Atro schreef:Ik jullie discussie ook gevolgd. Maar JHM ... voor thema's uit het dagelijks leven ... en dat elke zondag of het overgrote deel van de zondag .. kan je naar mijn mening ook net zo goed niet gaan

Ik weet het is verkeerd om zoiets te zeggen ... maar ik mag hopen dat er ook Wet en Evangelie gepredikt mag worden ... en dat dat de hoofdplaats heeft in de eredienst

Ook jij hebt niet meer dan 2 regels informatie van mij kunnen lezen, en kan dus inhoudelijk geen conclusie trekken. Daarnaast vind ik het ook pijnlijk dat broeders en zusters zo oordelen.
Vorige week zondag was de doop bij ons. De community pastor vertelde. Als je in de trein met je Bijbel zit en iemand tegenover je vraagt je ''Die God van jou, verricht die vandaag de dag nog wonderen?''. Wat zou je dan antwoorden? Kijk maar naar de doop vandaag en luister naar de verhalen van de mensen. Dat zou mijn antwoord zijn.
Tijdens de doop heb ik 18 verhalen gehoord. Mensen die in een sleur zaten in hun leven, die door professionele hulp niet geholpen konden worden. Tot ze gingen bidden, naar de kerk gingen (onze kerk). God kon ze wel helpen. Mijn vriendin met wie ik iedere week ga moest huilen toen ze voor het eerst in onze kerk kwam. Zo mooi, zoveel liefde.
Daarnaast is het Baptisme een van de snelt groeiende religies wereldwijd. Dat komt namelijk omdat het een geweldige ongedwongen manier van geloof is. Allemaal leuk een aardig het traditionele preken, iedere mis in de kerk bladerde ik het boekje wel 10 keer door onder het mom ''zijn we bijna klaar''. Wanneer ben ik mijzelf gaan verdiepen in het geloof en de Bijbel? Toen God mij riep, en niet door de prediking in de kerk.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.