islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor RogierV » 06 jun 2011 19:52

Leg iemand mij alsjeblieft dan eens uit wat er nou geloofwaardiger is aan het Christendom ten opzichte van Islam (of een andere religie).
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 jun 2011 20:01

quote="RogierV"Leg iemand mij alsjeblieft dan eens uit wat er nou geloofwaardiger is aan het Christendom ten opzichte van Islam (of een andere religie)

Eén groot verschil dat toen Jezus kwam en alles anders werd, Hij zegt hebt lief, heb je vijanden
lief en bidt voor ze. Wij zijn vrij van de zonde, wij hoeven niet meer te gehoorzamen, eerst
waren we een slaaf van de zonde, en nu zijn we vrij.

Zo is het Evangelie van Jezus dat mensen er wat anders van maken zegt niets over God.
Daarom kan ik het niet hebben als er een 'profeet' is gekomen die totaal maar dan ook totaal
iets anders zegt en de Bijbel voor een leugenboek uitmaakt.

En het graf was LEEG ..maar dat zal je wel niet geloven.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 jun 2011 20:22

Ik heb geen idee over graven>? bedoel je pasen?
Daarom kan ik het niet hebben als er een 'profeet' is gekomen die totaal maar dan ook totaal
iets anders zegt en de Bijbel voor een leugenboek uitmaakt.

Heel begrijpelijk dat is ook vrij rot om te moeten horen.
Maar je moet je ook voorstellen dat aan de andere kant van de schutting(dank u mortlach)gewoon hetzelfde verhaal is.
Dat doet elke grote religie anders hadden ze niet de enorme schare volgelingen. een meningsverschil wat een eventuele god denk ik ook niet lekker zal zitten.

Maar als we mekaar contsant voor rotte vis gaan uitmaken over verhalen die niet eens te staven zijn(hoe mooi en goed ze ook kunnen zijn) komen we nooit ergens. Laten we gewoon die gekkigheid vergeten, het snijd moslims net zo diep hoor.
Weet je wat ik vaak van ze hoor. Dat ze het zo verdrietig vinden voor hun Christenbroeders omdat ze niet weten dat ze zulke heiligschennis begaan(shirk) door Jezus God te noemen en zo een straf tegemoet gaan die ze niet verdienen. Je hoeft het niet eens te zijn met wat iemand denkt. echt niet.

Maar probeer je ook in hun persoon in te leven, ik zal het overigens net zo hard voor Joden, Quakers en Bakers etc etc opnemen als dat ik nu voor Moslims doe. Mocht ik ooit zien dat Christenen op deze manier weggezet worden.

Jezus heeft vast een ontzettend werk gehad om mensen te overtuigen. Want als christenen toen waren als nu had hij lang niet zoveel toehoorders gehad ben ik bang. Ik kan me helemaal prima vinden in grote delen van Jezus, Mohammed, Buddha Ghandi en andere humanisten. En dat voorbeeld moeten we volgen, in plaat van eindeloos te kibbelen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 jun 2011 20:34

Rogier ik zet geen moslims-gelovigen weg als....het gaat mij nogmaals om de profeet
mohammed en islam, en hiervoor wat ik nu zeg, kan mijn kop eraf gaan.

Er is niet een moslim die zeker weet dat ie naar het "paradijs" gaat want dan moet ie
wel al goede "werken" heeeeel goed gedaan hebben.

Door wat Jezus gedaan heeft, zijn wij gerechtvaarigd uit geloof en uit DAT geloof komen
goede werken, wel een verschil.

Maar het blijft moeilijk uit te leggen aan jou, omdat je niet gelooft.
Ik geloof niet meer ik weet ZEKER en dat kan nooit meer van mij af genomen worden
omdat God zelf dat in mijn hart heeft gegeven door Zijn Geest.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 jun 2011 20:38

en uit DAT geloof komen

Nou ik kan wel een paar mooie dingen noemen hoor wat daar uit voortkomt.
Genocide, boekenverbranding etc etc.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2011 20:41

schaapje schreef:Er is niet een moslim die zeker weet dat ie naar het "paradijs" gaat want dan moet ie
wel al goede "werken" heeeeel goed gedaan hebben.

Door wat Jezus gedaan heeft, zijn wij gerechtvaarigd uit geloof en uit DAT geloof komen

Dat klopt. Dit is echter geen argument dat het christendom daarom ook waar is en Islam niet. Omdat iets prettiger aanvoelt in gedachten betekent niet dat het ook waar is.

Daarbij is het een karikatuur natuurlijk. Moslims hebben het niet voor niets over Allah de rechtvaardige, Allah de genadige, en nog 100 namen meer. Een moslim zal daar ongetwijfeld net zoveel vertrouwen in stellen als jij in jouw geloof.

Daarbij zou dat paradijs/leven na de dood ondergeschikt moeten zijn aan het leven nu en het liefhebben van je naasten NU. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 jun 2011 20:45

Dus volgens die redenering zit Adolf Hitler (gelovig god uit de bijbel) in de hemel?
Immer Jezus heeft al geboet toch? hoe werkt dat dan.

Ik zal je zeggen dat ik dan de Islam eerlijker vind over wat je moet doen om in het paradijs te komen.
De mormonen maken het helemaal bont hoe meer vrouwen je trouwt hoe zekerder je in de hemel komt........en hoe meer je vleselijke bestaan een hel word lijkt me.......

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 jun 2011 20:49

quote="RogierV"

Nou ik kan wel een paar mooie dingen noemen hoor wat daar uit voortkomt.
Genocide, boekenverbranding etc etc.

Ik had wel zo,n berichtje verwacht, wat die mensen in al die eeuwen hebben uitgespookt
zegt niets over God, maar over deze z.g.christenen, en als je het NT gaat lezen, dan zal
je zien dat dit zeker niet de opdracht was, het tegendeel zelfs.

En in al die tijd zijn de echte wedergeboren en oprechte Christenen de dupe geweest,
en zijn ze vaak masaal afgeslacht.

Maar ik stop er even mee ik word hier deprie van.
Mensen hebben God een slechte naam gegeven.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 jun 2011 20:53

[quote="schaapje"
Ik had wel zo,n berichtje verwacht, wat die mensen in al die eeuwen hebben uitgespookt
zegt niets over God, maar over deze z.g.christenen, en als je het NT gaat lezen, dan zal
je zien dat dit zeker niet de opdracht was, het tegendeel zelfs.

En in al die tijd zijn de echte wedergeboren en oprechte Christenen de dupe geweest,
en zijn ze vaak masaal afgeslacht.

Maar ik stop er even mee ik word hier deprie van.
Mensen hebben God een slechte naam gegeven.[/quote]

niet alleen zogenaamde christenen, ook oprechte christenen zijn in staat tot verschrikkelijke dingen ( kijk maar hoe David aan Batseba kwam.. )

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 06 jun 2011 21:04

*edit, verkeerd gelezen
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 21:32

meribel schreef:@eerbied
hoe zie jij je dat verwerpen dan voor je? Kan je daar een concreet voorbeeld van geven?

Waar het om gaat is dat je leert om eerlijk tegen jezelf te zijn en om geen lastige vragen uit de weg te gaan. En dat je vervolgens ook zorgvuldig afweegt wat eventueel waar kan zijn en wat absoluut niet. Datgene wat absoluut niet waar kan zijn kun je dan verwerpen. Natuurlijk zal het een gewenningsproces zijn om iets waarmee je als het ware vergroeid bent langzaam los te laten, maar als je door eerlijk te zijn tot de conclusie komt dat je altijd in leugens geloofd hebt, dan zul je de moed moeten vinden om afstand van die leugens te nemen.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2011 21:42

Ik vermoed dat je met je kruisvaart tegen Islam de radicalisering eerder aanmoedigt dan tegengaat.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2011 22:22

Het is wel grappig trouwens, je hoort vaker redenaties in de trant van 'mijn geloof is waar, want ...' en dan wordt er iets op de puntjes ingevuld dat zogenaamd kenmerkend is voor het geloof. (al vermoed ik dat als je genoeg wist van vergelijkende godsdienstwetenschappen, je zou vinden dat er bijzonder weinig losse feiten zijn die een religie uniek maken).

Maar goed, er wordt alleen nooit bijgezegd WAAROM dat feitje een geloof 'waar' zou maken. Men begeeft zich op het niveau van meta-religie zonder dat men zich dat beseft.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 22:42

Mortlach schreef:Ik vermoed dat je met je kruisvaart tegen Islam de radicalisering eerder aanmoedigt dan tegengaat.

Is dat niet juist wat diegenen die de radicale islam verder willen brengen ons willen doen laten geloven? Een slapende kudde kan immers gemakkelijker overvallen worden dan een wakende kudde.

Deze prent illustreert dat treffend:

Afbeelding
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 09:12

Ook het artikel Goede Duitsers houdt ons op treffende wijze een spiegel voor.

Terug naar “[Religie] - Open forum”