Wilsophie schreef:Leuke grapjes hoor maar erg dom.
Noem je dat "Stille Awake? "
Richteren 7 vers 19 ..."alzo nam Gideon en honderd mannen die met hem waren in het uiterste der legers.
Genesis 21 vers 5.."en Abraham was honderd jaren oud toen Izak geboren werd. Het ging toch niet om een verbond, maar om het Koninkrijk binnen gaan en dus kwam er Nieuw Leven tot stand.
Heb je zelf geen Bijbel?
Die honderd van Gideon klopt inderdaad, maar dat was 1/3 deel van het leger van deze Richter.
Inderdaad staat het getal 100 in vers 19, maar de rest van het hoofdstuk heeft het toch echt over 300 (denk ik, want ik schijn géén bijbeltje in mijn bezit te hebben).
Abraham was 99 jaar oud toen God een verbond met hem sloot. Inderdaad was hij 100 toen hij vader werd van Izak, maar verder in de Bijbel wordt vooral gewezen op het verbond dat God sloot met Abraham op diens negenennegentigste, in plaats van de geboorte van Izak.
(ook dit denk ik, want ik schijn géén bijbeltje in mijn bezit te hebben).
Al met al krijg ik bij jou en Ineke-Kitty het beeld van mensen die redelijk geïndoctrineerd zijn door een kabbalistisch beïnvloed sekteleider (Ab Klein Haneveld).
Alleen al het feit dat het Hebreeuws als de taal van God wordt gezien, terwijl delen van het OT in het Aramees zijn opgesteld en delen van het NT in het Koiné-Grieks, maakt God kleiner dan Hij is.
God is niet gebonden aan menselijke talen, en al helemaal niet aan UITGESTORVEN menselijke talen.
Feit is dat het Hebreeuwse schrift gebaseerd is op het Mesopotamisch schrift, en dat Abraham waarschijnlijk toch echt de taal gesproken heeft die hij van zijn ouders geleerd heeft.