Kliksafe

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kliksafe

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2010 13:53

Even voor de duidelijkheid: ik zeg zeker niet dat de manier waarop ik omga met sociaal onwenselijk gedrag in mijn entertainment voor iedereen geschikt is. Zeker voor jongere kinderen niet, maar daar zijn leeftijdskeuringen voor. En trouwens, als je naar tekenfilms als Tom en Jerry kijkt, vol "komisch geweld", dan is ook die lijn niet absoluut.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2010 14:43

Zo te zien aan je voorkeur, is het kind in jou nog volop aanwezig :wink:

anitaj
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor anitaj » 06 aug 2010 15:58

Mortlach schreef:Even voor de duidelijkheid: ik zeg zeker niet dat de manier waarop ik omga met sociaal onwenselijk gedrag in mijn entertainment voor iedereen geschikt is. Zeker voor jongere kinderen niet, maar daar zijn leeftijdskeuringen voor. En trouwens, als je naar tekenfilms als Tom en Jerry kijkt, vol "komisch geweld", dan is ook die lijn niet absoluut.

Dus daarmee zeg je dat het toch niet heel gek is dat Kliksafe dat blokkeert?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2010 16:16

Het is maar een zeer, zeer kleine minderheid die er niet goed mee om weet te gaan, dus eigenlijk vind ik het wel gek. Maar het is een principe. Kliksafe vindt iets principieel onwenselijk, en dat principe deel ik niet, hoewel ik erken dat het voor sommige mensen minder geschikt is.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2010 16:17

schelpje3 schreef:Zo te zien aan je voorkeur, is het kind in jou nog volop aanwezig :wink:

Gelukkig wel. We kunnen al de hele dag serieuze volwassenen spelen. Dus is het wel fijn als dat zo nu en dan eventjes niet hoeft.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2010 16:45

Ik heb het ook nog hoor, speel fanatiek op de Wii.
Gelukkig kan ik goed tegen mijn verlies, skischansspringen, hoolahoopen ben ik niet echt goed in.
Steppen, hardlopen en behendigheidsspelletjes weer wel. Ook tennis :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2010 17:23

Mijn Wii stond al een hele tijd stof te verzamelen, dus heb ik 'm maar cadeau gedaan aan mijn neefje voor zijn 7e verjaardag. Hij is er geloof ik wel blij mee :wink:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 aug 2010 19:20

anitaj schreef:En mijnenveger is mijnen opruimen, niet neerleggen:). Je moet het blijkbaar vaker doen.

Nee dank je, mij te gewelddadig! :lol:

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 06 aug 2010 20:28

anitaj schreef:Heb je wel eens gehoord van onderzoeken dat dit soort games je gedrag kan beïnvloeden? Hoe komt het denk je dat er van die idioten zijn die scholen binnenstappen en daar kinderen neermaaien? In de Bijbel staat dat je niet mag moorden. Dat geldt denk ik niet zo goed in een game.

Een dagje bruiloft, en je mist alweer een hele pagina reacties :-)

Volgens mij heeft M. alles wel gezegd waar ik me goed in kan vinden maar....voor de duidelijkheid en wellicht ter aanvulling:
Het causale verband tussen geweldadige games en geweldadige acties in het echt is geloof ik net zo vaak aangetoond als juist niet, in verschillende onderzoeken. Er zal best wel enig verband zijn is mijn idee, maar niet zo'n heel sterk. Daarnaast denk ik dat de de lieden die "doorslaan" al van zichzelf een probleem hebben. Een soort tijdbom. Wellicht is de tijd alleen wat sneller verlopen nadat ze games hebben gespeeld. Voor (kleine) kinderen is dat nog weer wat anders denk ik, maar voor volwassenen (waartoe ik mezelf voor het gemak maar even reken), lijkt mij het onderscheiden van realiteit en fictie niet zo'n gruwelijk moeilijke vaardigheid.

Om op internet filters teug te komen: Liberaal als ik ben, denk ik dat je zelf genoeg verantwoordelijkheid moet/mag dragen om te zien wat wel/niet goed voor je is. Daarnaast is portie gezond verstand ook wel meegenomen.
(zoek gewoon niet op jonge poesjes als je foto's van huisdieren zoekt. Daar heb je geen filter voor nodig maar een brein :-))
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 aug 2010 22:30

Mortlach schreef:Mijn Wii stond al een hele tijd stof te verzamelen, dus heb ik 'm maar cadeau gedaan aan mijn neefje voor zijn 7e verjaardag. Hij is er geloof ik wel blij mee :wink:

cultuurbarbaar.. Zelda, Metroid Prime. Trauma center, Resident Evil , Super mario Galaxy, Super Mario Bros.... tsssss

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 07 aug 2010 09:20

Mortlach schreef:Mijn Wii stond al een hele tijd stof te verzamelen, dus heb ik 'm maar cadeau gedaan aan mijn neefje voor zijn 7e verjaardag. Hij is er geloof ik wel blij mee :wink:

Zo iemand ken ik ook. Die zegt tegen mij wil je een wii hebben? Ik zeg "ja, leuk". Zegt hij "dan neem ik hem de volgende keer mee". Ik vertel het aan mijn vrouw en die zegt "hee wat leuk" ......... na een dag ..... valt het muntje "hebben we daar niet een TV-scherm voor nodig?" (Kijkt vervolgens rond in de kamer .... en op zolder) ...... "hmm, wij hebben geen TV-scherm".

Toch maar even gebeld dat hij iemand anders blij moest gaan maken. :lol:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 07 aug 2010 10:43

maboc schreef:(zoek gewoon niet op jonge poesjes als je foto's van huisdieren zoekt. Daar heb je geen filter voor nodig maar een brein :-))

hallo, ik heb al een poosje mee zitten lezen met dit onderwerp, en wil er nu ook even op reageren.
Ten eerste, ik ben niet tegen een filter, maar wel tegen een opgelegd filter (hou sowieso niet van "je moet", daar stuiter ik tegen)
Ten tweede, heb een poos filternet gehad, maar heb nu "open internet"
Ten derde: bovenstaande quote vind ik juist niet vanzelfsprekend, want waar denkt een kind aan als hij/zij gaat zoeken naar jonge poesjes? Juist, jonge poesjes, van die schattige, krioelende huisdiertjes.
Ten vierde, daarom heb ik voor mijn kinderen wel restricties gezet op hun internet, door gebruik te maken van family safety (zij hebben elk een eigen account, daarom kan ik ook per kind de leeftijdsgrens en soort activiteit instellen)

En dan over spelletjes: voor mij is een spelletje doen even ontsnappen uit de werkelijkheid. Ik speel graag de Sims, omdat je dan lekker kan bepalen hoe alles gaat, en je het gevoel krijgt dat het even wel allemaal lukt in het leven (altijd weer jammer om te stoppen met het spel :) )
(o maar eigenlijk was dit O.T., heeft niks met kliksafe te maken)
Neeltje Jans

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 aug 2010 12:13

Speedy schreef:

Zo iemand ken ik ook. Die zegt tegen mij wil je een wii hebben? Ik zeg "ja, leuk". Zegt hij "dan neem ik hem de volgende keer mee". Ik vertel het aan mijn vrouw en die zegt "hee wat leuk" ......... na een dag ..... valt het muntje "hebben we daar niet een TV-scherm voor nodig?" (Kijkt vervolgens rond in de kamer .... en op zolder) ...... "hmm, wij hebben geen TV-scherm".

Toch maar even gebeld dat hij iemand anders blij moest gaan maken. :lol:

Kleine moeite toch om daar een goedkoop scherm voor aan te schaffen ?
Geen kabelaansluiting, geen tv ontvangst mogelijk.
2e hands kosten die dingetjes bijna niks.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 aug 2010 12:57

Spons schreef:

cultuurbarbaar.. Zelda, Metroid Prime. Trauma center, Resident Evil , Super mario Galaxy, Super Mario Bros.... tsssss

Inderdaad!!! [-X

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 07 aug 2010 15:25

schelpje3 schreef:Kleine moeite toch om daar een goedkoop scherm voor aan te schaffen ?
Geen kabelaansluiting, geen tv ontvangst mogelijk.
2e hands kosten die dingetjes bijna niks.

Yep, I know ....... maar er kwam nog een ander probleem. Dat is genaamd "ruimte". Had ik een mooie oplossing om een plat scherm tegen de muur en die aan te sluiten op het computersysteem. Antwoord van mijn vrouw "NO WAY", straks is alles electronica in huis en daar heb ik van te voren van moeten beloven om dat niet te doen. Dus helaas :wink:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “[Religie] - Open forum”