rotterdam schreef:
Het zal je goed doen om te weten dat de orthodoxe Kerk de leer van de doop met enkel besprenkeling verwerpt. (alleen volledige onderdompeling)
http://www.youtube.com/watch?v=5p4sjcFFTSo
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
rotterdam schreef:
Het zal je goed doen om te weten dat de orthodoxe Kerk de leer van de doop met enkel besprenkeling verwerpt. (alleen volledige onderdompeling)
rotterdam schreef:
rotterdam schreef:http://www.youtube.com/watch?v=5p4sjcFFTSo
mohamed schreef:Waarom zou mij dat goeddoen? Waaruit concludeer je dat? En waarom zou ik op die link klikken?
rotterdam schreef:Dat hij een minimaal minderheidsstandpunt binnen de christelijke kerken verdedigd leidt niet tot enige vorm van bescheidenheid.
mohamed schreef:Waarom zou mij dat goeddoen? Waaruit concludeer je dat? En waarom zou ik op die link klikken?
rotterdam schreef:Ben je bang dat het besmettelijk is ?
Ik heb ook nog een vraag : hoe staan jullie t.o. de doopsgezinde broederschap ?
mohamed schreef:Wat is bescheidenheid? Je schikken naar de mening van de meerderheid? Dat is geen bescheidenheid maar een dictatuur. Bovendien, schikte Jezus zich naar het jodendom van zijn tijd wat grotere gebouwen had en een rijkere priesterorde dan die jij ooit hebt gezien? Neen, hij verklaarde dat hij de Zoon van God was en zijn privé opvatting kostte hem de kop.
Voorts is het maar net wat je een minderheid noemt, vele protestanten die overeenstemming hebben over de drie-eenheid kunnen het over andere punten weer niet met elkaar eens worden. Nodig iedereen maar eens uit op de koffie die de drie-eenheid verwerpt maar wel gelooft dat Jezus de Zoon van God is en je piept wel anders met je minderheidsstandpunt. Breed is de weg die leidt tot het verderf en Jezus werd met instemmen van de meerderheid gekruisigd. Ik had je wel eens willen horen praten in die tijd, met je minderheidsstandpunt. Bovendien, al was ik de enige die gelooft wat ik geloof op de hele wereld zou ik dat ook prima vinden, want ik heb de goedkeuring van mensen niet nodig om tot God te naderen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Kapitein en 9 gasten