Kameel of kabel; naainaald of kleine, smalle stadspoort.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Kameel of kabel; naainaald of kleine, smalle stadspoort.

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 13:44

Ik herinner me een nogal ingewikkeld verhaal over een holle aarde, door jou te vuur en te zwaard verdedigd.
Ik lees in bovenstaande discussies hele referaten die letterlijk aan AKH zijn toe te schrijven.
Je hebt ergens uitgelegd dat Jezus in Engeland heeft gewoond.

Ja en??? Dat heeft hier toch niets mee te maken. Kom op zeg!

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 13:45

Wilsophie schreef:
Ja en??? Dat heeft hier toch niets mee te maken. Kom op zeg!

Klopt, hier wordt steeds iets van holyhome.nl of zo gecopypasted (als dat een woord is ;) )

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 13:50

Wilsophie schreef:Ja en??? Dat heeft hier toch niets mee te maken. Kom op zeg!

Nee, dat heeft hier niks mee te maken, maar wel met het feit dat jouw goeroe Ab ongelofelijk veel onzin kan verkondigen, en jij alles slikt.
Vooral die holle aarde was werkelijk hilarisch... ](*,)
Zo ook de hele getalssymboliek van de Bijbel.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 13:51

Wilsophie schreef:Ik lees in bovenstaande discussies hele referaten die letterlijk aan AKH zijn toe te schrijven.

Ik geef toe dat het referaat waarop ik doelde van Ineke-Kitty was, en niet van jou. Waarvoor excuses.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 13:52

Kom dan eens met bewijzen of haal een citaat aan. Ik heb in eerdere postings heel vaak citaten aangehaald van Wikepedia en van sites die ik niet eens ken, maar wel herken.
Dus wat wil je er nu mee zeggen?
Blijkbaar zijn jullie heel nieuwsgierig wat de getallensymboliek inhoudt en dat is een goed teken en ik houd mij aanbevolen over Schriftverantwoordelijke sites die dit uitleggen.
Ik heb een concordantie van Dr. L.A Snijders uit de Ned. Hervormde Kerk en de Protestante kerk in West Indonesië en deze man promoveerde in 1953 op een OT onderwerp. en was ooit predikant in Beetsterzwaag. Prachtig boek.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 13:52

StillAwake

Je beseft toch hopelijk wel dat alle talen voortkomen vanuit het Hebreeuws?
Het is namelijk de oudste taal.

Alle daaruit voortkomende talen zijn ontstaan bij de bouw van de toren van Babel, en Babel is een beeld van de wereld, namelijk een beeld van de heerschappij van de wereldbeheerser dezer eeuw, namelijk van de satan.

Het Grieks en Latijn zijn dus talen van deze wereld.

Wat was ook alweer het "streven" tijdens de bouw van de toren van Babel?
Wat is in de toekomst ook alweer het "streven" van de satan?
Juist: EEN wereldregering, EEN wereldgodsdienst, EEN "taal" die gesproken zal worden, EEN wereldstad, namelijk het letterlijke Babel, waar zijn "troon" zal staan.

De geschiedenis zal zich dus herhalen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 13:53

Wilsophie schreef:Kom dan eens met bewijzen of haal een citaat aan. Ik heb in eerdere postings heel vaak citaten aangehaald van Wikepedia en van sites die ik niet eens ken, maar wel herken.
Dus wat wil je er nu mee zeggen?
Blijkbaar zijn jullie heel nieuwsgierig wat de getallensymboliek inhoudt en dat is een goed teken en ik houd mij aanbevolen over Schriftverantwoordelijke sites die dit uitleggen.
Ik heb een concordantie van Dr. L.A Snijders uit de Ned. Hervormde Kerk en de Protestante kerk in West Indonesië en deze man promoveerde in 1953 op een OT onderwerp. en was ooit predikant in Beetsterzwaag. Prachtig boek.

Ik vermoed dat er meer schriftverantwoordelijke sites zijn die dit als occulte onzin afdoen als dat er schriftverantwoordelijke sites zijn die dit uitleggen...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 13:57

ineke-kitty schreef:StillAwake

Alle daaruit voortkomende talen zijn ontstaan bij de bouw van de toren van Babel, en Babel is een beeld van de wereld, namelijk een beeld van de heerschappij van de wereldbeheerser dezer eeuw, namelijk van de satan.

Wat was ook alweer het "streven" tijdens de bouw van de toren van Babel?
Wat is in de toekomst ook alweer het "streven" van de satan?
Juist: EEN wereldregering, EEN wereldgodsdienst, EEN "taal" die gesproken zal worden, EEN wereldstad, namelijk het letterlijke Babel, waar zijn "troon" zal staan.

De geschiedenis zal zich dus herhalen.

Alle talen komen voort uit het Hebreeuws?
Lijkt me taalkundig redelijk onzinnig, omdat het Hebreeuws ontstaan is vanuit een mengelmoes van Kanaänitische talen en Mesopotamisch.
Met de rest van deze post kan ik het eens zijn.
Het Hebreeuws de oudste taal?
Hoe kun jij onderbouwen dat de taal van voor de torenbouw Hebreeuws was?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 13:59

StillAwake schreef:Nee, dat heeft hier niks mee te maken, maar wel met het feit dat jouw goeroe Ab ongelofelijk veel onzin kan verkondigen, en jij alles slikt.
Vooral die holle aarde was werkelijk hilarisch... ](*,)
Zo ook de hele getalssymboliek van de Bijbel.

Vind je het nu klasse om woorden als goeroe en onzin te gebruiken?
De omschrijving van het Bijbels Wereldbeeld is zeker om te lachen, want domme mensen lachen altijd , maar noch de visie van Het Wereldbeeld nog de visie van de getalssymboliek is toe te schrijven aan deze broeder want dan ben je slecht en heel eenzijdig en bekrompen geinformeerd.
Maar ik vind het genoeg zo. En luister beste man, ik ben 66 jaar en de tijd dat ik alles slikte is voorbij.
Maar gelukkig ben ik nog steeds goed gelovige zoals veel oudere mensen en dat is geen slechte eigenschap. Het spreekt nog over het aanwezige vertrouwen wat gister een oude man zei op "Opsporing Verzocht" en in elkaar werd geslagen door lichtgetinte medelanders.
Blijkbaar zijn minder lichtgetinten de zelfde mening toegedaan: "Dat oude mens slikt alles", die kunnen we wel pakken.
Die loopt achter een sekte aan en is niet goed snik.
Geheel tot je dienst hoor , maar "ik ben een Koningskind door de Vader bemind." En ik wens je toe dat je dit ook kunt zeggen, dan kunnen we ongetwijfeld bepaalde Waarheden delen. En ik wilde het hierbij laten.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 14:01

Niet waar. Aantoonbaar onzin. Het Hebreeuws is namelijk ontstaan vanuit het protosemitisch en andere oudere semitische talen.

Er staat nergens in dit verhaal welke taal er werd gesproken voor de torenbouw van Babel.

Ja, net als het Nederlands, Frans en Afrikaans. Gewoon de taal die mensen in een bepaalde geografische omgeving spraken.
Laatst gewijzigd door blijblij op 05 feb 2014 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 14:04

ineke-kitty schreef:De Romaanse taal [ Latijn] is een uitbeelding van de taal van de duivel [ het beest; de antichrist].
De roomse kerk maakt van deze taal nog steeds gebruik, en bewust gebruikt zij deze taal, waardoor de "ongeletterden" niet begrijpen [ wat de kerk, via het Latijn], hen uit de Bijbel voorleest of voorzingt.
Ontzettend mooie taal, dat Latijns, en nog redelijk makkelijk te leren ook. Bovendien klopt er geen hout van je stelling, want een kenmerk van de antichrist is dat hij de Vader en de Zoon loochenend. Hic erit magnus et Filius Altissimi vocabitur et dabit illi Dominus Deus sedem David patris eius.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 14:08

StillAwake

Ik ga niks "onderbouwen" wat niet nodig is.
Nogmaals: het Hebreeuws is de taal van God, en God is eeuwig, dus ruim VOOR de bouw van de toren van Babel zou ik zeggen.

Ik ga me verder niet vermoeien met te "bewijzen" dat ik geloof dat de Hebreeuwse taal de taal van God is, lijkt me zinloos.

Iedereen weet toch ook dat de Franse, Spaanse, en Italiaanse taal afgeleid is van de Latijnse taal?
Tenminste ik neem aan dat iedereen die een van deze talen heeft gestudeerd dat weet.
En Ik weet het weer van mijn dochter, die Franse Taal en letterkunde heeft gestudeerd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 feb 2014 14:10

De grote vraag die achter deze vraag ligt is: in welke taal heeft Jezus gesproken in het gewone, dagelijkse leven? Daar is nog al wat onze onzekerheid over. De woorden van Jezus zijn ons over het algemeen overgeleverd in het Grieks. Dat was de gangbare wereldtaal in die tijd.
1. Sommigen zijn van mening dat Jezus ook in zijn toespraken tot mensen zich van het Grieks bediende. Uit onderzoeken de laatste jaren is gebleken dat er veel Grieks werd gesproken, ook door Joden in Palestina in die tijd.
Men houdt er rekening mee dat Jezus veel in het Grieks heeft gesproken.
2. De meesten zijn nog altijd van mening dat Jezus vooral in zijn moedertaal, het Aramees, gesproken heeft.
Het bovenstaande is van belang voor het zoeken naar een verklaring van het laten staan van de Aramese woorden. Wanneer Jezus vooral Grieks heeft gesproken, dan geeft Marcus hier weer wat Jezus gezegd heeft. De gedachte is dan dat Jezus op bijzondere momenten zijn moederstaal weer gebruikt. In deze opvatting ligt de verklaring dan voor de Aramese woorden in het spreken van Jezus zelf.
Wanneer Jezus Aramees heeft gesproken dan heeft Marcus een bepaalde bedoeling gehad om deze woorden in het Aramees te laten staan en daarbij dan een vertaling te geven wat het betekent. In het geval van Marcus 5:41, zou je je kunnen voorstellen dat Marcus heel nadrukkelijk het woord van Jezus wil laten horen waardoor dit dochtertje van Jairus wordt opgewekt. Marcus wil ons deelgenoot maken van het woord, dat zo ook geklonken heeft in het huis van Jairus.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar het deze laatste opvatting. Die keren dat er een Aramees woord wordt weergegeven heeft dat vooral de maken met de keuze van de schrijver die ons het woord van Christus laat horen op bijzondere momenten, bijvoorbeeld in Marcus 5:40. Of de worsteling in Getsemane: Abba, Vader.
Ds. H. Polinder

De vragenrubriek alhier bood weer uitkomst. :D

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 14:13

neem me niet kwalijk Schelpje, je hebt gelijk.
hierbij mijn excuus.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 feb 2014 14:13

Ik ga niks "onderbouwen" wat niet nodig is.
Nogmaals: het Hebreeuws is de taal van God, en God is eeuwig, dus ruim VOOR de bouw van de toren van Babel zou ik zeggen.

Ik ga me verder niet vermoeien met te "bewijzen" dat ik geloof dat de Hebreeuwse taal de taal van God is, lijkt me zinloos.

Discussiëren is dan ook een stuk gemakkelijker als je je 'feitjes' zomaar uit je grote duim mag zuigen, toch?

Iedereen weet toch ook dat de Franse, Spaanse, en Italiaanse taal afgeleid is van de Latijnse taal?
Tenminste ik neem aan dat iedereen die een van deze talen heeft gestudeerd dat weet.
En Ik weet het weer van mijn dochter, die Franse Taal en letterkunde heeft gestudeerd.

Ja, en Nederlands en Engels is afgeleid van het Germaans. En zo'n beetje alle talen tussen Ierland en de India uiteindelijk van het Proto-Indo-Europees.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “[Religie] - Open forum”