Nou goed dan. Nog een argumentje als toegift.
Stel, H2, er komt iemand naar je toe en die beweert het volgende:
- We hebben een imaginaire vriend, genaamd Zalmoxis
- Ik sta erop dat Hij echt bestaat
- We zullen nooit sterven
- want deze god heeft onze ziel gereinigd met bloed-magie
- waardoor we het eeuwige leven hebben
- in een magische plaats die niemand kan zien
Je zou het afwijzen he? Maar deze overtuiging bestond echt, 500 jaar
voor het christendom!
We kunnen ook naar het heden springen als je wilt.
De "heavens gate cult". Ken je deze wetenschappelijke versie van het christendom? Wel 1 van deze tijd overigens. Ze hebben het over quantum-teleportation en neuro-engineering. M.a.w. Kopieer een brein en reproduceer dit elders (via ufo's) in een ander lichaam. Komt het idee je bekend voor? God had nl. bloed nodig om het universum (ons) te fixen. Maar dat klinkt niet belachelijk omdat je met dit idee opgegroeid bent. Maar de heavens gate wijs je (neem ik aan) gelijk af?
Als je nog meer argumenten wilt...
Ik negeer Richard Carrier omdat hij ingaat tegen de MAINSTREAM overtuiging van historici.
Wat hij hier beweert over de oudere godsdiensten IS te verifiëren! En...troost je. Ook ik ben het niet per definitie met Carrier eens. Hij is geen dominee voor mij.
En wat betreft je "emotionele" opmerking.
Natuurlijk is het een emotionele reactie dat er een schepper moet zijn omdat de complexiteit van de cel niet verklaard zou kunnen worden (God the gaps...maar dat terzijde). Of wil jij beweren dat het een wetenschappelijke claim is, dat de schepper bestaat?
Natuurlijk is dit op emotionele basis. Wat voegt een onbewezen niet te onderzoeken entiteit nu toe aan wetenschappelijke vraagstukken?
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan