coby schreef:Jesaja 9 spreekt over koning Hezekia.
men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst. 6 Groot zal de heerschappij zijn en eindeloos de vrede op de troon van David en over zijn koninkrijk, doordat hij het sticht en grondvest met recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid. De ijver van de HERE der heerscharen zal dit doen.
Hizkia werd Sterke God genoemd?
Ik wist wel dat we allen goden zijn, maar ik dacht dat God Zijn eer niet met een ander
deelde en Hij alleen God is.
Jesaja was een profeet en zit de Heer nu eindeloos op de troon van David? Ik dacht het niet. Kortom dit gedeelte gaat niet uitsluitend over Zijn eerste komst, maar ook over de wederkomst in heerlijkheid. En bij de opstanding werd de Christus weer.. Wie Hij was.." eer de wereld was".
Kortom de bediening van ruim 3 jaar op aarde waar de Bijbel over schrijft (want een groot gedeelte staat niet in de Bijbel en is wel bekend waar Hij was, maar niet in Israël , maar dat doet niet terzake,) die ruim 3 jaar wordt uitgelegd door de profeten en door Paulus was Hij op aarde als de Knecht des Heeren, om verzoening met God tot stand te brengen. En het gevraag van tot Wie bad Hij vind ik zo kinderachtig naief. Natuurlijk was Hij Eén met Zijn Vader en natuurlijk handelde Hij in gehoorzaamheid aan de Vader, maar dat bewijst toch niets over een Drie-éénheid zijnde 3 Personen?
Dat leert de Bijbel nergens. Je haalt zelf het Hogepriesterlijk gebed aan waar helemaal niet staat dat Ik en de Vader een Eénheid vormen, maar waar staat : "Ik en de Vader zijn één."
Hij is het vleesgeworden Woord en is tot vlees gemaakt omdat Geest niet kan sterven.
Ik lees weer overal dezelfde cliché's met vragen als Wie heeft Hem dan verlaten aan het kruis?
Tot Wie riep Hij dan?
Als men nu eens eerst zou leren begrijpen Wie Hij was op aarde, Wie stierf aan het kruis en Wie stond op uit de dood (en doden) en door Wiens KRACHT gebeurde dat.
De Heer nam hoe danook een positie aan beneden de engelen, dus kan Hij ook geen verklede engel zijn, maar ook geen verklede God in alle eerbied, gezegd, want dat gelooft men eigenlijk.
Het was een toneelstukje dus....en dat vind ik dus de heiligheid van God aantasten.
Er is geen sprake van drie, er is sprake van Eén met veel verschillende verschijningsvormen waarvan Melchizédek en de Engel des HEEREN een goed voorbeeld zijn onder het oude verbond.
Onder het Nieuwe Verbond is de verschijning als DE Heilige Geest en dat is geen Heilige Geest, maar de Persoon van de Heilige Geest die inwoning kan nemen in het leven en lichaam van de gelovige dat was onder het oude verbond niet mogelijk er was toen nooit sprake van wedergeboorte.
Wel was er sprake van de Geest die op de afgrond zwierf en Die het volk begeleidde in de vorm van een vuurkolom en later in beeld van vuurtongen, maar daarna niet meer als Geest maar als de Trooster Die kwam in de plaats van Jezus Christus, en nog steeds kom ik niet tot drie Personen, Die een éénheid vormen.