oekaboeka schreef:Vertel.
Dieren die genieten van seks, hebben vaker seks. Hoe vaker seks, hoe meer nakomelingen. Hoe meer nakomelingen die meer van seks genieten, hoe vaker seks bedreven wordt, hoe meer nakomelingen er komen.
Quasi schreef:Vanuit welk oogpunt is dit fout? Vanuit jouw oogpunt inderdaad. Bovendien vind ik nogal grote verschillen tussen slavernij en de plaats van de vrouw bij sommige christenen. Ik vind dit altijd zo ongelofelijk badinerend. Jij gaat vertellen, op basis van jouw interpretatie van bepaalde zaken of iets fout is of goed. Terwijl heel veel vrouwen er geen enkel probleem mee hadden om in die rol te verkeren. Dus, waar praat je over?
Dat is inderdaad vanuit mijn oogpunt. Zoals ik al zei ben ik geen cultuurrelativist. Maar goed, volgens jouw logica mogen we niks zeggen over de vrouwen die gestenigd worden in de Islamitische landen. Die vrouwen hebben er soms immers geen enkel probleem mee, dus waar praten we inderdaad over?
Ik acht de humanistische/seculiere moraal dan ook superieur aan andere vormen van moraliteit. Het is mij niet duidelijk waarom je dit zou moeten relativeren. Nogmaals, sommige dingen zijn gewoon fout.
Corrigerende tik lijkt me meer een tik voor de kinderen, maar goed, ik weet niet zeker hoe Arendsoog dit bedoelt. Heb jij bewijs van de grote hoeveelheid aannames die je continue doet?
Ja, ik heb een link geplaatst van een topic van een vrouw die om religieuze redenen MET HAAR KINDEREN bij haar misbruikende man blijft. Als dat niet immoreel is dan weet ik niet wat jij onder immoreel verstaat.
Het lijkt me nogal logisch dat Arendsoog niet op jouw aannames gaat erkennen dat het christendom vrouwonvriendelijke roots en elementen heeft. Op het moment dat een christen steelt, heeft het christendom dan diefachtige elementen? Natuurlijk niet. Die christen maakt een fout. Daarmee is het christendom nog niet fout.
Wel als grote organisaties die het Christendom vertegenwoordigen aanmoedigen tot immorele zaken, wat ik allang heb aangetoond. Zie wat ik heb gezegd over onder andere de RKK en de SGP. Sowieso vindt ik die redenering een beetje raar: "Ja, wij hebben die standpunten wel, maar ze behoren niet tot het Christendom, maar het staat wel in de Bijbel."
Waarbij in de Bijbel ook helemaal niet wordt ontkent dat er walgelijkheden gebeuren. Maar dat wil dus niet zeggen dat dat dus het christelijk geloof in de schoenen te schuiven is.
Wel als het uitgedragen wordt als officiele Christelijke leer. Zie het onderwerp van dit topic. Het Christendom heeft eeuwige marteling van ongelovigen als centraal doctrine.
Je verwijt mij elders dat ik verkeerde logica gebruik. Als er één is in deze discussie die de heleboel verhaspelt en terecht van Arendsoog de opmerking krijgt dat je niet zomaar kunt inzoomen en uitzoomen, dan ben jij dat. Hierboven heb ik al proberen te beargumenteren dat de praktische uitwerking van een religie niets hoeft te zeggen over het de religie zelf. Het zegt wel wat over de mensen die beweren tot die religie te horen. Bovendien wordt er aan karikatuurvorming gedaan als je beweert dat er wordt aangemoedigd door kerken bijvoorbeeld om vrouwen bij hun mishandelaar te blijven. Dan doe je namelijk chronisch tekort aan alle inspanningen die worden gedaan om een huwelijk weer goed te krijgen. En dan wordt geprobeerd beide partijen zover te krijgen dat het weer goed komt. Ik ben de eerste die zal toegeven dat dit lang niet altijd lukt, maar het is veel te simpel om dit op deze manier af te doen.
Ik zoom niet in en uit. Ik heb heel duidelijk gesteld dat alle grote monotheistische vrouwonvriendelijke elementen hebben. Daarmee dus ook het Christendom. Dat het Christendom in dit verband minder erg is maakt niet dat het Christendom geen enkel vrouwonvriendelijk element meer heeft. Ik heb je concrete voorbeelden gegeven van vrouwonvriendelijke elementen in het Christendom en Mortlach heeft concrete links gestuurd van organisaties die mishandeling binnen het huwelijk promoten met de Bijbel als stok achter de deur. Je doet simpelweg aan geschiedenisontkenning als je stelt dat het Christendom geen enkel vrouwonvriendelijk element heeft of heeft gehad.
Dat punt is dan helaas mislukt. Want wat je stelt geldt namelijk totaal niet voor het christendom. En het is wel erg simpel om uitwassen die gedaan worden in naam van een religie tot die religie te laten behoren. Er zijn weinig plekken in de wereld waar zo makkelijk seks kan worden bedreven in het openbaar als in Nederland. Het lastige is dat we het alleen normaal zijn gaan vinden. En dus lijkt het wel alsof het meevalt.
Seks bedrijven in het openbaar is gewoon verboden hoor. Wat wel gebeurd is is dat we vrouwen als volwaardige burgers zijn gaan zien, die ook seksueel zijn, net als mannen. Vrouwen zijn niet meer het bezit van de man, en de man is zeker niet meer het hoofd van de vrouw. En ja, het valt inderdaad wel mee, ik verwijs nogmaals naar andere theologisch geinspireerde culturen waar vrouwen nog steeds onderdrukt worden.