katholiek versus protestant - één kerk?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: katholiek versus protestant - één kerk?

Berichtdoor mealybug » 20 apr 2014 21:41

Faramir schreef:Je denkt toch niet dat er veel mensen eerst 45 minuten iets gaan kijken als jij niet eens de moeite neemt er ook maar iets over zegt? Ik niet iig.

Precies,
Van zulke schapen moeten ze het hebben, vooral niet onderzoeken, de Bijbel er naast leggen en nadenken, hoor.
Blindelings volgen.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 20 apr 2014 21:43

Wil jij eigenlijk de film wel bekijken of zo?

Voor informatie over de stelling(en) e.d. 95 stellingen

En deze word nu niet meer als protest gezien. Althans die van de goede werken e.d. Het gaat namelijk volgens de anglicaanse bisschop over slechts 1 stelling.

Hier gaf Luther aan dat wanneer hij naar sommige personen te scherp is geweest, hij dat wil terugnemen. Wat echter de waarheid betreft, die kan en mag hij niet herroepen. In pausen en concilies gelooft hij niet, omdat het al zo dikwijls was gebleken dat die gedwaald hebben. Alleen wanneer men hem uit de Bijbel kon overtuigen, dat hij dwaalde, zou hij herroepen. Maar dat moet dan alleen uit de Bijbel bewezen worden.

Of dit niet Rooms Katholiek is om 1 kerk te worden geen idee, daar moet je voor bij de Paus zijn.

Gr
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 apr 2014 21:47

mealybug schreef:https://www.youtube.com/watch?v=IsF2q-8ez08

Oordeel zelf.

Had ik ook gezien. Die Kenneth Copeland zegt dat Jezus geestelijk stierf en onze zonden in Zijn Geest op Zich nam en zit volgens sommigen bij de vrijmetselarij.
Laatst gewijzigd door Boerin op 20 apr 2014 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 apr 2014 21:56

mealybug schreef:Precies,
Van zulke schapen moeten ze het hebben, vooral niet onderzoeken, de Bijbel er naast leggen en nadenken, hoor.
Blindelings volgen.

Wat een schoft ben je ook hè.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 apr 2014 22:00

Byte schreef:Wil jij eigenlijk de film wel bekijken of zo?

Ik weet wat de stellingen van Luther zijn. Een aantal is zonder meer terrecht.
Maar als datgene wat jij plaatste als katholieke leer gepresenteerd word in de video dan is de video weinig interessant. Dan bediend het zich namelijk van stropopredeneringen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 20 apr 2014 22:02

Faramir schreef:Leuk maar je begrijpt toch wel dat bovenstaande geen katholieke leer is?

Het gaat ook niet zozeer om de leer.
Dat moge duidelijk zijn, bij deze laatste, zwarte paus.
Macht, daar draait het om.
je weet toch wel wat jezuieten leren en waarom ze in iedere wetenschappelijke tak vertegenwoordigd zijn?

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 20 apr 2014 22:03

Faramir schreef:Ik weet wat de stellingen van Luther zijn. Een aantal is zonder meer terrecht.
Maar als datgene wat jij plaatste als katholieke leer gepresenteerd word in de video dan is de video weinig interessant. Dan bediend het zich namelijk van stropopredeneringen.

Vreemd dat de paus daar aan mee werkt dan.... maar goed ik begrijp dat je de video niet wil zien wat je goed recht is uiteraard .
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 apr 2014 22:08

Goed het gaat dus weer de kant op van de complottheorieën. Veel plezier verder maar ik ga geen tijd verspillen aan zulke onzin.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 apr 2014 22:16

Boerin schreef:Had ik ook gezien. Die Kenneth Copeland zegt dat Jezus geestelijk stierf en onze zonden in Zijn Geest op Zich nam en zit volgens sommigen bij de vrijmetselarij.

Met die mensen is het zo gesteld: ze nemen een waarheid, zoals dat Gods Geest is gestorven (Op 1,18; Op 2,8) en koppelen daar een leugen aan. Daarom moet je altijd terug gaan naar de bron, want daar vind je de wijsheid waar velen uit putten. Eigenlijk heeft het geen zin om de bevindingen van mensen te lezen, want mensen zijn leugenaars. Er is niets nieuws onder de zon en er zal nooit wat nieuws zijn.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 apr 2014 22:23

Faramir schreef:Ik weet wat de stellingen van Luther zijn. Een aantal is zonder meer terrecht.

Byte schreef:Vreemd dat de paus daar aan mee werkt dan.... maar goed ik begrijp dat je de video niet wil zien wat je goed recht is uiteraard .

Logisch dat hij die video niet wil zien, want ik kijk dergelijke pulp ook niet. Kijk liever een goeie film, want als je toch bij de juiste kerk zit hoef je verder niks meer uit te zoeken.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 apr 2014 22:27

Faramir schreef:Goed het gaat dus weer de kant op van de complottheorieën. Veel plezier verder maar ik ga geen tijd verspillen aan zulke onzin.

Groot gelijk, want zelfs al was er sprake van een samenzwering dan zouden ze als rechtgeaarde christenen jou moeten helpen i.p.v. aanvallen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 apr 2014 22:28

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 20 apr 2014 22:45

Byte schreef:Vreemd dat de paus daar aan mee werkt dan.... maar goed ik begrijp dat je de video niet wil zien wat je goed recht is uiteraard .

mohamed schreef:Logisch dat hij die video niet wil zien, want ik kijk dergelijke pulp ook niet. Kijk liever een goeie film, want als je toch bij de juiste kerk zit hoef je verder niks meer uit te zoeken.

Gelukkig weet jij beter. Dat doet me deugd.
Joh ga lekker fietsen ik was benieuwd heb er naar gekeken , complot theorie lariekoek.
Ik weet niet eens wat af van complot theorie ik geef gewoon aan wat ik zag.
Als je per definitie een standpunt wil in nemen kijk er dan naar en oordeel niet wat je niet kent.
Ok? Of kijk jij liever een goede film

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 20 apr 2014 22:48

Faramir schreef:Goed het gaat dus weer de kant op van de complottheorieën. Veel plezier verder maar ik ga geen tijd verspillen aan zulke onzin.

Faramir,

ik weet niet hoe jij tot die conclusie komt.
Maar in de film kreeg de bisschop een videoboodschap van de paus.

Maar succes er mee ik geef alleen weer wat ik heb gezien en had het niet over complottheorie zus of zo.

gr Byte

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 apr 2014 16:58

mohamed schreef:Logisch dat hij die video niet wil zien, want ik kijk dergelijke pulp ook niet. Kijk liever een goeie film, want als je toch bij de juiste kerk zit hoef je verder niks meer uit te zoeken.

Byte schreef:Gelukkig weet jij beter. Dat doet me deugd.
Joh ga lekker fietsen ik was benieuwd heb er naar gekeken , complot theorie lariekoek.
Ik weet niet eens wat af van complot theorie ik geef gewoon aan wat ik zag.
Als je per definitie een standpunt wil in nemen kijk er dan naar en oordeel niet wat je niet kent.
Ok? Of kijk jij liever een goede film

Ik heb laatst een heel stuk gefietst, 17 km heen en 5 terug. Hoe dat kan? Ja, dat is een raadseltje en waar blijft die goeie film? :-oo

Terug naar “[Religie] - Open forum”