Drie-eenheid

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Drie-eenheid

Berichtdoor rotterdam » 27 sep 2013 12:42

rotterdam schreef:
Het zal je goed doen om te weten dat de orthodoxe Kerk de leer van de doop met enkel besprenkeling verwerpt. (alleen volledige onderdompeling)

http://www.youtube.com/watch?v=5p4sjcFFTSo

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2013 12:48

Bedankt voor de opheldering, een te verwaarlozen verschil in opvatting. Bovendien is het verschil niet in strijd met mijn gemaakte punt dat rooms katholieken alleen mensen als christen beschouwen die geloven in de drie-eenheid. Aangezien de kopten deze drie-eenheid heilig noemen blijft mijn punt staan dat rooms katholieken alleen mensen als christen beschouwen mits zij de drie-eenheid aanbidden. Dat is gewoon een feit en daarom is het zo essentieel ons bewust te zijn van het verschil tussen 'een' en een eenheid.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2013 12:49

rotterdam schreef:
Het zal je goed doen om te weten dat de orthodoxe Kerk de leer van de doop met enkel besprenkeling verwerpt. (alleen volledige onderdompeling)

rotterdam schreef:http://www.youtube.com/watch?v=5p4sjcFFTSo

Waarom zou mij dat goeddoen? Waaruit concludeer je dat? En waarom zou ik op die link klikken?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 27 sep 2013 12:56

mohamed schreef:Waarom zou mij dat goeddoen? Waaruit concludeer je dat? En waarom zou ik op die link klikken?

Ben je bang dat het besmettelijk is ?

Ik heb ook nog een vraag : hoe staan jullie t.o. de doopsgezinde broederschap ?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2013 13:02

rotterdam schreef:Dat hij een minimaal minderheidsstandpunt binnen de christelijke kerken verdedigd leidt niet tot enige vorm van bescheidenheid.

Wat is bescheidenheid? Je schikken naar de mening van de meerderheid? Dat is geen bescheidenheid maar een dictatuur. Bovendien, schikte Jezus zich naar het jodendom van zijn tijd wat grotere gebouwen had en een rijkere priesterorde dan die jij ooit hebt gezien? Neen, hij verklaarde dat hij de Zoon van God was en zijn privé opvatting kostte hem de kop.

Voorts is het maar net wat je een minderheid noemt, vele protestanten die overeenstemming hebben over de drie-eenheid kunnen het over andere punten weer niet met elkaar eens worden. Nodig iedereen maar eens uit op de koffie die de drie-eenheid verwerpt maar wel gelooft dat Jezus de Zoon van God is en je piept wel anders met je minderheidsstandpunt. Breed is de weg die leidt tot het verderf en Jezus werd met instemmen van de meerderheid gekruisigd. Ik had je wel eens willen horen praten in die tijd, met je minderheidsstandpunt. Bovendien, al was ik de enige die gelooft wat ik geloof op de hele wereld zou ik dat ook prima vinden, want ik heb de goedkeuring van mensen niet nodig om tot God te naderen.
Laatst gewijzigd door mohamed op 27 sep 2013 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2013 13:04

mohamed schreef:Waarom zou mij dat goeddoen? Waaruit concludeer je dat? En waarom zou ik op die link klikken?

rotterdam schreef:Ben je bang dat het besmettelijk is ?

Ik heb ook nog een vraag : hoe staan jullie t.o. de doopsgezinde broederschap ?

Kindertjes die vragen worden overgeslagen. :)nico

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 27 sep 2013 13:08

mohamed schreef:Wat is bescheidenheid? Je schikken naar de mening van de meerderheid? Dat is geen bescheidenheid maar een dictatuur. Bovendien, schikte Jezus zich naar het jodendom van zijn tijd wat grotere gebouwen had en een rijkere priesterorde dan die jij ooit hebt gezien? Neen, hij verklaarde dat hij de Zoon van God was en zijn privé opvatting kostte hem de kop.

Voorts is het maar net wat je een minderheid noemt, vele protestanten die overeenstemming hebben over de drie-eenheid kunnen het over andere punten weer niet met elkaar eens worden. Nodig iedereen maar eens uit op de koffie die de drie-eenheid verwerpt maar wel gelooft dat Jezus de Zoon van God is en je piept wel anders met je minderheidsstandpunt. Breed is de weg die leidt tot het verderf en Jezus werd met instemmen van de meerderheid gekruisigd. Ik had je wel eens willen horen praten in die tijd, met je minderheidsstandpunt. Bovendien, al was ik de enige die gelooft wat ik geloof op de hele wereld zou ik dat ook prima vinden, want ik heb de goedkeuring van mensen niet nodig om tot God te naderen.

Ach de Messiaanse joden zijn een minderheid en volgens mij geloven een hoop daarvan hetzelfde. Die versie van mij ben ik echt nog nergens tegengekomen, tegelijk 3 Personen en 1 Persoon, maar dat zal me ook worst wezen.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2013 13:18

Was het maar worst, dan konden we hem barbecueën en op een broodje doen. :mrgreen:

Ik wil gewoon mijn ogen niet sluiten voor de feiten en de bewustwording van het verschil tussen één en een eenheid leidt tot een beter inzicht van de drie-eenheid ben ik stellig van mening. Nergens in de bijbel staat namelijk dat de Heere uw God een eenheid is, dus worst is het niet. Jezus zegt ook dat hij en de Vader één zijn i.p.v. een eenheid.

Terug naar “[Religie] - Open forum”