islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor meribel » 06 jun 2011 15:08

schaapje schreef:Kunnen wij het nu eindelijk niet eens hebben over het anti-Christelijk geloof de islam ?
Want de islam ontkent dat Jezus de Zoon van God is, daar gaat het toch om. ](*,)

wat moet er over gezegd worden? En is de islam anti-christelijker dan andere niet-christelijke overtuigingen?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 jun 2011 15:11

meribel schreef:Eerlijk gezegd vind ik het fijn dat er zoveel moslims naar nederland komen ( ik meen dat oprecht ) , want in arabische landen is het ontzettend moeilijk te evangeliseren ( ondanks dat de MERF hele goede dingen doet! ) en hier in Nederland kunnen ze allemaal vrij het Evangelie horen. Ik zie dan ook Gods hand in de immigratie van moslims en probeer zoveel mogelijk contacten aan te knopen! Welkom iedereen, welkom!

Als je het als uitdaging ziet om moslims hier in Nederland tot het christendom te bekeren is dat natuurlijk prima in orde. Maar respect tonen voor de islam is uit den boze, want daarmee wek je de indruk dat de islam wel iets goeds en acceptabels heeft en dat lijkt mij de slechtst denkbare boodschap.

Zie jij daar niet de hand van God in dan? Al die mogelijkheden? ( overigens, ik kán helemaal niemand bekeren, maar wel is er in nederland ruimte dat moslims het Evangelie horen ) . ( ik bedoel horen, niet erin rammen trouwens )

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jun 2011 15:15

RogierV schreef:Zoals met mensen daag ik god dan ook graag uit om met mij in discussie te gaan. Tot op heden geen reactie...........nog steeds niets.

Ik denk dat je op de dag waarop je op appel wordt geroepen niet zoveel meer te zeggen hebt.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 jun 2011 15:28

q
uote="meribel"

Zie jij daar niet de hand van God in dan? Al die mogelijkheden? ( overigens, ik kán helemaal niemand bekeren, maar wel is er in nederland ruimte dat moslims het Evangelie horen ) . ( ik bedoel horen, niet erin rammen trouwens )

Ik ben het helemaal met je eens Meribel, bij ons in de gemeente is er ook lange tijd
geëvangeliseerd onder de moslims.

Maar hier op dit topic proef ik, en ik denk niet door iedereen, alsof de islam gelijk gesteld
wordt aan het Christendom, alsof ze dezelfde god aanbidden, en zie wat er aan citaten
geschreven zijn hoe mohammed dicteerde hoe de moslims zich op moesten stellen
t.a.v. Joden en Christenen, en ook vervloekt worden, daar val ik over, dat kan alleen
maar van de tegenstander komen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 15:31

meribel schreef:Zie jij daar niet de hand van God in dan?

Wil je God verantwoordelijk stellen voor al die islamitische leugens?

meribel schreef:Al die mogelijkheden?

Mogelijkheden voor wie? Voor satan om mensen te misleiden en te verderven?
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jun 2011 15:37

Eerbied schreef:Ik heb niet beweerd dat jij gezegd zou hebben dat God de Heer niet kan tellen, maar wèl dat uit de Koranteksten (de erfrechtregels) blijkt dat de valse profeet Mohammed beweert dat God de Heer niet kan tellen.

Ah, nu wordt een en ander duidelijk. Echter, Mo zal wellicht niet veel verstand van civiel recht of van wiskunde hebben gehad. Wellicht dat een islamoloog er iets zinnigers over kan zeggen, maar ik zie hier een discrepantie tussen wat kan en wat gewenst is. Maar wellicht dat we aan iemand met verstand van de Koran moeten vragen wat er met deze erfrechtregels bedoeld wordt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jun 2011 15:42

schelpje3 schreef:Wat gaan wij hier respectvol met elkaar om zeg, MAAR NIET HEUS. :-&
Jongens, kan het even wat zachter!!!!!!!!!!!
Optimatus: voor de goede orde, Schaapje is een vrouw.
En het is niet aardig om de inhoud van een pb te bespreken op het forum [-X
Een pb is juist om iets van het forum af te houden !

Vandaar dat ik melding maak van de PB, maar deze niet gepubliceerd heb.
Voor zover ik weet, heb ik het Schaapje als onzijdig bestempeld, vanwege het diminutief in zijn username. En daar verkleinwoorden immer onzijdig zijn, heb ik de Nederlandse grammatica onverkort gehandhaafd, hetwelk ik doorgaans immer pleeg te doen. Het zal niemand verbazen dat Van Agt en Donner qua woordkeuze mij zeer dierbaar zijn :)

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 15:55

Optimatus schreef:Echter, Mo zal wellicht niet veel verstand van civiel recht of van wiskunde hebben gehad. Wellicht dat een islamoloog er iets zinnigers over kan zeggen, maar ik zie hier een discrepantie tussen wat kan en wat gewenst is. Maar wellicht dat we aan iemand met verstand van de Koran moeten vragen wat er met deze erfrechtregels bedoeld wordt.

Optimatus, bekijk zelf wat er over in Koran staat. Met de beste wil van de wereld kan je daar niets kloppends van maken, daar heb je echt geen islamoloog voor nodig. Er staat gewoon larie.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 jun 2011 16:02

Optimatus, bekijk zelf wat er over in Koran staat. Met de beste wil van de wereld kan je daar niets kloppends van maken, daar heb je echt geen islamoloog voor nodig. Er staat gewoon larie.[/quote]

Kijk dat klinkt respectvol ! bij deze ga ik een mod eens verzoeken dit topic grondig door te kijken, want dat is wel nodig zo te zien !

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jun 2011 16:02

Spons schreef:Optimatus, bekijk zelf wat er over in Koran staat. Met de beste wil van de wereld kan je daar niets kloppends van maken, daar heb je echt geen islamoloog voor nodig. Er staat gewoon larie.

Kijk dat klinkt respectvol ! bij deze ga ik een mod eens verzoeken dit topic grondig door te kijken, want dat is wel nodig zo te zien ![/quote]

De spons moet erover :mrgreen:

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 06 jun 2011 16:06

Spons schreef:Kijk dat klinkt respectvol ! bij deze ga ik een mod eens verzoeken dit topic grondig door te kijken, want dat is wel nodig zo te zien !
Bespaar de moderator al dat zinloze werk en plaats gewoon een bericht met het verzoek om weer inhoudelijk te posten...
Laatst gewijzigd door Flavius op 06 jun 2011 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jun 2011 16:06

Eerbied schreef:Optimatus, bekijk zelf wat er over in Koran staat. Met de beste wil van de wereld kan je daar niets kloppends van maken, daar heb je echt geen islamoloog voor nodig. Er staat gewoon larie.

Er staan wel meer dingen in de Koran waar ik vraagtekens bij plaats. En de positie van religieuze minderheden is in veel islamitische landen erg slecht. Echter, het blijft een feit dat niet de religie, maar de gelovigen degenen zijn die handelen en daar rekenschap van af moeten leggen.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 16:32

Optimatus schreef:Echter, het blijft een feit dat niet de religie, maar de gelovigen degenen zijn die handelen en daar rekenschap van af moeten leggen.

Dat spreekt vanzelf, maar daar kom je dan als gelovige nooit uit, aangezien je dan de rekenkunde geweld aan moet gaan doen. De enige reële optie die dan nog overblijft is het verwerpen van de religie door de gelovige, in dit geval de valse religie islam.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 jun 2011 17:55

@eerbied
hoe zie jij je dat verwerpen dan voor je? Kan je daar een concreet voorbeeld van geven?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2011 18:09

meribel schreef:@eerbied
hoe zie jij je dat verwerpen dan voor je? Kan je daar een concreet voorbeeld van geven?

Ik kan je verzekeren dat er aan de andere kant van de schutting precies dezelfde discussies worden gevoerd, inclusief 'onweerlegbare' argumenten waarom christenen hun geloof zouden moeten opgeven.

Om eerlijk te zijn, ben ik niet geneigd naar beide partijen te luisteren als ze me komen vertellen hoe fout ik wel niet zit. Ik kan zelf heel goed bepalen wat ik verwerp en wat niet, daar heb ik geen amateur-theologen die met de botte bijl tekeergaan in mijn heilige schrift voor nodig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “[Religie] - Open forum”