Er is blijkbaar ook een kerstfobie: Christougenniatikophobia.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:En weer wat geleerd, er is blijkbaar een Halloweenfobie waar mensen aan lijden: Samhainofobie. Alhoewel deze specifieke fobie niet in de DSM5 voorkomt, het 'officiële' handboek van de Amerikaanse psychologen.
Er is blijkbaar ook een kerstfobie: Christougenniatikophobia.Het zal er allicht eerder mee te maken hebben dat mensen nare ervaringen hebben waardoor ze zijn getraumatiseerd dan dat de activiteit an sich 'eng' is.
irmo schreef: Ik vind trouwens het RD wel wat verdacht stil, meestal staat het de halve week voor Halloween vol met rare onzinartikelen maar ze weten zich tot nu toe redelijk in te houden.Zouden ze omgekocht zijn?
DeLange schreef:Halloween heeft als oorsprong wel het satanisme. Je kan het als een spooktocht zien, maar je mist er niks aan, als je er niet aan mee doet.
Yoshi schreef:Kan je die link met het satanisme aannemelijk maken met een neutrale bron?
Yoshi schreef:Kan je die link met het satanisme aannemelijk maken met een neutrale bron?
DeLange schreef:Ik vind dat je de grens nu opzoekt. Ik ken mensen die hun kinderen er niet aan deel laten nemen, omdat toen ze er wel deel aan namen er bang van werden. Leuk feest toch? Om te doen alsof mensen door midden gezaagd, geslacht en in de fik gestoken wordt. Niet iedereen doet daar dus aan mee. Wij zullen onze kinderen daar later ook niet aan mee laten doen.
DeLange schreef:Hier nog een artikel van de EO: https://visie.eo.nl/2019/10/halloween-w ... nd-vieren/
Mortlach schreef:Mensen door midden gezaagd? In de fik gestoken? Waar heb je het in vredesnaam over. Alsof dat tot het standaardrepertoire behoort. De kids hier gaan naar een opgeleukte kinderdisco en kleden zich in iets zwarts met een Minecraft-hoofd gemaakt van een kartonnen doos.
En natuurlijk, als je kinderen niet willen, doe het dan niet; maar dat overdrijven, dat simpelweg liegen om anderen bang te maken onder het mom van een 'waarschuwing', daar begrijp ik niks van.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten