Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 06 jun 2017 12:35

Dit om het aanschouwlijk te maken

1 In het begin schiep God de hemel en de aarde.

2 De aarde was woest en leeg, en er lag duisternis over het oppervlak van de watermassa. En Gods actieve kracht bewoog zich over het oppervlak van het water.
3 God zei: ‘Er moet licht komen.’ Toen kwam er licht. 4 Daarna zag God dat het licht goed was, en God begon het licht te scheiden van de duisternis. 5 God noemde het licht ‘dag’, maar de duisternis noemde hij ‘nacht’. En het werd avond en het werd morgen: de eerste dag.

6 Toen zei God: ‘Er moet een open ruimte tussen de wateren komen als scheiding tussen de ene watermassa en de andere.’ 7 Vervolgens maakte God de open ruimte en hij scheidde de watermassa onder de open ruimte van de watermassa erboven. En zo gebeurde het. 8 God noemde de open ruimte ‘hemel’. En het werd avond en het werd morgen: de tweede dag.

9 Toen zei God: ‘Het water onder de hemel moet naar één plaats stromen en de droge grond moet tevoorschijn komen.’ En zo gebeurde het. 10 God noemde de droge grond ‘land’, maar het samengestroomde water noemde hij ‘zee’. En God zag dat het goed was. 11 Vervolgens zei God: ‘Het land moet gras voortbrengen, zaaddragende planten en ook vruchtbomen die vruchten met zaad erin opleveren, naar hun soort.’ En zo gebeurde het. 12 Het land ging gras voortbrengen, zaaddragende planten en ook bomen die vruchten met zaad erin opleverden, naar hun soort. Toen zag God dat het goed was. 13 En het werd avond en het werd morgen: de derde dag.

14 Toen zei God: ‘Er moeten lichten aan de hemel komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze zullen dienen als aanduiding voor seizoenen en voor dagen en jaren. 15 Ze zullen als lichten aan de hemel dienen om op de aarde te schijnen.’ En zo gebeurde het. 16 En God maakte de twee grote hemellichten: het grootste om te heersen over de dag en het kleinere om te heersen over de nacht, en ook de sterren. 17 God plaatste ze aan de hemel* om op de aarde te schijnen, 18 om overdag en ’s nachts te heersen en om het licht te scheiden van de duisternis. Toen zag God dat het goed was. 19 En het werd avond en het werd morgen: de vierde dag.

20 Daarna zei God: ‘Het water moet wemelen van levende wezens, en er moeten vliegende dieren in de lucht boven de aarde vliegen, langs de hemel.’ 21 En God schiep de grote zeedieren* en alle levende wezens* waar het water van wemelt, naar hun soort, en alle gevleugelde vliegende dieren naar hun soort. En God zag dat het goed was. 22 Daarop zegende God ze en zei: ‘Wees vruchtbaar, word talrijk en vul het water van de zee,+ en laat de vliegende dieren talrijk worden op de aarde.’ 23 En het werd avond en het werd morgen: de vijfde dag.

24 Toen zei God: ‘De aarde moet levende wezens voortbrengen naar hun soort: tamme dieren, kruipende dieren en wilde dieren, naar hun soort.’ En zo gebeurde het. 25 God maakte de wilde dieren naar hun soort en de tamme dieren naar hun soort en alle kruipende dieren naar hun soort. En God zag dat het goed was.
26 Daarna zei God: ‘Laten wij de mens maken naar ons beeld, zodat ze op ons lijken. Ze moeten het gezag hebben over de vissen in de zee, de vliegende dieren in de lucht en de tamme dieren, over de hele aarde en alle dieren die daarop rondkruipen.’ 27 Vervolgens schiep God de mens naar zijn beeld, naar Gods beeld schiep hij hem. Als man en als vrouw schiep hij hen. 28 Verder zegende God hen en God zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, vul de aarde en onderwerp haar, en heb het gezag over de vissen in de zee, de vliegende dieren in de lucht en alle dieren die zich op de aarde bewegen.’
29 Toen zei God: ‘Ik geef jullie alle zaaddragende planten op de hele aarde en alle bomen met zaaddragende vruchten. Dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan alle wilde dieren op het land, alle vliegende dieren in de lucht en alles wat zich op de aarde beweegt waarin leven* is, geef ik de groene planten als voedsel.’ En zo gebeurde het.
31 Daarna zag God alles wat hij gemaakt had en hij zag dat het heel goed was. En het werd avond en het werd morgen: de zesde dag.

Genesis 2
1 Zo werden de hemel en de aarde en alles wat daarbij hoort* voltooid. 2 Tegen de zevende dag was God klaar met het werk dat hij gedaan had, en op de zevende dag ging hij rusten van al zijn werk. 3 Vervolgens zegende God de zevende dag en verklaarde die heilig, want op die dag is God gaan rusten van al zijn scheppingswerk, alles wat hij besloten had te maken.
Tot zover Genesis

Weetje war hier ontbreekt
En het werd avond en het werd morgen: de... dag. wel staat er dat God ging rusten. in de schrift staat echt niets voor niets

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor bernard 3 » 06 jun 2017 12:59

antoon schreef:Dit om het aanschouwlijk te maken

1 In het begin schiep God de hemel en de aarde.

2 De aarde was woest en leeg, en er lag duisternis over het oppervlak van de watermassa. En Gods actieve kracht bewoog zich over het oppervlak van het water.
3 God zei: ‘Er moet licht komen.’ Toen kwam er licht. 4 Daarna zag God dat het licht goed was, en God begon het licht te scheiden van de duisternis. 5 God noemde het licht ‘dag’, maar de duisternis noemde hij ‘nacht’. En het werd avond en het werd morgen: de eerste dag.

6 Toen zei God: ‘Er moet een open ruimte tussen de wateren komen als scheiding tussen de ene watermassa en de andere.’ 7 Vervolgens maakte God de open ruimte en hij scheidde de watermassa onder de open ruimte van de watermassa erboven. En zo gebeurde het. 8 God noemde de open ruimte ‘hemel’. En het werd avond en het werd morgen: de tweede dag.

9 Toen zei God: ‘Het water onder de hemel moet naar één plaats stromen en de droge grond moet tevoorschijn komen.’ En zo gebeurde het. 10 God noemde de droge grond ‘land’, maar het samengestroomde water noemde hij ‘zee’. En God zag dat het goed was. 11 Vervolgens zei God: ‘Het land moet gras voortbrengen, zaaddragende planten en ook vruchtbomen die vruchten met zaad erin opleveren, naar hun soort.’ En zo gebeurde het. 12 Het land ging gras voortbrengen, zaaddragende planten en ook bomen die vruchten met zaad erin opleverden, naar hun soort. Toen zag God dat het goed was. 13 En het werd avond en het werd morgen: de derde dag.

14 Toen zei God: ‘Er moeten lichten aan de hemel komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze zullen dienen als aanduiding voor seizoenen en voor dagen en jaren. 15 Ze zullen als lichten aan de hemel dienen om op de aarde te schijnen.’ En zo gebeurde het. 16 En God maakte de twee grote hemellichten: het grootste om te heersen over de dag en het kleinere om te heersen over de nacht, en ook de sterren. 17 God plaatste ze aan de hemel* om op de aarde te schijnen, 18 om overdag en ’s nachts te heersen en om het licht te scheiden van de duisternis. Toen zag God dat het goed was. 19 En het werd avond en het werd morgen: de vierde dag.

20 Daarna zei God: ‘Het water moet wemelen van levende wezens, en er moeten vliegende dieren in de lucht boven de aarde vliegen, langs de hemel.’ 21 En God schiep de grote zeedieren* en alle levende wezens* waar het water van wemelt, naar hun soort, en alle gevleugelde vliegende dieren naar hun soort. En God zag dat het goed was. 22 Daarop zegende God ze en zei: ‘Wees vruchtbaar, word talrijk en vul het water van de zee,+ en laat de vliegende dieren talrijk worden op de aarde.’ 23 En het werd avond en het werd morgen: de vijfde dag.

24 Toen zei God: ‘De aarde moet levende wezens voortbrengen naar hun soort: tamme dieren, kruipende dieren en wilde dieren, naar hun soort.’ En zo gebeurde het. 25 God maakte de wilde dieren naar hun soort en de tamme dieren naar hun soort en alle kruipende dieren naar hun soort. En God zag dat het goed was.
26 Daarna zei God: ‘Laten wij de mens maken naar ons beeld, zodat ze op ons lijken. Ze moeten het gezag hebben over de vissen in de zee, de vliegende dieren in de lucht en de tamme dieren, over de hele aarde en alle dieren die daarop rondkruipen.’ 27 Vervolgens schiep God de mens naar zijn beeld, naar Gods beeld schiep hij hem. Als man en als vrouw schiep hij hen. 28 Verder zegende God hen en God zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, vul de aarde en onderwerp haar, en heb het gezag over de vissen in de zee, de vliegende dieren in de lucht en alle dieren die zich op de aarde bewegen.’
29 Toen zei God: ‘Ik geef jullie alle zaaddragende planten op de hele aarde en alle bomen met zaaddragende vruchten. Dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan alle wilde dieren op het land, alle vliegende dieren in de lucht en alles wat zich op de aarde beweegt waarin leven* is, geef ik de groene planten als voedsel.’ En zo gebeurde het.
31 Daarna zag God alles wat hij gemaakt had en hij zag dat het heel goed was. En het werd avond en het werd morgen: de zesde dag.

Genesis 2
1 Zo werden de hemel en de aarde en alles wat daarbij hoort* voltooid. 2 Tegen de zevende dag was God klaar met het werk dat hij gedaan had, en op de zevende dag ging hij rusten van al zijn werk. 3 Vervolgens zegende God de zevende dag en verklaarde die heilig, want op die dag is God gaan rusten van al zijn scheppingswerk, alles wat hij besloten had te maken.
Tot zover Genesis

Weetje war hier ontbreekt
En het werd avond en het werd morgen: de... dag. wel staat er dat God ging rusten. in de schrift staat echt niets voor niets

Beste Antoon
Niet dat ik hier verder wil op ingaan, Maar als je het over de inhoud van Bijbel wil hebben, gebruik dan ook een Bijbel
Wat je hier neerschrijft komt uit een boek dat zelfs de autoriteit niet heeft verkregen om zich Bijbel te kunnen noemen vanwege de vele onvolkomen en tendentieuze "vertalingen" van de oorspronkelijke tekst.
Vertalen is geen religie maar een wetenschap en moet dan ook voldoen aan de juiste vertaalcriteria. De inhoud van dit boek heeft dit niet verkregen en zijn teksten kunnen dan ook niet gebruikt worden binnen een Bijbelse discussies.

antoon

Berichtdoor antoon » 06 jun 2017 13:19

een domme reactie want ik kan ook een andere bijbel gebruiken. je zet jezelf voor schut, verder leuter je maar wat over dingen die je duidelijk niet begrijpt met niet een argument je kan hier beter wegblijven

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2017 13:55

Bambi schreef:Nope, niks bewijsbaar dat daar een aarde door ontstaan is

Maar nu verschuif je de doelpalen. Je roept dat de Big Bang niet te bewijzen is; ik laat zien dat dat wel zo is. En nu opeens gaat het om het ontstaan van de aarde...

Als je een kerkhof opgraaft, liggen er allemaal fossielen van duuzende mensen, maar helaas, komen die al niet uit elkaar voort, net als al die andere fossielen. Ook al vertonen ze nog zoveel kenmerken van elkaar

Resten misschien, geen fossielen. En je tijdsschaal is ook vrij beperkt. Wat zal een kerkhof aan geschiedenis hebben? Een paar 100 jaar, 1000 misschien als het heel oud is. Wanneer we het over fossielen hebben, hebben we het over honderden miljoenen jaren en dat maakt nogal wat uit.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 06 jun 2017 14:37

Resten misschien, geen fossielen. En je tijdsschaal is ook vrij beperkt. Wat zal een kerkhof aan geschiedenis hebben? Een paar 100 jaar, 1000 misschien als het heel oud is. Wanneer we het over fossielen hebben, hebben we het over honderden miljoenen jaren en dat maakt nogal wat uit.

Volgens jou en evolutionisten honderden miljoenen jaren, niet volgens ons of ernstige wetenschap/schrift onderzoekers en dat maakt ook nogal wat uit.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 06 jun 2017 17:32

antoon schreef:

precies zoals we het kunnen voorstellen, toen begonnen de scheppings perioden, naar mijn overtuiging 7 perioden van ieder 7000 jaar.
4026 bc. begon in ieder geval de vorming of schepping van Adam wanneer daarna Eva kwam dat weet ik niet weet niemand, de bijbel geeft geen data

7 perioden van ieder 7000 jaar? Het kan met jou ook alle kanten op zo te zien.......
Je bedoelt waarschijnlijk 7 perioden van ieder 1000 jaar. Want 1 dag is bij God als duizend jaren en duizend jaren als één dag. Beroep je je op die tekst? Dat is wat theïstisch-evolutionisten ook doen. Daar wordt in mijn ogen heel wat anders mee bedoeld hoor, met die tekst. Als God de dieren des velds schiep in 1000 jaar had dat er wel gestaan. God sprak en het was er en Hij gebiedt en het staat er, Antoon. Laat je niets wijs maken door mensen die dit ontkennen.

Het wordt echt ernstig als je ook nog eens van de zondeval een mythisch verhaaltje maakt. En van het bestaan van Adam en Eva. Zo ver gaan sommige mensen die zich christen noemen. Dan heeft de slang pas echt zijn zin.

blijblij schreef:En vanaf nu gaan de creationisten elkaar de tent uitvechten :mrgreen:
"een dag is een dag!" "lees dan wat er staat" "letterlijk!"

Zou je dat leuk vinden? Zegt wel weer genoeg.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 06 jun 2017 19:00

Johan100 schreef:Je bedoelt waarschijnlijk 7 perioden van ieder 1000 jaar. Want 1 dag is bij God als duizend jaren en duizend jaren als één dag. Beroep je je op die tekst? Dat is wat theïstisch-evolutionisten ook doen.

:neeschudden:
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 06 jun 2017 19:11

Niet? Ik dacht het wel hoor.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

sjaqi
Mineur
Mineur

Berichtdoor sjaqi » 06 jun 2017 21:35

Beste gravo, ik waardeer je bijdragen aan deze discussie enorm. Ik lees ze met veel genoegen vooral omdat je zegt wat je wel vind.
Wat kennis over de natuurkunde betreft kan ik verreweg niet meekomen met wat ik hier voorbij zie komen.
Tegelijk probeer ik mijzelf wel een mening te vormen over de juiste verhouding tussen schepping/evolutie.
Ik heb hieronder wat quote's van je waar ik wat vragen over heb.

Tussen het geloof en het weten/begrijpen/waarnemen zit volgens mij een grijs gebied. Namelijk datgenen wat we op dit moment als aannemelijk achten.
Ik merk dat je dit door elkaar gooit in je postings.
Je schrijft dat je geen geloof nodig hebt voor de evolutie en de oerknal omdat dit zichtbaar, meetbaar en weetbaar is.
Een stukje verder noem je de oerknal iets wat zich als waarschijnlijk aandient, en nog een stukje verder noem je de oerknal een aaname.
Geloof je nu in de oerknal of weet je dat er een oerknal is geweest?

Verder lees ik dat je wel een pop-groep citeert maar lees ik niet zoveel in je postings over de plaats/gezag van de bijbel in je verhaal.
Wat als de bijbel uitspraken doet welke strijden met de wetenschap? Moet de bijbel dan volgens de laatste wetenschappelijke inzichten geinterpreteerd worden?
Welke plaats hebben de wonderen dan in de bijbel? Moeten deze allemaal symbolisch opgevat worden? Is dat ook zo met de dood en opstanding van Jezus?

Ter toelichting: geloven heeft voor mij altijd te maken met dingen die ik niet zie en niet begrijp. Wat ik wel zie en wat ik wel begrijp hoef ik niet meer te geloven. Die kan ik eenvoudig aanwijzen. Ook aan een ander. Van die ander hoef ik ook geen geloof, geen vertrouwen te vragen, want alles is immers duidelijk zichtbaar. Er blijft niets te vertrouwen over. Je kunt het immers aanraken en betasten? In feite is het ook zo met alles waar de wetenschap op stuit. Dat zijn dingen die ook bekend geworden zijn, zichtbaar, meetbaar, weetbaar. Daar heb ik geen geloof meer voor nodig. Het is, zoals het het is. Dat wat het geval is, is het geval. Basta. Daar horen evolutie en oerknal uiteraard gewoon bij. Dat is een schok voor gelovigen die dachten dat het anders zat. Die nog wilden vasthouden aan een letterlijke uitleg van de scheppingsverhalen. Maar helaas, dat is niet meer mogelijk. We zijn te weten gekomen (géén geloof, dus), dat het anders in elkaar zit. Wees eerlijk, verman je en draai er niet om heen. A fact's a fact (om met de pop-groep Midnight Oil te spreken (song: Beds Are Burning)).

Ik geloof niet in de oerknal. Verre van dat. Ik weet dat er een oerknal geweest moet zijn op basis van onderzoek. Waarom zou ik in iets moeten geloven dat zich als waarschijnlijk aandient? De oerknal lijkt me op dit moment zo ongeveer de enig mogelijke verklaring voor het uitdijende heelal. Volgens mij is er verder boordevol aanvullend bewijs dat de aanname van de oerknal ondersteunt.

Er wordt pas "geloven" gevraagd, wanneer wij niets meer weten, niets meer zien en niets meer begrijpen. Dan is er alleen nog vertrouwen mogelijk. Vertrouwen: de andere vertaling van het werkwoord geloven. Dan komt de zekerheid en de vastheid niet meer vanuit onze eigen waarneming, maar dan zoeken we die ergens anders. Ook al zien we het niet, het geloof is er nochtans. En de richting van dat geloof is altijd een religieuze. Voorbij alles en iedereen, boven de materie, boven het grijpbare en begrijpelijke uit.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 06 jun 2017 22:20

Mortlach schreef:Maar nu verschuif je de doelpalen. Je roept dat de Big Bang niet te bewijzen is; ik laat zien dat dat wel zo is. En nu opeens gaat het om het ontstaan van de aarde...
Weet je waar ik zo moe van word?
Van de fantasie rijke conclusies van de wetenschappers en hun napraters
Een uitdijend heelal, er komen meer sterren bij dat moet het bewijs zijn van de oerknal
Allemaal bla bla bla
Want vele sterren zijn nog steeds niet waarneembaar en als ze dan ineens waarneembaar worden, door of betere apparatuur, of omdat ze van hun plaats zijn verschoven, dan is het ineens een uitdijend heelal. Natuurlijk. Kom er als wetenschapper gewoon eerlijk voor uit, dat vele sterren nooit gezien zijn en nu wel waarneembaar zijn en niet nieuw ontstaan dus.
Ik vind het knap zielig en niet getuigen van een hoog IQ, als een wetenschapper zulke fantasie rijke smoezen op moet hangen, om hun big boom theorie maar te blijven 'bewijzen', omdat het gewoon geen bewijs is

Resten misschien, geen fossielen. En je tijdsschaal is ook vrij beperkt. Wat zal een kerkhof aan geschiedenis hebben? Een paar 100 jaar, 1000 misschien als het heel oud is. Wanneer we het over fossielen hebben, hebben we het over honderden miljoenen jaren en dat maakt nogal wat uit.Dat heeft niks met jaren aan geschiedenis te maken, maar in welke omstandigheden ze onder die grond liggen en in welke materie ze vergaan zijn, zoals het verschil tussen iemand die zo in het veen ligt, of iemand die in een kist in een andere grondsoort ligt, bijv

Bambi

Berichtdoor Bambi » 06 jun 2017 22:36

antoon schreef:De bijbel geeft zeer vaak aan dagen vastgekoppeld langere tijdsperioden, we hoeven elkaar niet de tent uit te vechten, in ieder geval begin ik daar niet aan, ik begrijp de opvatting van letterlijke dagen, ik respecteer het ook maar ik hoef niet alles aan te nemen niet van evo aanhangers maar ook niet van mede christenen.
Je hoeft het van mij ook niet meteen als zoete koek te accepteren maar...
Het is ook een beetje doorgronden hoe de schepper is en hoe hij werkt, door middel van bijbel studie krijg je een beeld van de persoonlijkheid van de schepper en daar kan mijn argument bij passen.

Als je de Schepper wilt doorgronden en hoe Hij werkt, dan moet je wel geloven wat Hij heeft gezegd. Als Hij heeft gezegd tegen Mozes dat Hij de hemel en aarde en alles erop en erin in 6 dagen heeft gemaakt, zie je hoe groot Hij is
Wow, dat kan geen wetenschapper in een laboratorium nabootsen. Die moeten al jaren bouwen en updaten aan een apparaat, wat nog niet iets kan laten ontstaan, dan storingen in dat apparaat en een deeltje ontdekken dat bij een big boom nodig zou zijn geweest
Ze snappen er in principe na al die jaren wetenschap nog geen snars van hoe een God alles zo in 6 dagen kan laten ontstaan, want God is niet te bevatten met ons menselijk verstand en door ons mensen al helemaal niet na te bootsen in welk laboratorium dan ook.
Als ze gewoon geloven wat God gezegd heeft en dat als basis hadden genomen, hadden hun methodes en onderzoeken heel anders geweest en ook hele andere uitkomsten gehad en hadden ze veel meer respect van de mensen die God wel op Zijn Woord geloven, want dan hadden hun onderzoeken bewezen dat de Bijbel de waarheid zegt. Een gemiste kans als wetenschapper dus en ook voor andere dingen die die wetenschap gebruiken. Dan hadden ze misschien meer ontdekt waar de mensheid wat aan had en voor het aanpakken van ziektes

antoon

Berichtdoor antoon » 07 jun 2017 04:54

7 perioden van ieder 7000 jaar? Het kan met jou ook alle kanten op zo te zien.......
Je bedoelt waarschijnlijk 7 perioden van ieder 1000 jaar. Want 1 dag is bij God als duizend jaren en duizend jaren als één dag. Beroep je je op die tekst? Dat is wat theïstisch-evolutionisten ook doen. Daar wordt in mijn ogen heel wat anders mee bedoeld hoor, met die tekst. Als God de dieren des velds schiep in 1000 jaar had dat er wel gestaan. God sprak en het was er en Hij gebiedt en het staat er, Antoon. Laat je niets wijs maken door mensen die dit ontkennen.

Het wordt echt ernstig als je ook nog eens van de zondeval een mythisch verhaaltje maakt. En van het bestaan van Adam en Eva. Zo ver gaan sommige mensen die zich christen noemen. Dan heeft de slang pas echt zijn zin.

Tot nu toe heb ik alles bijbel netjes onderbouwd met gezaghebbende teksten uit de bijbel, uit iedere vertaling, je moet niet de dingen door elkaar halen en iets zien wat volstrekt niet waar is Johan
Gods woord heeft voor mij het allerhoogste gezag, wat mensen of evolutionisten ook beweren, niemand krijgt vat op mij met onbijbelse leringen, of verwerping van de eerste 5 boeken .

De 7000 jaar neem ik aan omdat we al bijna op het einde van de laatste scheppingsdag zijn, bijna 7000 jaar. de 7e dag is niet afgesloten zoals ik liet zien
4026bc / 2017ad
Laatst gewijzigd door antoon op 07 jun 2017 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Berichtdoor antoon » 07 jun 2017 05:49

Als je de Schepper wilt doorgronden en hoe Hij werkt, dan moet je wel geloven wat Hij heeft gezegd. Als Hij heeft gezegd tegen Mozes dat Hij de hemel en aarde en alles erop en erin in 6 dagen heeft gemaakt, zie je hoe groot Hij is

Zo werkt de schepper niet hij is geen bouwvakker met een limiet van een paar jaar of 3 weken, hij is ook geen hokus pocus Bekendheid
Onze God van de bijbel werkt volgens limieten die niet aan mensen gelijk zijn, vandaar ook dat dagen vaak jaren moeten zijn. en veel symboliek als het nodig is.
Maar iets anders, denk eens aan de kerk vaders die bij hoog en laag volhielden dat de zon het middelpunt was, en de zon om de aarde draaide, dit omdat zij teksten niet begrepen of verhard waren in hun denkbeelden, waarschijnlijk ook trots.

Zo moeten wij niet zijn, als volgens de schrift dingen anders zijn dienen wij een gepaste houding aan te nemen.
Verder bewonder ik je dat je je niet laat afschrikken door de zogenaamde evo theorie, maar dat je het behoorlijk doorziet, bovenstaande moest ik toch even zeggen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2017 09:10

Bambi schreef:Weet je waar ik zo moe van word?
Van de fantasie rijke conclusies van de wetenschappers en hun napraters
Een uitdijend heelal, er komen meer sterren bij dat moet het bewijs zijn van de oerknal
Allemaal bla bla bla
Want vele sterren zijn nog steeds niet waarneembaar en als ze dan ineens waarneembaar worden, door of betere apparatuur, of omdat ze van hun plaats zijn verschoven, dan is het ineens een uitdijend heelal. Natuurlijk. Kom er als wetenschapper gewoon eerlijk voor uit, dat vele sterren nooit gezien zijn en nu wel waarneembaar zijn en niet nieuw ontstaan dus.
Ik vind het knap zielig en niet getuigen van een hoog IQ, als een wetenschapper zulke fantasie rijke smoezen op moet hangen, om hun big boom theorie maar te blijven 'bewijzen', omdat het gewoon geen bewijs is

Er ontstaan inderdaad nog steeds sterren, meestal omdat een eerdere ster is geexplodeerd en uit de materie die die dingen uitspuwen ontstaan meerdere kleinere sterren. Natuurlijk is 'momenteel' een wat rekbaar begrip binnen de astronomie. Dingen die op 10 miljard lichtjaar afstand staan, zijn dus ook 10 miljard jaar geleden gebeurd op het moment dat wij ze nu waarnemen. Al die sterren op die megagrote afstanden bestaan allang niet meer.

Dat heeft niks met jaren aan geschiedenis te maken, maar in welke omstandigheden ze onder die grond liggen en in welke materie ze vergaan zijn, zoals het verschil tussen iemand die zo in het veen ligt, of iemand die in een kist in een andere grondsoort ligt, bijv

Het gaat me erom dat stoffelijke overschotten op een begraafplaats toch niet helemaal hetzelfde zijn als fossielen. Je tijdsschaal is gewoon veel te kort om er wat nuttigs over te kunnen zeggen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2017 09:13

Bambi schreef: Dan hadden ze misschien meer ontdekt waar de mensheid wat aan had en voor het aanpakken van ziektes

Nou, inderdaad, ziektes aanpakken, daar kan de wetenschap echt niks mee. Herinner me nog eens, wanneer is het voor het laatst polio vastgesteld bij iemand in Nederland die was ingeënt? Of pokken?

Terug naar “[Religie] - Open forum”