Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:kwebbel schreef:waar ik erg benieuwd naar ben, mohamed, is dat je er inmiddels na vele pagina's over uit ben of de Vader en Zoon één zijn..
Deze discussie is vooral ter verpozing voor mij, want om te weten dat de Vader en de Zoon één zijn hoeven we alleen Joh 10,30 maar te lezen.
ik denk van niet. Er is teveel onderlinge verdeeldheid dat wij niet één zijn.DesertRose schreef:ik weet het niet.
makkelijk antwoord: ik denk niet dat we dat kunnen begrijpen.
wijnand schreef:mohamed schreef:kwebbel schreef:waar ik erg benieuwd naar ben, mohamed, is dat je er inmiddels na vele pagina's over uit ben of de Vader en Zoon één zijn..
Deze discussie is vooral ter verpozing voor mij, want om te weten dat de Vader en de Zoon één zijn hoeven we alleen Joh 10,30 maar te lezen.
Wij moeten één zijn zoals Jezus en de Vader één zijn. Zijn wij één wezen? (http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Jo ... 19&idp1=17)
kwebbel schreef:ik denk van niet. Er is teveel onderlinge verdeeldheid dat wij niet één zijn.DesertRose schreef:ik weet het niet.
makkelijk antwoord: ik denk niet dat we dat kunnen begrijpen.
Ik denk idd dat wij dat niet kunnen begrijpen.
learsi schreef:Wat is de weg terug naar de bron??
Het lijkt er op dat er nogal wat verschillende bronnen zijn.
Wat is .......de .......bron?
kwebbel schreef:@learsi: als je zo diep op het onderwerp in gaat zou ik je aanraden om terug te lezen in andere discussies of iemand raadplegen die het uit kan leggen. Anders zal er wel weer een discussie volgen van zoveel pagina's over wat is de bron, hoe is de bron ontstaan, en hoelang bestaat deze al ? Is niet de bedoeling volgens mij.
mohamed schreef:[ Petrus is zeer helder dat de Schrift absoluut geen eigenmachtige interpretatie toelaat
learsi schreef:Want er staat geschreven:.......die de Heere zoeken verstaan alles.........
.......bidt en u zal gegeven worden......
mohamed schreef:learsi schreef:Want er staat geschreven:.......die de Heere zoeken verstaan alles.........
.......bidt en u zal gegeven worden......
Ik twijfel niet dat het er staat, maar ik lees altijd graag een beetje context erbij, wil je me de schriftplaatsen noemen?
Het volgende vond ik op mijn zoektocht:
Jer 3,4
Zult gij niet van nu af tot Mij roepen: Mijn Vader! Gij zijt de leidsman van mijn jeugd!
Vergelijk het hele hoofdstuk maar eens met Romeinen 7 en accepteer de waarheid.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten