Dat deze ZDAer de arme Sint er zelfs aan de haren en baard bijsleept om zijn sabbatgeloof erdoor te drukken gaat mij ook wat te gortig.
Ik probeer mijn geloof helemaal niet door jouw neus te drukken. Hoe kom je erbij Mohammed. En als je dat dan wel denkt dan daag ik je nu uit om die citaat te plakken waaruit blijkt dat ik jouw mijn Sabbatgeloof door je neus wil drukken. Want gij zult geen valse getuigenis afleggen. En verder lees ik nog weinig inhoudelijks in dit draadje. Een beetje op de man spelen en meer niet. Zielig als je het mij vraagt.
Ik vind sinterklaas een heidens feest en het heeft dan ook niets met het Christendom te maken omdat de wortel van deze traditie namelijk uit een heidense gnostische sekte voortkomt. En daar heb ik inmiddels bewijzen genoeg voor gegeven. Maar het enige wat ik dan lees is dat ik sektarisch ben, En dat de ZDA een sekte is. Notabene door mensen die zelf het sektarische sinterklaas vieren. En nu ben ik ook al een extremist omdat ik sinterklaas een heidens feest vind? En dat zijn Christenen? In mijn ogen zijn dat soort mensen ver verwijderd van het Christendom en zijn ze zelf aan het radicaliseren.
Dus mag je niet zeggen dat sinterklaas afgoderij is want dan ben je extremist? Wat een gezwets zeg!
Want dat is het nu eenmaal.
Ik geloof in Christus en in niemand anders, En ik volg Christus en niemand anders. Mijn autoriteit ligt bij de Bijbel en de Bijbel alleen en niet bij de traditie of bij de consensus van de meerderheid.