Voor het gemak had ik het linkje al in mijn vorige bericht gezet, dus je hoeft er alleen maar op te klikken. ^_^Johan100 schreef:Ik zal kijken welke vraag je bedoelt!
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Voor het gemak had ik het linkje al in mijn vorige bericht gezet, dus je hoeft er alleen maar op te klikken. ^_^Johan100 schreef:Ik zal kijken welke vraag je bedoelt!
Pcrtje schreef:
Ik kan je standpunt heus respecteren. Echter:
Ik heb van jouw kant nog geen enkele keer respect gehoord voor mijn standpunt. (En het standpunt van vele andere theïstisch evolutionisten.) Wat mij betreft zijn wij beiden oprechte christenen die in de kern hetzelfde waarachtige christelijke geloof belijden en slechts verschillen van mening in een middelmatige zaak. Jij zegt echter dat ik onmogelijk christen kan zijn, dat ik onder de invloed van de duivel sta, enzovoorts, enzovoorts. Dat zijn onbehoorlijke aantijgingen, naar je medechristen nota bene.
Kun jij een theïstisch evolutionist, ondanks de verschillen, erkennen als je medechristen?
Ik kan me alleen herinneren dat je er dingen over gezegd hebt maar niet dat je een duidelijke 'ja' of 'nee' gegeven hebt.Johan100 schreef:Ik heb daar in het verleden al antwoord op gegeven. Waarom ben je daar zo benieuwd naar? Omdat je me dan om de oren kunt slaan met bepaalde uitspraken? Dan heb je tenminste een reden. Ik houd het liever inhoudelijk.
Pcrtje schreef:Ik kan me alleen herinneren dat je er dingen over gezegd hebt maar niet dat je een duidelijke 'ja' of 'nee' gegeven hebt.
Nee, ik wil het niet weten omdat ik het tegen je kan gebruiken. Het is wat mij betreft noodzakelijk om inhoudelijk te kunnen blijven.
Okee, maar je ontwijkt mijn vraag. Kun jij mij erkennen als medechristen die deelt in het zaligmakende geloof? Je hebt namelijk ook gezegd dat iemand OFWEL christen OFWEL evolutietheorieaanhanger is. "Er zit niets tussen."Johan100 schreef:Ik wil voor jou nog een keer herhalen wat ik heb gezegd. Jij stelt dat ik heel zwart-wit heb gezegd dat mensen die theïstische evo gedachtegoed aanhangen onder invloed staan van de duivel. Wat ik zo ongeveer heb gezegd is dat de duivel zijn zin heeft en dat het een list van hem is als je van de zondeval en van het bestaan van Adam en Eva etc. een mythische gebeurtenis maakt.
Pcrtje schreef:Okee, maar je ontwijkt mijn vraag. Kun jij mij erkennen als medechristen die deelt in het zaligmakende geloof? Je hebt namelijk ook gezegd dat iemand OFWEL christen OFWEL evolutietheorieaanhanger is. "Er zit niets tussen."
Pcrtje schreef:Okee, maar je ontwijkt mijn vraag. Kun jij mij erkennen als medechristen die deelt in het zaligmakende geloof? Je hebt namelijk ook gezegd dat iemand OFWEL christen OFWEL evolutietheorieaanhanger is. "Er zit niets tussen."
Marcus 12:30
En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
Mattheüs 13:15
Want het hart dezes volks is dik geworden, en zij hebben met de oren zwaarlijk gehoord, en hun ogen hebben zij toegedaan; opdat zij niet te eniger tijd met de ogen zouden zien, en met de oren horen, en met het hart verstaan, en zich bekeren, en Ik hen geneze.
antoon schreef:
Dat is duidelijk , in de eerste plaats we staan allemaal onder Satan , hij is de God van deze wereld, Jezus ontkende het niet toen hij zei dat hij over de koninkrijken ging en een aanbod deed om voor een blijk van aanbidding koninkrijken weg te geven, dat wil niet zeggen dat we geen vrije wil hebben, we hoeven de heerser van deze wereld niet in alles te volgen, Jezus zei dat hij de vader van de leugen een bedrieger is.
Door mensen in evolutie te laten geloven verzwakt hij het woord dat wij via de bijbel krijgen, veel mensen zullen zeggen .. als schepping niet waar is dan is de rest ook niet waar...
Zo krijgt hij als een brullende leeuw zijn zin, en vooral in deze eindtijd zal hij al zijn schaakstukken inzetten
antoon schreef:6000 en iets meer is wat mensen geleefd hebben planten dieren en vissen kunnen van een andere scheppingsperiode misschien enige duizenden jaren ouder zijn
antoon schreef:Je ziet het niet juist Bambi, ik geef weer zoals bijbelschrijvers onder inspiratie de dingen zien, daar is toch echt niets mis mee.
Ik geef God de positie die hem toekomt, in acht nemend zijn hele woord. Buiten dat vind ik het iersje denigrerend om God als een tovenaar voor te stellen, je bedoelt het uiteraard goed neem ik zo aan, je staat in iedergeval in een beter positie dan veel evolutionisten, ik dan leg connectie met het hele woord allemaal van de schepper afkomstig, daar is absoluut niets mis mee.
antoon schreef:Als dat zo is zal je met een bijbelse verklaring moeten komen om je gelijk en mijn ongelijk te staven, je zal de bijbel moeten gebruiken en geen menselijke leringen ook geen sentiment , dat jou wereld in zou storten, jouw wereld stort niet in en hoeft niet in te storten, alleen zal je moeten erkennen dat er niets voor niets in Gods woord staat, dat hij alles onder inspiratie op liet tekenen.
Ik zie je nog niet met een verklaring komen, vergeet ook niet dat de dag beeldspraak geweest moet zijn de gehele schepping bij elkaar wordt ook een dag genoemd.
Als jij mij met de bijbel kan overtuigen buig ik mijn hoofd , want het woord komt bij mij in de eerste plaats
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten