Is het een probleem voor de zondvloed

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Re: Is het een probleem voor de zondvloed

Berichtdoor Lichtzwaard » 26 jan 2013 14:09

@antoon wat ben je toch aan het hutselen met cijfers en jaartallen;als je de weg weet naar het wetenschappelijk natuurkundige historisch onderzoek weet je dat op die basis de zondvloed bewezen is.

De enige die een probleem maken van de zondvloed zijn de atheistjes. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
VERITAS VOS LIBERABIT.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 31 jan 2013 11:54

Antoon, in een column in de Volkskrant van vandaag kwam ik een omschrijving tegen die precies beschrijft wat er mis is met jouw methodologie:

"De complottheoreticus en de ufo-believer blijven bij hun zelfverzonnen verklaring hangen, en verzamelen daar steeds nieuwe 'bewijzen' voor. De arts en de wetenschapper gaan daarentegen op zoek naar alternatieve verklaringen, die ze vervolgens proberen te weerleggen. Met als resultaat dat ze precies kunnen uitleggen waarom hun verklaring de 'best mogelijke' verklaring is. "

Complottheoreticus of ufo-believer hoeft alleen maar gewijzigd te worden in "Personen die de bijbel als een 100% waarheidsgetrouw geschiedenisboek zien".
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

antoon

Berichtdoor antoon » 31 jan 2013 15:33

Dat kan zijn, maar het verschil is in ieder geval dat ik niet verzin, ik ga van vastgestelde gebeurtenissen uit, en ondanks de sluitende chronologie en zeer veel matches die ik en andere onderzoekers tegenkomen zeg ik niet dat wat ik zeg 100% bewezen is , dat kan ik nooit, maar het is wel een uitgangspunt om rekening mee te houden

ruben123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ruben123 » 20 feb 2013 17:30

Vraagje: waar kwam al het water van de zondvloed vandaan?
(om weer on-topic te gaan)

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 20 feb 2013 17:36

ruben123 schreef:Vraagje: waar kwam al het water van de zondvloed vandaan?
(om weer on-topic te gaan)

Uit de sluizen van de Hemel.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 feb 2013 17:42

JHM schreef:Uit de sluizen van de Hemel.

Regen is een exotherm proces; regen produceert warmte! Als het wereldwijd zo lang had geregend, was alles op aarde niet verdronken maar gestoomd. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ruben123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ruben123 » 20 feb 2013 17:43

En dat betekent...?
Dat het water door een enorme afstand in het heelal te overbruggen vanuit de hemel (waar die ook zijn moge) op Aarde terechtkwam?
Als het regen was, moest die regen verdampt water uit de Aarde bronnen zijn. Water dat de hele Aarde/heel gebied onder water kan zetten, wordt niet zomaar in de lucht gevormd (wet van massabehoud).

antoon

Berichtdoor antoon » 20 mar 2013 12:29

Ik zal de draad hier even oppakken met nieuwste gegevens over iets waar ik het al eerder over had.
ik had k had het er toen over dat Djoser de tweede Farao was van de 3e dynastie het blijkt nu de 1e te zijn van de 3e dynastie dus enige gegevens veranderen
http://www.kemet.nl/djoser/
1767 Geboorte van Jozef, broer van Benjamin, moeder is Rachel
1750 Jozef door zijn broers verkocht, hij is 17 jaar Genesis 37:2
1737 Jozef staat voor Farao, hij is 30 jaar Genesis 41:44
1731 Waarschijnlijk het eerste jaar van de hongersnood
1728 Jakob 130 en familie komen in Egypte, 215 jaar na Abrahamitisch verbond
1724 Waarschijnlijk het laatste jaar van de hongersnood
1657 Dood van Jozef, Genesis 50:22 110 jaar geworden Genesis 50:22
tot zover bijbelse historie

2188 Egypte opgericht volgens Constantinus Manasses was al aangekaart, volgens de conventionele chronologie 3050 zomaar een verschil van 900 jaar, heeft Constantinus Manasses het dan welbij het juiste eind, we kunnen het precies uitzoeken.
Als ankerpunt neem ik het 18e jaar van Djoser conventioneel 2689. en bereken het verschil met het 1e jaar van Narmer 1e farao 1e dynastie, conventioneel 3150 het verschil in jaren is dan tussem hem en het 1`8e jaar van Djoser is 461 jaar

Dat projecteren we naar het beginpunt volgens Constantinus Manasse 2188
Waar komen we dan op uit: 2188 - 461= 1727 dat kan waarschijnlijk het laatste jaar van de hongersnood zijn, er is sprake van een duidelijke match er is namelijk maar 3 jaar verschil.

Maar waarom verwijs ik specifiek naar Djoser en zijn 18e jaar
In het 18e jaar van koning Djoser toen Madir de prins van Erpa en Ha was en gouverneur van het tempeldomein van het noorden en het zuiden, alsmede de leider van de Khenti te Elefantine werd er een bericht van de koning aan hem afgeleverd waarin Zijne Majesteit hem schreef: Mijn hart is bezwaard vanwege de ramp die zich voltrekt, want de Nijl is in zeven jaar niet buiten zijn oevers getreden. Er is geen graan, er zijn geen groentes, er is geen voedsel. Eenieder berooft zijn buurman. Mensen willen lopen maar kunnen zich niet bewegen. De jongeling sleep zijn leden voort, de harten van de ouderen zijn verslagen in wanhoop. Hun benen laten hen in de steek, zij zakken te neer en grijpen hun lichaam vast in pijn. De raadgevers staan verstomd en niets dan wind komt uit de graanopslag als deze geopend wordt. Alles is in staat van verval...
aldus de steen van de honger
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hongersnoodstele
dit is een reden dat het jaar te verankeren is er zijn er meer, om van toeval te spreken lijkt mij niet juist, of heeft iemand een andere mening hierover.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2013 15:35

antoon schreef:In het 18e jaar van koning Djoser toen Madir de prins van Erpa en Ha was en gouverneur van het tempeldomein van het noorden en het zuiden, alsmede de leider van de Khenti te Elefantine werd er een bericht van de koning aan hem afgeleverd waarin Zijne Majesteit hem schreef: Mijn hart is bezwaard vanwege de ramp die zich voltrekt, want de Nijl is in zeven jaar niet buiten zijn oevers getreden. Er is geen graan, er zijn geen groentes, er is geen voedsel. Eenieder berooft zijn buurman. Mensen willen lopen maar kunnen zich niet bewegen. De jongeling sleep zijn leden voort, de harten van de ouderen zijn verslagen in wanhoop. Hun benen laten hen in de steek, zij zakken te neer en grijpen hun lichaam vast in pijn. De raadgevers staan verstomd en niets dan wind komt uit de graanopslag als deze geopend wordt. Alles is in staat van verval...
aldus de steen van de honger
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hongersnoodstele
dit is een reden dat het jaar te verankeren is er zijn er meer, om van toeval te spreken lijkt mij niet juist, of heeft iemand een andere mening hierover.

Van diezelfde wiki-pagina: Deze inscriptie is volgens de Egyptologen niet in de tijd van Djoser, maar in de periode van de Ptolemaeën opgesteld.

Lijkt me relevante informatie, vind je ook niet? Van 'geschiedenis' die zowat 1500 jaar na de daadwerkelijke gebeurtenis is opgesteld, kun je niet zomaar uitgaan dat alles klopt. Het is uiteraard wel interessant uit te zoeken welk verhaal welk ander verhaal heeft beïnvloedt.

Zie trouwens ook de link op bovengenoemde wiki-pagina.

Khnum en de zeven magere jaren is een mythe uit de Egyptische mythologie, die staat opgetekend op de Hongersnoodstele, een blok graniet van zo'n drie meter hoog op het eilandje Sehel even ten zuiden van Aswan.

Je lijkt er (wederom) klakkeloos vanuit te gaan dat informatie die in je straatje past per definitie betrouwbaar en historisch is. Pro-tip: lees de bronnen die je aanhaalt altijd zelf eerst helemaal door voor het geval ze toch wat anders beweren dan je denkt.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 21 mar 2013 06:09

Mortlach schreef:Regen is een exotherm proces; regen produceert warmte! Als het wereldwijd zo lang had geregend, was alles op aarde niet verdronken maar gestoomd. :-)

Tja, regen produceert natuurlijk ook verschrikkelijk veel warmte. Één van de redenen waarom regen natuurlijk nooit over kan gaan in sneeuw.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

antoon

Berichtdoor antoon » 21 mar 2013 06:31

Je lijkt er (wederom) klakkeloos vanuit te gaan dat informatie die in je straatje past per definitie betrouwbaar en historisch is. Pro-tip: lees de bronnen die je aanhaalt altijd zelf eerst helemaal door voor het geval ze toch wat anders beweren dan je denkt.

Jij snapt het weer niet, ik ga nergens klakkeloos vanuit als ik maar een match heb zal ik het niet zo snel op internet zetten, het is niet alleen de steen.
1 Het artefact dus met vermelding van 7 jaar
2 Het klopt met geschiedschrijving zoals Flavius Josephus
3 Het is de chronologie die klopt
4 Het is Imhotep groot vizier van Djoser die haarfijn overeenkomt met de bijbelse beschrijving van Josef
5 Het is de chronologie vanaf Djoser naar de uittocht toe die veel matches heeft
6 Het zijn munten die juist in de 3 en 12e dynastie gevonden worden
7 Het zijn oorlogen die kloppen met bijbelse beschrijvingen
en nog veel en veel meer matches ook betreffende gewoonten en gebruiken in het algemeen
ik denk dat een onpartijdige rechter in dit geval toch voor het boek zou kiezen

om in de sfeer te blijven 7 argumenten
Overigens zegt het niets dat het later vervaardigd zou zijn, de gegevens zullen ook weer uit beschreven stenen gehaald zijn steen is betrouwbaarder data opslag dan internet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 mar 2013 11:03

Floppie schreef:Tja, regen produceert natuurlijk ook verschrikkelijk veel warmte. Één van de redenen waarom regen natuurlijk nooit over kan gaan in sneeuw.

En waar denk je dat die warmte blijft? Als iets kouder wordt, straalt het dus warmte uit. Iets met de wet van behoud van energie en thermodynamica en zo.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 21 mar 2013 11:43

Mortlach schreef:En waar denk je dat die warmte blijft? Als iets kouder wordt, straalt het dus warmte uit. Iets met de wet van behoud van energie en thermodynamica en zo.

Het betekent alleen maar dat regen niet over hoeft te gaan in stoom.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 21 mar 2013 13:35

Floppie schreef:Het betekent alleen maar dat regen niet over hoeft te gaan in stoom.

Wel in het geval van zoveel regen dat je nodig zou hebben voor een wereldwijde vloed...

Harmonica

Berichtdoor Harmonica » 21 mar 2013 14:04

Lock&Stock schreef:Wel in het geval van zoveel regen dat je nodig zou hebben voor een wereldwijde vloed....

Psalm 104 sluit een wereldwijde vloed dan ook uit...

Terug naar “[Religie] - Open forum”