evolutietheorie een geloof?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Flight
Mineur
Mineur

Re: evolutietheorie een geloof?

Berichtdoor Flight » 22 sep 2012 12:38

antoon schreef:Flight jouw mening is in iedergeval niet de mening van een aantal belangrijke evolutionisten die bevindingen op papier stellen.

Laat maar zien Antoon! Welke 'evolutionisten' hebben wat precies gezegd en waar en in welke context hebben ze dat gezegd? Naam en rugnummers Antoon!

antoon schreef:De fossielen weerleggen de evolutie dat kan een blind paard zien

Ehhh, niet volgens de wetenschappers zelf.
Bijvoorbeeld http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/lines_02...een site opgezet door 1 van werelds meest vooraanstaande universiteiten laat een heel ander geluid horen dan jouw onzin. Een site waar een leek zoals jij Antoon heel veel van kan leren.
Of heb je liever een boek? Deze kan ik je aanraden: Evolution: 'What the Fossils Say and Why It Matters' van geoloog en paleontoloog Donald R. Prothero. De beste man zal wel weten waar hij over praat me dunkt.

antoon schreef:ik weet niet eens wie die beste man is nogmaals meningen van geleerden of zij nu duidelijk of niet duidelijk zijn of zij nu voor of tegen evo zijn is niet helemaal relevant voor mij resultaten daar gaat het om

Je weet niet wie het is...maar je haalt zijn verhaal (of eerlijker: stukken uit zijn verhaal die je religieuze dogma goed uitkomen) wel aan in eerdere reacties. Wat een zwaktebod Antoon, wat een zwaktebod!
Resultaten daar gaat 't om??? Welke resultaten precies Antoon? Een willekeurige bibliotheek van een willekeurige universiteit staat werkelijk bol van resultaten...in boeken en wetenschappelijke tijdschriften. Laten die allen nu geen enkel probleem zijn voor de ET. Of bedoel jij met 'resultaten' de creationistische waanideeën die in zoveel mogelijk hoofdjes moet worden gepompt...je weet wel 'lying for jesus'.

Antoon...leg nu eens klinklaar, onderbouwd, beargumenteerd en voorzien van links uit waarom fossielen de ET zou falsificeren. En als je toch bezig bent...doe hetzelfde met waarom mutaties niet mogelijk zijn volgens jou.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 22 sep 2012 12:55

antoon schreef:De evo zal waarschijnlijk ook nooit terzijde gesteld worden gewoon omdat er geen alternatief is voor hen , de bijbel geeft dat alternatief namelijk niet in hun ogen, dus moeten ze doorgaan
we zullen doorgaan zong Ramses Shaffy al

Oh jaaa, het wereldwijde complot tegen de bijbel..
Hoe kon ik het vergeten..

Lichtzwaard schreef:Wel is er verandering van leefwijze van dieren maar dat wordt ingegeven door de mens zelf daar leefgebieden van dieren verdwijnen,daar zou de evolutiesprookjesgelovigen is zich druk over moeten maken ,maar dan is het muis en muis stil.

Integendeel. het redden van primaten zoals oerangoetans, chimpansees en gorilla's wordt gedaan door mensen die weten hoe verwant wij met hen zijn.
http://www.orangutan.org/orangutan-facts
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jane_Goodall

antoon schreef:ik weet niet eens wie die beste man is nogmaals meningen van geleerden of zij nu duidelijk of niet duidelijk zijn of zij nu voor of tegen evo zijn is niet helemaal relevant voor mij resultaten daar gaat het om

Je draait en je draait en dan noem je dat een babylonische spraakverwarring. Die beste man is de franse topbioloog die volgens jou:

@antoon schreef:
"Het zijn niet mijn woorden maar woorden van mensen die het kunnen weten zoals een Franse topbioloog.
en natuurlijk is het een minderheid en ben ik een leek, maar daarom juist kijk ik wat critische evo geleerden te zeggen hebben en dat is niet mals, zij kraken de theorie tot het bot af."

Jouw woorden, Antoon.
Ook gif is geschapen.

antoon

Berichtdoor antoon » 22 sep 2012 14:31

Je weet niet wie het is...maar je haalt zijn verhaal (of eerlijker: stukken uit zijn verhaal die je religieuze dogma goed uitkomen) wel aan in eerdere reacties. Wat een zwaktebod Antoon, wat een zwaktebod!

Dat is niet waar, ik haal de Franse bioloog aan, zijn bewoordingen althans zijn duidelijk - verder weet ik niet veel van hem -de tegenbewijzen stapelen zich op en een kliek die veel in de media te verhapjanussen heeft blijft het evolutie verhaal voeden, De fossielen zijn in eendracht met de scheppingstheorie compleet in constructie komen ze maar boven miljoenen onderhand en niet een laat evolutie zien, dat de edelachtbare heren geleerden dat niet willen zien is hun zaak, Dat zij de andere kant opkijken is hun probleem, niet mijn probleem
dat zij nu boeken volschrijven met zoveel mogelijke intellectuele taal moeten zij zelf weten, ofhebben zij iets te verbergen en maskeren ze dat op deze manier?
Het gaat om bewijsvoering, ook lichtzwaard heeft terecht opgemerkt dat de bewijslast bij hun ligt en ik heb uiteengezet hoe de resultaten zich verhouden tot schepping, nu zijn hun aan zet, ben benieuwd

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 sep 2012 14:37

Flight schreef:Laat maar zien Antoon! Welke 'evolutionisten' hebben wat precies gezegd en waar en in welke context hebben ze dat gezegd? Naam en rugnummers Antoon!

antoon schreef:ik haal de Franse bioloog aan, zijn bewoordingen althans zijn duidelij

Welke franse bioloog antoon? Je loopt continu te miepen dat er geen bewijs is voor evolutie, ook al staat deze discussie bijna krom van de voorbeelden die ik en anderen voor je hebben opgezocht. Ironisch genoeg weiger je zelf over de brug te komen met bewijzen voor je eigen "argumenten", hoezo hypocriet?

Zolang je niet over de brug komt met namen sta je voortdurend enorm voor paal antoon, al betwijfel ik dat je dit zelf door hebt...

antoon

Berichtdoor antoon » 22 sep 2012 14:42

Welke franse bioloog antoon?

Zolang je niet over de brug komt met namen sta je voortdurend enorm voor paal antoon, al betwijfel ik dat je dit zelf door hebt...

Sta jezelf niet voor schut, je komt hier voor discussie en je weet niet wat er speelt. de naam en link naar zijn betoog is al diverse keren gevallen. ik ga niet in op kinderachtige spelletjes van evolutionisten, ik heb meer te doen, onderzoek weetjewel dat zou jij ook meer kunnen doen, IK RAAD HET JE AAN.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 sep 2012 15:58

antoon schreef:de naam en link naar zijn betoog is al diverse keren gevallen

Je liegt.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 22 sep 2012 18:05

Lock&Stock schreef:
Je liegt.

Nou, diverse keren niet, ik heb gister de naam van die man en een link gepost omdat antoon het vertikte om duidelijk te zijn. (hij kent nog steeds die naam niet) en nu gaat hij weer aan de haal met het feit dat ik dat deed.

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=28221

en feitelijk erkent hij maar één zin uit het hele betoog, zoals creationisten heeeel vaak doen. Een nieuwe ontdekking en heel creationistenland gaat ermee vandoor.

Het negende gebod heeft geen enkele waarde meer.
Ook gif is geschapen.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 22 sep 2012 18:33

antoon schreef:De fossielen zijn in eendracht met de scheppingstheorie compleet in constructie komen ze maar boven miljoenen onderhand en niet een laat evolutie zien, dat de edelachtbare heren geleerden dat niet willen zien is hun zaak, Dat zij de andere kant opkijken is hun probleem, niet mijn probleem
dat zij nu boeken volschrijven met zoveel mogelijke intellectuele taal moeten zij zelf weten, ofhebben zij iets te verbergen en maskeren ze dat op deze manier?

En weer is het enkel religieus geïnstigeerde onzin van je Antoon. Geen enkel beargumenteerd argument van jouw hand, geen enkele link waaruit onomstotelijk zou blijken dat je gelijk hebt. Slechts een hoop gelul in de marge...zo ken ik je weer!
Natuurlijk heb je de link die ik je heb gegeven niet gelezen, laat staan begrepen. Het hoofdstukje begint nota bene met:

The fossil record provides snapshots of the past that, when assembled, illustrate a panorama of evolutionary change over the past four billion years. The picture may be smudged in places and may have bits missing, but fossil evidence clearly shows that life is old and has changed over time.

Volstrekt heldere taal, volstrekt aanvaard binnen de wetenschap...maar volgens onze jehova getuige Antoon klopt het allemaal niet wat de wetenschappers ontdekte en nog steeds ontdekken. Volgens Antoon verbergen en maskeren ze blijkbaar iets en/of kijken ze de andere kant op. Uiteraard zonder ook maar een greintje bewijsvoering van onze Antoon. Dream on Antoon, dream on...met de werkelijkheid heeft jouw verhaal niets maar dan ook niets te maken!

antoon schreef:Het gaat om bewijsvoering, ook lichtzwaard heeft terecht opgemerkt dat de bewijslast bij hun ligt en ik heb uiteengezet hoe de resultaten zich verhouden tot schepping, nu zijn hun aan zet, ben benieuwd

Juist Antoon, het gaat om de bewijsvoering...en laat er meer dan voldoende bewijs zijn door fossielen voor de ET. Het oudste leven is simpel, de meer complexere soorten komen veel later...de fossielen laten dat zien! Evolutionaire verandering in de loop van de tijd...de fossielen laten dat zien! De verandering van soort in een andere soort...de fossielen laten dat zien! Allemaal geheel in lijn met de ET.

Wellicht kan je meer met de site van American Geological Institute: http://www.agiweb.org/news/evolution/fossilrecord.html. Ze geven ook suggested readings: http://www.agiweb.org/news/evolution/readings.html.

Nog een voorbeeld nodig???

Jerry Coyne in 'Why Evolution is True' schreef:Scientists predicted that birds evolved from theropod
dinosaurs, and, sure enough, we find theropod dinosaurs with feathers.
We see a progression in time from early theropods having thin, filamentous
body coverings to later ones with distinct feathers, probably
adept gliders. What we see in bird evolution is the refashioning of old
features (forelimbs with fingers and thin filaments on the skin) into
new ones (fingerless wings and feathers)—just as evolutionary theory
predicts.

Het grote probleem bij jou (en anderen bijbelletterlijken) is dat je door je religieuze dogma het bewijs niet ziet...al wordt je er vol mee in je gezicht geslagen.

Dus nogmaals:
Antoon...leg nu eens klinklaar, onderbouwd, beargumenteerd en voorzien van links uit waarom fossielen de ET zou falsificeren. En als je toch bezig bent...doe hetzelfde met waarom mutaties niet mogelijk zijn volgens jou.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 22 sep 2012 19:15

antoon schreef:de naam en link naar zijn betoog is al diverse keren gevallen

Lock&Stock schreef:Je liegt.

Tja, Antoon roept weer eens wat maar even zoeken binnen dit forum op de achternaam 'Raoult' levert een geheel ander plaatje op: http://forum.refoweb.nl/search.php?keywords=Raoult&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 sep 2012 00:06

antoon schreef: ik wijs erop dat onderzoeken stranden en men steeds weer een andere consensus steeds afgeleid van de evo moet aannemen.

Google voor de grap eens op "Lenski" en 'langlopend e-coli experiment'

De evo zal waarschijnlijk ook nooit terzijde gesteld worden gewoon omdat er geen alternatief is voor hen , de bijbel geeft dat alternatief namelijk niet in hun ogen, dus moeten ze doorgaan

Ik hoor dat de Baggavitta en de Vedische geschriften een erg sterk verhaal hebben... stukken beter dan dat malle verhaal in de Bijbel...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 23 sep 2012 06:31

Verwarring wat de klok slaat hier
Ik heb je duidelijk gemaakt dat uitkomsten van de wetenschap in een lijn zijn met de bijbel zeker de fossielen
door middel van uitspraken van evolutionisten kan je lezen dat tegenbewijzen zich opstapelen
Ik heb ook gezegd dat de evo als theorie niet zal verdwijnen, althans zeker niet op korte termijn
Er is echt niets fouts aan en ik lieg ook niet.
Dat de bijbel malle verhalen zou zijn?
Zulke uitspraken geven te kennen dat personen zich inschrijven op een bijbels forum maar niet geheel kaas gegeten hebben van de gehele bijbel, niet alleen hier, je ziet het op meerdere fora

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 23 sep 2012 09:17

antoon schreef:Ik heb je duidelijk gemaakt dat uitkomsten van de wetenschap in een lijn zijn met de bijbel zeker de fossielen

In de verste verte niet Antoon. Je hebt het alleen hard geroepen en iets hard roepen maakt het nog niet waar.
Dus laat maar zien welk wetenschappelijk artikel de conclusie in zich heeft dat de fossielen in lijn zijn met de bijbel. Bronnen Antoon, bronnen...je vertikt het gewoon om ze te geven.

Ik zal er nog maar een site van een wetenschapper (Michael Benton, paleontoloog) inknallen: http://www.actionbioscience.org/evolution/benton.html.
Onderaan de pagina staan verwijzingen naar meer leesvoer.

antoon schreef:door middel van uitspraken van evolutionisten kan je lezen dat tegenbewijzen zich opstapelen

Pure reli-bullshit van je! De ET is op geen enkel vlak gefalsificeerd...hier en daar wordt door onderzoek de conclusie getrokken dat het ingewikkelder in elkaar zit dan men voorheen dacht. Niets meer en niets minder. Dat jij en je crea-cronies met het verzamelen van wat - uiterst selectieve - uitspraken hier en daar denken dat de 'tegenbewijzen zich opstapelen' is niet meer dan religieuze wishful thinking.

Rare mensen die creationisten...waar kritsich denken ophoudt daar begint religie.

antoon

Berichtdoor antoon » 23 sep 2012 10:48

Pure reli-bullshit van
Pure bullshit van evolutionisten dan, verder mag je van mij geloven wat jij verkiest, ik ga er geen welles/nietes spelletje van maken, ik ben echt duidelijk genoeg geweest, verder bespeur ik een fanatisme bij jou, een fanatisme waardoor je misschien een vertekent beeld hebt van de echte werkelijkheid.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 sep 2012 11:43

antoon schreef:Verwarring wat de klok slaat hier

Dat gebeurt wel vaker als je met creationisten in gesprek bent...

Ik heb je duidelijk gemaakt dat uitkomsten van de wetenschap in een lijn zijn met de bijbel zeker de fossielen

Nee, dat heb je gesteld zonder onderbouwing en daarna zonder onderbouwing een aantal keer herhaald... Ik wacht de argumentatie rustig af.

door middel van uitspraken van evolutionisten kan je lezen dat tegenbewijzen zich opstapelen

Ja, alleen wil je niet zeggen welke evolutionisten je bedoelt, en ik ga niet alle uitspraken van alle evolutiewetenschappers ooit doornemen om uit te zoeken wie jij bedoelt. Dat is JOUW huiswerk.

Dat de bijbel malle verhalen zou zijn?
Zulke uitspraken geven te kennen dat personen zich inschrijven op een bijbels forum maar niet geheel kaas gegeten hebben van de gehele bijbel, niet alleen hier, je ziet het op meerdere fora

Als ik een lijstje symptomen moest opstellen voor de zieke creationisme, zou op 1 staan: kan geen grammaticale zin meer vormen, en op 2: volledig immuun voor ironie en sarcasme...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 23 sep 2012 12:35

antoon schreef:...ik ga er geen welles/nietes spelletje van maken, ik ben echt duidelijk genoeg geweest...

Antoon. je bent heel duidelijk geweest ja. Duidelijk dat je allerlei zaken (heel vaak dezelfde zaken) roept en blijft roepen. Duidelijk dat je argumentatie van datgene wat je alsmaar blijft roepen zeer te wensen overlaat. Duidelijk dat onderbouwing van datgene wat je stelt, klaarblijkelijk, niet voor jou is weggelegd. Helemaal duidelijk is dat je nergens ook maar met bronnen komt die jou boude bewering ook maar enigszins staven. Er is geen zinnige discussie met je te voeren...helaas, maar waar!

antoon schreef:...verder bespeur ik een fanatisme bij jou, een fanatisme waardoor je misschien een vertekent beeld hebt van de echte werkelijkheid.

Daar heb je helemaal gelijk in! Een fanatisme om die reli-onzin die je uitkraamt te fileren. Een fanatisme om de door jezelf en aan jezelf opgelegde onwetendheid bloot te leggen. In dat proces lees ik wat er te lezen valt en leer ik constant weer meer...ronduit prachtig vind ik dat.
En ik durf de stelling wel aan dat mijn beeld van de werkelijkheid de werkelijkheid veel meer benaderd dan die van jou Antoon. Mijn beeld van de werkelijkheid is namelijk niet vertroebeld door een orthodox religieus dogma.

Dat jij niets leert is mij al eerder opgevallen. Op je site staat nog steeds het 'Imhotep is Jozef' verhaal. Niets geleerd van de discussie op het christen forum, niets geleerd van de discussie bij freethinker forum en niets geleerd van de discussie hier op dit forum. Nee, voor Antoon staat vast dat Imhotep en Jozef 1 en dezelfde persoon zijn terwijl er data genoeg voorhanden is die uitwijzen dat er maar liefst 1000 jaar verschil tussen de beide personen zit. Al datgene wat jou niet welgevallig is (lees: wat niet uitkomt met jouw visie op de bijbel) komt niet door jouw filter heen...ik noem dat intellectuele armoede.

Blijft de vraag staan:
Speciaal voor jou heb ik de zaken waarin jij telkenmale ronduit faalt vet gemaakt Antoon! U is aan zet!!!

Terug naar “[Religie] - Open forum”