Kameel of kabel; naainaald of kleine, smalle stadspoort.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Kameel of kabel; naainaald of kleine, smalle stadspoort.

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 13:11

blijblij schreef:volgens mij kunnen we wel stellen dat er tegen het ontbreken van basiskennis, aantoonbare onzin over talen, het ontbreken van enige vorm van logica en daar bovenop ook nog eens het schrijnende gebrek aan de mogelijkheid van begrijpend lezen geen kruid is opgewassen....

Laat "we' dat maar stellen, ik ben blij dat ik niet bij de meerderheid hoor en je hebt helemaal gelijk, er is geen sprake van "logica" maar van geloof. En voor de rest vind ik het makkelijk scoren zonder enige inhoud. Maar dat is pas logica en logisch.
Maar ik ga voor "logos".. :lol:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 13:12

v. slooten

Ik lees heel goed wat je probeert te bewijzen, maar de Hebreeuwse taal BLIJFT de taal van God, hoe je het ook went of keert.

Wilsophie

"1000" is inderdaad de uitbeelding van de Eeuwigheid, en de getalswaarden van de Hebreeuwse en Griekse letters gaan eigenlijk niet verder dan "900" . [ Na het 'baren', na 9, 90, 900], verschijnt de Zoon].
1000 is de uitbeelding van de "Eeuwigheid", de "altijd blijvende" dingen.

De getalswaarde van de letters gaan dus niet verder dan 900, want na 9 [= zwangerschap] en in dit geval NA de volheid van 9 [ = 900], komt er iets nieuws, wat niet meer bij deze Oude schepping behoort.
Prachtige symboliek, wordt hierin geschetst.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 13:16

Wilsophie schreef:Houd toch op met dat gezeur over kabbalisme en sekteleiders. Ik bemoei me toch ook niet met jouw dominee.

Als je een Bijbeltje hebt dan kun je dat eerst opzoeken voordat je met smadelijke grapjes komt, dat staat wat intelligenter.
Je hebt gelijk dat de 144.000 ongetwijfeld een Grieks getal is en dat Gideon later 300 man in het totaal vertegenwoordigde en dat bevestigt precies de status van de Kof en de Gimmel.
Snap je dat dan niet? Wat gebeurde er met Gideon? Pak je Bijbeltje erbij.

Het hele 7e hoofdstuk van Richteren gaat over het leger van Gideon. Werkelijk 1x wordt er melding gemaakt van 100 (overigens van honderdéén, zijnde Gideon en de mensen die bij hem waren), dus om daar nu rekenkundige gevolgen aan te hangen gaat wat ver...
Maar ik zal stoppen met zeuren over kabbalistisch beïnvloede sekteleiders zodra jij stopt met het gedachteloos nakletsen van dat soort figuren.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 13:18

Wilsophie schreef:
Laat "we' dat maar stellen, ik ben blij dat ik niet bij de meerderheid hoor en je hebt helemaal gelijk, er is geen sprake van "logica" maar van geloof. En voor de rest vind ik het makkelijk scoren zonder enige inhoud. Maar dat is pas logica en logisch.
Maar ik ga voor "logos".. :lol:

Oh, het is dus geloof dat jij van de post die iemand schrijft (A), totaal iets anders maakt (B). Rare vorm van geloof.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 13:22

Even voor de geinteresseerden de Kof betekent ook "aap" ( qophiem)
Dit voor de mensen die alleen op grapjes uit zijn. Maar ja ..joodse humor...

en nu komt de toepassing...Velen vertonen wel een godsdienstig leven maar wel naar eigen inzicht en bevinding en buiten de Bijbelse Waarheid om en als je na_ aapt zal straks de "aap uit de mouw komen".
En apen zijn binnen de Joodse traditie ontaarde mensen. Wees er maar trots op als je denkt dat je daar vanaf stamd.

De Kof zit in het woord Mokum.
in het woord "opstaan"
in het woord "rechtzetten"
in het woord uitroepen.
en Hij roept is de betekenis van het Boek Leviticus. Ook hier de kof.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 13:24

Wilsophie schreef:Ga dat nu maar eens aan jouw leider vragen want elke dominee zou moeten weten wat de taal is waarin God sprak. God sprak niet in tongen of in het Engels maar in de taal van Zijn Woord.
Het is geen menselijke taal. Doe eens goed onderzoek ook op internet. Daar heb ik ook veel informatie vandaan.
Er wordt heel veel over verteld ook in relatie tot het Aramees.

God heeft inderdaad in het Hebreeuws gesproken. In elk geval na de torenbouw, want welke taal voor die tijd gesproken werd is niet geheel duidelijk.
God heeft echter ook in het Grieks gesproken (onder andere in het visioen van Johannes) en het Babylonisch (het schrift op de wand).
Bovendien zie ik mijn dominee niet als mijn leider, maar is Jezus Christus dat.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 feb 2014 13:27

ineke-kitty schreef:Cicero: " de joden hebben het systeem van de grieken overgenomen"

Dat is natuurlijk grote onzin. Het is precies andersom, want de Hebreeuwse taal is de 1e taal die er maar bestond..

Proest! hahahaha... :^o
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 13:34

Wilsophie schreef:Even voor de geinteresseerden de Kof betekent ook "aap" ( qophiem)
De Kof zit in het woord Mokum.
in het woord "opstaan"
in het woord "rechtzetten"
in het woord uitroepen.
en Hij roept is de betekenis van het Boek Leviticus. Ook hier de kof.

Mijn Hebreeuwse woordenboek heeft 40 pagina´s met alleen maar woorden die met de kof beginnen! (dus de woorden waarbij de kof in het midden of aan het eind staat niet meegerekend) Als nu al deze woorden zouden passen bij de betekenis die jij er aan verleend zou ik zeggen: je hebt een punt. Maar zo lang vervloeken, scalp, koorts, helm of kaalheid ook "een kof in het woord hebben zitten" kan ik er niet zoveel mee. Het zegt dus niet zoveel, het is niet bijzonder dat er een kof in sommige woorden staat. Dat was nu eenmaal gewoon een van de letters waar woorden mee gemaakt werden.

ook nog een leuke: kissu'ah: komkommer
en deze past helemaal bij je, Wil: keser: conspiracy :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door blijblij op 05 feb 2014 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 13:35

ineke-kitty schreef:Cicero: " de joden hebben het systeem van de grieken overgenomen"

Dat is natuurlijk grote onzin. Het is precies andersom, want de Hebreeuwse taal is de 1e taal die er maar bestond..
Dat ook in het Grieks en in het Latijn elke letter [ en ook de sluitletters] een getalswaarde heeft, bewijst helemaal niet dat de joden het systeem van de Grieken heeft overgenomen.

Het is niets anders dat het verdraaien van de waarheid.

De Romaanse taal [ Latijn] is een uitbeelding van de taal van de duivel [ het beest; de antichrist].
De roomse kerk maakt van deze taal nog steeds gebruik, en bewust gebruikt zij deze taal, waardoor de "ongeletterden" niet begrijpen [ wat de kerk, via het Latijn], hen uit de Bijbel voorleest of voorzingt.

De Hebreeuwse taal is de taal van God, en DAAR zouden wij waarde aan hechten; niet aan de Griekse of Romaanse taal.
Ons "Griekse" denken zou zich aanpassen, danwel conformeren aan het Woord en DUS aan God Zelf.

Aha, de romaanse taalfamilie is dus de taal van de Duivel, en de semitische talen zijn van God?
Je beseft dat bij de uitstorting van de Geest dan dus ook de taal van de Duivel gesproken werd?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 13:38

Maar ik zal stoppen met zeuren over kabbalistisch beïnvloede sekteleiders zodra jij stopt met het gedachteloos nakletsen van dat soort figuren.

Ik ben er helemaal klaar mee, kun je één bewijs van je beledigingen geven van nakletsen?
En weet dat je spreekt over mensen en niet over figuren. Ik vind dat een belediging aan God die onze Schepper is. God schiep mensen en geen figuren.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 13:40

Wilsophie schreef:Ik ben er helemaal klaar mee, kun je één bewijs van je beledigingen geven van nakletsen?
En weet dat je spreekt over mensen en niet over figuren. Ik vind dat een belediging aan God die onze Schepper is. God schiep mensen en geen figuren.

Ik herinner me een nogal ingewikkeld verhaal over een holle aarde, door jou te vuur en te zwaard verdedigd.
Ik lees in bovenstaande discussies hele referaten die letterlijk aan AKH zijn toe te schrijven.
Je hebt ergens uitgelegd dat Jezus in Engeland heeft gewoond.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 13:40

God heeft inderdaad in het Hebreeuws gesproken. In elk geval na de torenbouw, want welke taal voor die tijd gesproken werd is niet geheel duidelijk.

Hier ligt dus al de onkunde, want het Woord was God en was bij God nog voor de nederwerping van de kosmos. ( grondlegging der wereld).
Wat was dat Woord dan?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 13:41

k lees in bovenstaande discussies hele referaten die letterlijk aan AKH zijn toe te schrijven.

Geen antwoord op mijn vraag. Dit zijn nog steeds geen bewijzen, zet die referaten hier neer dan.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 13:42

Wilsophie schreef:
Hier ligt dus al de onkunde, want het Woord was God en was bij God nog voor de nederwerping van de kosmos. ( grondlegging der wereld).
Wat was dat Woord dan?

Volgens Johannes Jezus?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 13:43

Wilsophie schreef:Hier ligt dus al de onkunde, want het Woord was God en was bij God nog voor de nederwerping van de kosmos. ( grondlegging der wereld).
Wat was dat Woord dan?

Het Woord is Jezus Christus.
Die al bestond voordat de aarde tot aanzijn werd geroepen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”