Nieuwe paus laatste paus ?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: Nieuwe paus laatste paus ?

Berichtdoor boer » 25 mar 2013 13:14

Als er iets bij staat, wat niet waar is, bied ik onmiddellijk mijn excuses aan.
maar ik mag natuurlijk wel een eigen mening hebben.
Ik weet niet waarom je je aangesproken voelt trouwens, beetje zwak om de toon van mijn postst aan te vallen, als je geen tegenargument hebt op de inhoud.
Jezus noemde bepaalde mensen ook addergebroed en witgepleisterde graven, zover ga ik nog lang niet en de roomse lange tenen slaan al op tilt.
Beetje zielig, hoor.
En haal er de lijdensweek niet bij want de christen gedenkt Jezus Christus niet langer naar het lichaam, of een bepaalde tijd van het jaar, maar in de geest.
Altijd.
Dus ook tijdens carnaval.

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 25 mar 2013 13:27

schelpje3 schreef:Ach, ik zag de twee pausen bij elkaar en wat een verschil in fysieke 'kracht".
Wat is die man oud geworden :shock:
Ik dacht: het lijkt wel P arkinson, met die intens vermoeide, stijve bewegingen.
Volgens mij hebben we hem voor het laatst gezien nu.
Het is goed dat hij afgetreden is, de man is O P.
Oud en der dagen zat, denk ik. Ik wens hem de nabijheid van de Heere in de avond van zijn leven.

ja, dat viel mij ook op.
hij lijkt wel ernstig ziek. :(

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 25 mar 2013 13:29

Hans 61 schreef:

Ik ga mijn tijd beter besteden,in een dergelijke haatdragende omgeving
schud ik het stof van mijn kleren en ga verder

Faramir schreef:Een goed voorbeeld doet goed volgen.

en in de praktijk komt daar weinig van terecht.....
of reageren jullie nu niet meer? :lol:

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 25 mar 2013 15:54

Boer :
Jezus noemde bepaalde mensen ook addergebroed en witgepleisterde graven

Gezien je "liefdevolle" reacties op medechristenen rijst bij mij de vraag of je jezelf voelt aangesproken.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 mar 2013 18:20

Je sarcasme slaat de plank helemaal mis.
Nergens ben ik vijandig of liefdeloos jegens andere christenen , katholieken neem ik aan in dit geval.
Wel tegen het instituut RKK , en de hele poppenkast erom heen.
Maar aan lichtgekwetsen en lange tenen heb ik geen boodschap.
De christen hoort zich juist te verbljden in lijden om Zijn wil.
Hij kan dus helemaal niet beledidg worden, want zijn ego is ''gestorven''.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 mar 2013 21:43

Hoe mooi zou het zijn als men in de week voor Pasen eens een poging zou wagen even te kijken naar Wie men tracht te volgen in plaats van wild in te hakken op elkaars kerkgenootschappen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Nieuwe paus laatste paus ? -- nee !!

Berichtdoor Hero » 28 mar 2013 23:12

deze paus Franciscus, is niet de laatste, en zelfs nog niet de grote hervormer, als gezien door paus^profeet Pius X (gedurend een visioen) -- Franciscus, is zogezegd een *tussendoor paus* -- daarbij moet je begrijpen, dat de voorzegging over Petrus Romanus, als DE allerlaatste paus gedurende de Grote Verdrukking, pas naderhand is toegevoegd aan de zgn "Opvolging der Pausen", van Malachius -- evenwel, wordt 'r door de bijbelse profeten Jesaja en Jeremia, iemand beschreven welke voldoet aan het profiel van Petrus Romanus -- dat geeft dus enig houvast -- maar, de RK profeten uit de laatste eeuwen, hebben toen mogelijk een steekje laten vallen ? -- anyway, door de hoofd exorcist van het Vaticaan (Gabriele Amorth), is onlangs geprofeteerd dat : Franciscus, een kort & onzeker pontificaat tegemoet gaat, vergelijkbaar met Johannes Paulus I, die het in 1978 maar 33 dagen overleefde -- kortom : Rome is nog altijd een plek, waar je voor de leeuwen wordt geworpen -- en deze leeuwen, worden momenteel *de curie* genoemd ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mar 2013 07:08

Hero schreef:deze paus Franciscus, is niet de laatste, en zelfs nog niet de grote hervormer, als gezien door paus^profeet Pius X (gedurend een visioen) -- Franciscus, is zogezegd een *tussendoor paus* -- daarbij moet je begrijpen, dat de voorzegging over Petrus Romanus, als DE allerlaatste paus gedurende de Grote Verdrukking, pas naderhand is toegevoegd aan de zgn "Opvolging der Pausen", van Malachius -- evenwel, wordt 'r door de bijbelse profeten Jesaja en Jeremia, iemand beschreven welke voldoet aan het profiel van Petrus Romanus -- dat geeft dus enig houvast -- maar, de RK profeten uit de laatste eeuwen, hebben toen mogelijk een steekje laten vallen ? -- anyway, door de hoofd exorcist van het Vaticaan (Gabriele Amorth), is onlangs geprofeteerd dat : Franciscus, een kort & onzeker pontificaat tegemoet gaat, vergelijkbaar met Johannes Paulus I, die het in 1978 maar 33 dagen overleefde -- kortom : Rome is nog altijd een plek, waar je voor de leeuwen wordt geworpen -- en deze leeuwen, worden momenteel *de curie* genoemd ....

Nu hecht ik aan waarzeggerij en visioenen van mensen maar liever geen waarde.
Zo was Nostradamus destijds ook helemaal 'in' .
Maar wie wordt er door Jesaja en Jeremia beschreven, die zou kunnen voldoen aan het profiel vd laatste paus?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 mar 2013 09:08

boer schreef:Nu hecht ik aan waarzeggerij en visioenen van mensen maar liever geen waarde. Zo was Nostradamus destijds ook helemaal 'in'. Maar wie wordt er door Jesaja en Jeremia beschreven, die zou kunnen voldoen aan het profiel vd laatste paus?

De profeten hadden & hebben : visioenen, van God gegeven -- dat heeft niks van doen met *waarzeggerij* !!

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mar 2013 09:26

Hero schreef:De profeten hadden & hebben : visioenen, van God gegeven -- dat heeft niks van doen met *waarzeggerij* !!

Profetieen en stemmmen zouden verstommen en ophouden.
Waar in Jer of Jes (want dat zijn nog wel profetieeen) staat nu over die laatste paus?
Het laatste visioen was wat Johannnes had.
Over de Dag des Heeren, de perode van het einde en het oordeel.
Tot die dag worden we gewaarschuwd om juist NIET op allerlei wind van leer en voorspellingen te vertrouwen, volgens mij.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 mar 2013 13:18

boer schreef:Profetieen en stemmmen zouden verstommen en ophouden. Waar in Jer of Jes (want dat zijn nog wel profetieeen) staat nu over die laatste paus? Het laatste visioen was wat Johannnes had. Over de Dag des Heeren, de perode van het einde en het oordeel. Tot die dag worden we gewaarschuwd om juist NIET op allerlei wind van leer en voorspellingen te vertrouwen, volgens mij

Het is nl de *wind van leer* die zegt, dat zaken voorbij zouden wezen, die in^werkelijkheid nog moeten komen -- dus, wat sommige leeraars roepen, daar zijn de profeten het NIET mee eens :D

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 29 mar 2013 14:22

Volgens mij werd je gevraagd waar in Jeremia en Jesaja de bevestiging staat van een laatste paus etc.
Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.
Laatst gewijzigd door mealybug op 29 mar 2013 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mar 2013 14:26

Hero schreef:Het is nl de *wind van leer* die zegt, dat zaken voorbij zouden wezen, die in^werkelijkheid nog moeten komen -- dus, wat sommige leeraars roepen, daar zijn de profeten het NIET mee eens :D

Geef eens een voorbeeld

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 mar 2013 15:37

Leugenprofeten zijn het, alles is vervuld in de eerste eeuw (Luk 21,22) niets meer en niets minder.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mar 2013 18:02

mohamed schreef:Leugenprofeten zijn het, alles is vervuld in de eerste eeuw (Luk 21,22) niets meer en niets minder.

Leuk weer eens wat van je te horen/zien.
Nog steeds geen blad voor de mond, he? :mrgreen:
En OOpenbaringen, ook al gebeurd?
de 8 koningen uit Openb 17:11 b.v?
Wat en wie stel je je daar bij voor?

Terug naar “[Religie] - Open forum”