JeeWee schreef:Jammer dat je concludeert dat ik 'die visie' belachelijk maak. Want dat is niet waar.
Ik heb groot respect voor mensen die kiezen voor een celibatair leven vanuit hun overtuiging.
Ik zal NOOIT proberen om hen een andere mening aan te praten.
Ik roep steeds dat je keuzes met God maakt. Niet met mensen.
Mijn keuze om alleen te blijven is niet vanuit de overtuiging dat God een relatie tussen twee mannen afwijst.
Er is slechts 1 God en 1 Geest, die Onveranderlijk is.
Hoe kan de een 'met' God een tegenovergestelde keuze maken dan de ander?
Leg me dat eens uit.
En als de Bijbel de sexuele activiteit tussen 2 mannen beschrijft als een oneer voor hun lichaam, waarom zou dat dan ineens niet gelden wanneer er ''menselijke liefde en trouw'' in het spel is?
Je maakt trouwens een keuze VOOR God, je geeft het over, je laat jezelf dopen als teken van een goed geweten en je begint overnieuw, niet uit vlees, maar nu uit geest, je wordt een nieuwe schepping.
Hij leeft in je, je bekleedt jezelf met Hem.
Dat moment van ommekeer, van overgang naar het Koninkrijk der hemelen, zou de grootste gebeurtenis moeten zijn in het leven van de tot bekering gekomen christen.
Maar het is eruit weg gefilterd.
Het momentum is verdwenen.
''Je kunt jezelf niet bekeren'', en gedoopt ben je ook al (dus mag het niet nog eens) zijn dan natuurlijk garanties voor een gesloten deur, waar Jezus op klopt.
Niet dat het gebaar van de doop zaligmakend is, maar als afwassing der zonden en een bede van een goed geweten tot God is het duizend keer bijbelser dan de beloften van je ouders naar het vlees , dat je volgens de leer van hun kerk zal worden grootgebracht.