Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor mealybug » 24 apr 2013 10:12

JeeWee schreef:Maar inderdaad: maak maar duidelijk waarom mensen de straat op zouden moeten gaan om te protesteren tegen het homohuwelijk....

(En oh, wat is die term onjuist: er bestaat geen homohuwelijk, er bestaat alleen een huwelijk. En dat is nu ook opengesteld voor mensen van het zelfde geslacht...)

Alweer een door mensen veranderde instelling van Hem, die maar getolereerd moet worden.
Straks is het nog heilig ook, omdat de naam van God en de 2 deelnemers in 1 adem genoemd worden.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 apr 2013 10:20

Ja, stel je voor, 2 mensen die van elkaar houden en ook nog geloven in God.. :shock:

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 24 apr 2013 10:21

mealybug schreef:Alweer een door mensen veranderde instelling van Hem, die maar getolereerd moet worden.
Straks is het nog heilig ook, omdat de naam van God en de 2 deelnemers in 1 adem genoemd worden.

Waar slaat dit nou weer op? Wat heeft het burgerlijk huwelijk zoals dat doorheen de eeuwen geëvolueerd is te maken met God of bijbel?

En die laatste zin, "omdat de naam van God en de 2 deelnemers in 1 adem genoemd worden", wat bedoel je daarmee? Toen ik vorig jaar trouwde, is de naam God niet één keer gevallen. Je verzint dit soort uitspraken gewoon ter plekke, veronderstel ik dan...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 apr 2013 10:21

Jij staat jezelf zo voor op je bijbelgetrouwheid, maar de wijze waar op jij reageert, is volgens mij toch niet echt een vrucht van de Geest... :-k
Maar dat terzijde.

Over het topic:
Misschien is het goed dat je realiseert dat niet iedereen gelooft in de God van de Bijbel.
En dat mensen hun burgerrechten opeisen, gewoon om hun relatie voor de wet geldig te laten maken...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 apr 2013 10:24

Wim2600 schreef:En die laatste zin, "omdat de naam van God en de 2 deelnemers in 1 adem genoemd worden", wat bedoel je daarmee? Toen ik vorig jaar trouwde, is de naam God niet één keer gevallen. Je verzint dit soort uitspraken gewoon ter plekke, veronderstel ik dan...

Nee, deze opmerking van Mealybug voegt hij juist mij toe omdat ik het in een ander topic een keer heb gewaagd om op te merken dat bij de doop mijn naam is genoemd met de Naam van de drieënige God...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 24 apr 2013 10:28

JeeWee schreef:Nee, deze opmerking van Mealybug voegt hij juist mij toe omdat ik het in een ander topic een keer heb gewaagd om op te merken dat bij de doop mijn naam is genoemd met de Naam van de drieënige God...

Ach op die manier :) - en die redenering wordt dan maar meteen in één adem doorgetrokken naar het burgerlijk huwelijk in Frankrijk. "Logisch". :?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 apr 2013 10:31

Wat een vreselijke nieuwsbeelden uit Frankrijk :-&
Men is nu boos vanwege het feit dat homostellen kinderen kunnen adopteren.
Maar als ik die gasten bezie die lopen te gooien, hekken omver werpen, heb ik de indruk dat het daar helemaal niet om gaat bij hen.
Gewoon lekker een legitieme reden om de boel eens flink te vernielen en een "gezellige" avond te hebben met matties. De meesten lopen met een grote sjaal om hun hoofd, capuchon op of zo'n raar carnavalmasker op.
Tja, stel je voor dat ze je herkennen op filmbeelden. :roll:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2013 10:33

schelpje3 schreef:Wat een vreselijke nieuwsbeelden uit Frankrijk :-&
Maar als ik die gasten bezie die lopen te gooien, hekken omver werpen, heb ik de indruk dat het daar helemaal niet om gaat bij hen.
Gewoon lekker een legitieme reden om de boel eens flink te vernielen en een "gezellige" avond te hebben met matties. De meesten lopen met een grote sjaal om hun hoofd, capuchon op of zo'n raar carnavalmasker op.

Het is voor het grootste deel ook gewoon onvrede met de regering en de economische situatie. De meesten zullen niet eens weten waartegen ze staan te demonstreren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 apr 2013 10:34

Precies. Want er werd geroepen: weg met Hollande.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 24 apr 2013 10:40

schelpje3 schreef:Wat een vreselijke nieuwsbeelden uit Frankrijk :-&

Inderdaad vreselijk... en ook wel ironisch: is dit het soort gasten dat dan "van nature" wél geschikt zou zijn om kinderen op te voeden of te adopteren, met die mentaliteit? :-k

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 apr 2013 10:50

JeeWee schreef:Jij staat jezelf zo voor op je bijbelgetrouwheid, maar de wijze waar op jij reageert, is volgens mij toch niet echt een vrucht van de Geest... :-k
Maar dat terzijde.

Over het topic:
Misschien is het goed dat je realiseert dat niet iedereen gelooft in de God van de Bijbel.
En dat mensen hun burgerrechten opeisen, gewoon om hun relatie voor de wet geldig te laten maken...

Ik sta mezelf helemaal nergens op voor, ik probeer alleen zo bijbelgetrouw mogelijk te laten functioneren.
Het huwelijk wat de chriswten aangaat, daarvan staat in Cor precies wat het voorstelt.
Over dat huwelijk heb ik het.
Wat 2 mannen met elkaar doen in een burgerlijke overeenkomst heeft daar niets mee te maken, ze doen maar, daar oordeel ik niet over.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 apr 2013 11:00

mealybug schreef: Ik sta mezelf helemaal nergens op voor, ik probeer alleen zo bijbelgetrouw mogelijk te laten functioneren.
Het huwelijk wat de christen aangaat, daarvan staat in Cor precies wat het voorstelt.

In diezelfde brief aan de gemeente van Korinthe was het ook Paulus die schreef:Al zou ik de talen van de mensen en van de engelen spreken, maar ik had de liefde niet, dan zou ik klinkend koper of een schallende cimbaal zijn geworden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 apr 2013 11:02

En mealybug, bespaar me je pb's waarin je aankomt met beschuldigingen die aantoonbaar onwaar bleken...
Je handelswijze is te schofterig voor woorden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 apr 2013 11:07

JeeWee schreef:

Je moet er ook altijd de exacte tekst bij zetten, he.
Anders blijft het verdraaid worden, zo typisch....
1 Cor 11:2-16 gaat over het huwelijk en de zinnebeeldige voorstelling ervan.
Weet je wel waarom een (getrouwde) dame een bedekking op heeft in je kerk of doen ze maar zo omdat de traditie het zegt?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 apr 2013 11:10

Gezellig..

Anyway, we weten nu nog steeds niet waarom Boekenlezer het jammer vindt dat in Frankrijk deze wet is aangenomen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”