2 Zo kwamen de hemel en de aarde en hun gehele leger tot voltooiing. 2 En tegen de zevende dag kwam God tot de voltooiing van zijn werk dat hij gemaakt had, en hij ging ertoe over op de zevende dag te rusten van al zijn werk dat hij gemaakt had. 3 Voorts zegende God de zevende dag en hij heiligde die, omdat hij daarop is blijven rusten van al zijn werk, dat God geschapen heeft om [het] te maken.
even goed begrijpen Adam was er zijn jaren gingen tellen zoals je aangaf
Uit Genesis 1 onderkennen we dat DE SCHEPPER in zes dagen-perioden de aarde klaar maakte voor mens en dier. De Bijbel zegt over het eind van elke dag-periode En het werd avond en het werd morgen (Gen. 1:5, 8, 13, 19, 23, 31). Maar NET over de zevende dag wordt IETS ANDERS gezegd: Voorts zegende God de zevende dag en hij heiligde die, omdat hij daarop is blijven rusten van al zijn werk, dat God geschapen heeft
Later zei GOD dat mensen zijn rust konden ingaan. Rust hij nu nog steeds? IS DIE DAG NOG LOPENDE En hoe weten wij dat.. ECHT EEN VRAAG
Hebreeën 4
aangezien de belofte om zijn rust binnen te gaan nog steeds geldt, moeten we oppassen dat er nooit iemand van jullie tekort blijkt te schieten. Want ook aan ons is het goede nieuws bekendgemaakt, net als aan hen. Maar zij hadden niets aan het woord dat ze hoorden, want ze hadden niet hetzelfde geloof als degenen die luisterden. 3 Wij die geloven, gaan wél binnen in die rust, waarvan hij heeft gezegd:
‘En in mijn woede heb ik gezworen: “Zij zullen mijn rust niet binnengaan”’ — en dat terwijl zijn werk al klaar was sinds de grondlegging* van de wereld.+ 4 Want over de zevende dag heeft hij ergens het volgende gezegd: ‘En op de zevende dag rustte God van al zijn werk.’ 5 En hier zegt hij weer: ‘Zij zullen mijn rust niet binnengaan.’
6 Aangezien sommigen er dus nog zullen binnengaan en degenen aan wie het goede nieuws het eerst bekend is gemaakt, vanwege hun ongehoorzaamheid niet zijn binnengegaan, 7 stelt hij opnieuw een dag vast door lange tijd later in Davids psalm ‘vandaag’ te zeggen. Zoals al eerder is gezegd: ‘Als jullie vandaag zijn stem horen, verhard je hart dan niet.’ 8 Want als Jozua ze in een plaats van rust had binnengeleid, zou God later niet over een andere dag hebben gesproken. 9 Er blijft dus een sabbatsrust over voor het volk van God. 10 Want wie Gods rust is binnengegaan, heeft ook gerust van zijn eigen werk, zoals God van het zijne.
De apostel haalt de psalm aan
9 toen jullie voorvaders me op de proef stelden. Ze daagden me uit, ook al hadden ze mijn werken gezien. 10 Want 40 jaar lang voelde ik weerzin tegen die generatie en ik zei: ‘Ze zijn een volk dat in hun hart altijd afdwaalt, ze hebben mijn weg niet leren kennen.’ 11 En in mijn woede heb ik gezworen:‘Zij zullen mijn rust niet binnengaan.’
Gods rust die hij instelde niet na maar nog in de 7e dag duurt voort God sloot de dag niet af zoals de anderen.
er zijn meer argumenten maar eerst dit ontrafelen en het is behoorlijk pittig