here Jezus inderdaad de WERELDTAAL.
Wel , DAT zegt mij genoeg.

In jouw optiek is het Hebreeuws dus ook de WERELD-taal geweest.
I rest my case.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 14:23

StillAwake

" kuisbeinvloeding" . Leg eens uit.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 14:28

StillAwake

Nee, het is de taal van God heb ik gezegd, en die taal heeft niets met de taal van deze wereld te maken, die onder de heerschappij van de satan ligt.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 14:28

ineke-kitty schreef:StillAwake

" kuisbeinvloeding" . Leg eens uit.

kruisbestuiving had het moeten zijn.
Zoals het Duits veel Nederlandse woorden kent en andersom, is het latijn door o.a. talen die in het huidige Griekenland, Spanje en Frankrijk gesproken werden beïnvloed.
Het is dus niet zo dat Frans een doorontwikkeling is van het Latijn (zoals het Afrikaans wél een doorontwikkeling is op het Nederlands met veel Engelse en inheemse invloeden)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 14:30

ineke-kitty schreef:StillAwake

Nee, het is de taal van God heb ik gezegd, en die taal heeft niets met de taal van deze wereld te maken, die onder de heerschappij van de satan ligt.

Maar in jouw optiek sprak iedereen in de wereld van voor de torenbouw en de zondvloed dan toch Hebreeuws?
De taal van deze wereld in die dagen, zoals het Mandarijn, het Spaans en het Engels die rol nu hebben?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 14:50

Ik geloof inderdaad dat men Hebreeuws sprak VOOR de bouw van de toren van Babel, want DAAR ontstond de "spraakverwarring" .

Babel betekent overigens "verwarring" . Zij wilden toen al een zogenaamd "wereldrijk" opbouwen, en "naam voor ons maken" [= eigen werk van de mens] [vers 4] .
De toren van Babel was hun tot een "statussymbool".
Zij bedachten een systeem waar God het dus niet mee eens was, vandaar dat Hij hen verstrooide over de aarde, zodat zij ophielden met de stad te bouwen. [vers 8].

Men noemde die stad Babel, het latere "wereldrijk" van Nebukadnesar, die een type van de antichrist is, die in de toekomst zal regeren in de letterlijk [ weer opgebouwde ] stad Babel.

God "stak daar dus een stokje voor" , en Hij zal in de toekomst eveneens het rijk van de antichrist verwoesten wat deze "mens der wetteloosheid" dacht te hebben veroverd.

Nimrod is eveneens een type van de antichrist, want het beginsel zijns rijks was Babel, in het land Sinear [ = het huidige Irak] .
In Gen. 10: 1-31 worden de 70 volkeren genoemd die verstrooid werden over de aarde.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 15:00

StillAwake schreef:In jouw optiek is het Hebreeuws dus ook de WERELD-taal geweest.
I rest my case.
Vast niet het Hebreeuws in de vorm zoals we nu kennen, maar het heeft wel degelijk een Semitische oorsprong. De achterkleinzoon van Sem was Heber, en naar hem is ook de Hebreeuwse taal vernoemt.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 05 feb 2014 17:21

De sekte/achtige dames drammen maar door en gaan daarmee voort met het "stelen" van mijn topic. Ik had het al afgesloten, maar na al die onzinnige schermutselingen blijf ik nog steeds bij mijn mening: of een dikker touw door het oog van de naald, of de kameel door het stadspoortje De Naald. En daarvoor moet hij in ieder geval verlost worden van alle vracht, anders gaat het absoluut niet. En ik leg de verbinding met deze tekst ook bij Velen zijn geroepen....enz. Twee teksten die over de uitverkiezing gaan (of misschien juist niet?) en veel leed hebben veroorzaakt bij rechtzinnige gelovigen. Dat was het dan.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 05 feb 2014 18:59

jaapo schreef:blijf ik nog steeds bij mijn mening: of een dikker touw door het oog van de naald, of de kameel door het stadspoortje De Naald.

Jammer dat je dergelijk historische blunders blijft aanhangen nadat ze voldoende weerlegd zijn. In je openingspost vroeg je notabene iemand met kennis van zaken jouw idee te bevestigen. Dat heb ik gedaan, maar in ontkennende zin. Waarom vraag je er dan naar?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 05 feb 2014 19:02

jaapo schreef:blijf ik nog steeds bij mijn mening: of een dikker touw door het oog van de naald, of de kameel door het stadspoortje De Naald.

Cicero schreef:Jammer dat je dergelijk historische blunders blijft aanhangen nadat ze voldoende weerlegd zijn.

Leg nog eens uit wat het volgens jou betekent dan, want dat is bij mij ook niet blijven hangen. :oops:
En ik heb ook geen zin om het hele topic door te spitten, om het nog eens op te zoeken.

Terug naar “[Religie] - Open forum”