Kameel of kabel; naainaald of kleine, smalle stadspoort.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Kameel of kabel; naainaald of kleine, smalle stadspoort.

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 12:28

ineke-kitty schreef:De Hebreeuwse taal is de taal van God, en DAAR zouden wij waarde aan hechten; niet aan de Griekse of Romaanse taal.
Ons "Griekse" denken zou zich aanpassen, danwel conformeren aan het Woord en DUS aan God Zelf.
Grappig dat Jezus en de apostelen allemaal gebruik maakten van de Griekse vertaling, de Septuagint, en dus niet van ´de taal van God´.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 feb 2014 12:36

v. slooten

Dat het N.T. vertaald is in het Grieks, doet niets af aan het feit dat de Hebreeuwse taal de taal van God is.
Dat kun je natuurlijk wegpoetsen met jouw opmerking, maar de Aramese taal is sterk verwant aan het Hebreeuws, dat weet iedereen die een beetje bekend is met deze talen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 05 feb 2014 12:40

ineke-kitty schreef:v. slooten

Dat het N.T. vertaald is in het Grieks, doet niets af aan het feit dat de Hebreeuwse taal de taal van God is.
Dat kun je natuurlijk wegpoetsen met jouw opmerking, maar de Aramese taal is sterk verwant aan het Hebreeuws, dat weet iedereen die een beetje bekend is met deze talen.

Het is prachtig gekunsteld allemaal wat je oreert, maar jij kan die claim nooit neer zetten om te zeggen "de Hebreeuwse taal de taal van God is". God openbaart zich door Zijn Woord dat Hij heeft laten optekenen in Hebreeuws, Aramees en GRIEKS want juist in het Grieks komt het volle heilswerk van God in Christus tot stand. In het Hebreeuws lees je niet van de geboorte, het lijden en de opstanding van Christus.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 12:46

Wilsophie schreef:Dus het getal 144.000 een letterlijk getal van 12.000 mensen uit 12 stammen is veel meer?
Waar haal je die stammen vandaan dan.
En de Tien geboden bestaan dus uit 14.4 stuks, dat is voor de "wetnastrevers" nog zwaarder dan het al is.

En dan verwijt je mij dat ik het niet begrijp.
De Openbaringen van Johannes zijn geschreven in het GRIEKS. De 144000 die daarin genoemd zijn zijn dus 1000 (ons getal duizend, zijnde de derde macht van 10) vermenigvuldigd met de tweede macht van 12, zijnde de stammen.
De tien geboden zijn er inderdaad 10. Voor de gevorderde tellers onder ons.
waar je 14,4 vandaan haalt is me een raadsel, en lijkt op muggenzifterij.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 12:47

Prachtig, zeker als je in ogenschouw neemt dat het NT in het Grieks GESCHREVEN is, en niet vertaald is.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 feb 2014 12:54

Waar het mij om gaat: kan het rijke Westen gered worden?
AskDrBrown Monday's Bottom Line: As I look at the state of the nation with man it’s absolutely impossible, but with God, the best is yet ahead.
Read More:http://www.lineoffireradio.com/2014/02/03/why-not-a-jesus-revolution-now/
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 12:56

Mooi vind ik dat het Grieks een extra letter heeft met de getalswaarde van 1000 en dat het Hebreeuws niet verder gaat dan 900 want na de 9 of de 900 dus na de zwangerschap komt er iets nieuws wat niet mee bij de Oude Schepping behoort.
De 1000 dus de volheid van de 100 is de uitbeelding van de NIeuwe Schepping in Christus, wat ik natuurlijk bedoel met een verborgen Koninkrijk.

In de oude schepping reikt de mens niet verder dan 969 jaar

Dat de Romaanse taal een uitbeelding is van het tijdelijke dus 666 wordt gebruikt om de ongeletterden dom te houden.
We ontdekken gewoonlijk niet bepaalde kenmerkende verhoudingen als we de getalswaarden niet kennen.

Het mooiste vind ik de uitbeelding van de 100 bij de Deur dan wel het Voorhangsel. We weten dat ook het Nieuwe Verbond aanbrak, dus het verborgen Koninkrijk van Christus.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 12:57

Boerin schreef:Waar het mij om gaat: kan het rijke Westen gered worden?
AskDrBrown Monday's Bottom Line: As I look at the state of the nation with man it’s absolutely impossible, but with God, the best is yet ahead.
Read More:http://www.lineoffireradio.com/2014/02/03/why-not-a-jesus-revolution-now/

God redt geen natiën of groepen,. God roept het individu in deze bedeling, de vraag is dus niet goed, met alle respect Boerin.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 13:00

Wat ook schitterend is, is de verhouding van de Boom des Levens, t.o.v. die andere boom.
233:932. Is dus 1:4, de stoffelijke tijdelijke wereld met al haar wetenschappelijke, wettische en wereldbeschouwelijke godsdiensten staan tegenover die ene boom des Levens.
Zoals de 4 vingers t.o. die ene duim en Genesis 2 vers 10.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 13:01

Het NT is grotendeels geschreven in het Grieks en misschien wel helemaal maar dat weet ik niet. Maar daar gaat het niet om, je leest niet goed. Ik zei dat Jezus en de Apostelen, als ze uit het OT citeren, ze altijd de Septuagint aanhalen, dus de Griekse VERTALING, en niet de originele Hebreeuwse tekst, overigens geheel conform de profetie van Jesaja.

Met belachelijke klanken
en in een andere taal
zal Hij tot dit volk spreken.
(Jes. 28:11)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 13:03

Wilsophie schreef:Leuke grapjes hoor maar erg dom.

Noem je dat "Stille Awake? "

Richteren 7 vers 19 ..."alzo nam Gideon en honderd mannen die met hem waren in het uiterste der legers.

Genesis 21 vers 5.."en Abraham was honderd jaren oud toen Izak geboren werd. Het ging toch niet om een verbond, maar om het Koninkrijk binnen gaan en dus kwam er Nieuw Leven tot stand.

Heb je zelf geen Bijbel?

Die honderd van Gideon klopt inderdaad, maar dat was 1/3 deel van het leger van deze Richter.
Inderdaad staat het getal 100 in vers 19, maar de rest van het hoofdstuk heeft het toch echt over 300 (denk ik, want ik schijn géén bijbeltje in mijn bezit te hebben).

Abraham was 99 jaar oud toen God een verbond met hem sloot. Inderdaad was hij 100 toen hij vader werd van Izak, maar verder in de Bijbel wordt vooral gewezen op het verbond dat God sloot met Abraham op diens negenennegentigste, in plaats van de geboorte van Izak.
(ook dit denk ik, want ik schijn géén bijbeltje in mijn bezit te hebben).

Al met al krijg ik bij jou en Ineke-Kitty het beeld van mensen die redelijk geïndoctrineerd zijn door een kabbalistisch beïnvloed sekteleider (Ab Klein Haneveld).
Alleen al het feit dat het Hebreeuws als de taal van God wordt gezien, terwijl delen van het OT in het Aramees zijn opgesteld en delen van het NT in het Koiné-Grieks, maakt God kleiner dan Hij is.
God is niet gebonden aan menselijke talen, en al helemaal niet aan UITGESTORVEN menselijke talen.
Feit is dat het Hebreeuwse schrift gebaseerd is op het Mesopotamisch schrift, en dat Abraham waarschijnlijk toch echt de taal gesproken heeft die hij van zijn ouders geleerd heeft.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 13:07

Houd toch op met dat gezeur over kabbalisme en sekteleiders. Ik bemoei me toch ook niet met jouw dominee.

Als je een Bijbeltje hebt dan kun je dat eerst opzoeken voordat je met smadelijke grapjes komt, dat staat wat intelligenter.
Je hebt gelijk dat de 144.000 ongetwijfeld een Grieks getal is en dat Gideon later 300 man in het totaal vertegenwoordigde en dat bevestigt precies de status van de Kof en de Gimmel.
Snap je dat dan niet? Wat gebeurde er met Gideon? Pak je Bijbeltje erbij.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 13:08

volgens mij kunnen we wel stellen dat er tegen het ontbreken van basiskennis, aantoonbare onzin over talen, het ontbreken van enige vorm van logica en daar bovenop ook nog eens het schrijnende gebrek aan de mogelijkheid van begrijpend lezen geen kruid is opgewassen....

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 13:08

Wilsophie schreef:Wat ook schitterend is, is de verhouding van de Boom des Levens, t.o.v. die andere boom.
233:932. Is dus 1:4, de stoffelijke tijdelijke wereld met al haar wetenschappelijke, wettische en wereldbeschouwelijke godsdiensten staan tegenover die ene boom des Levens.
Zoals de 4 vingers t.o. die ene duim en Genesis 2 vers 10.

Geweldig inderdaad! Maar volkomen onzinnig!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 13:10

Alleen al het feit dat het Hebreeuws als de taal van God wordt gezien, terwijl delen van het OT in het Aramees zijn opgesteld en delen van het NT in het Koiné-Grieks, maakt God kleiner dan Hij is.
God is niet gebonden aan menselijke talen, en al helemaal niet aan UITGESTORVEN menselijke talen.

Ga dat nu maar eens aan jouw leider vragen want elke dominee zou moeten weten wat de taal is waarin God sprak. God sprak niet in tongen of in het Engels maar in de taal van Zijn Woord.
Het is geen menselijke taal. Doe eens goed onderzoek ook op internet. Daar heb ik ook veel informatie vandaan.
Er wordt heel veel over verteld ook in relatie tot het Aramees.

Terug naar “[Religie] - Open forum”