David en Jonathan homo's?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: David en Jonathan homo's?

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2012 08:09

Over elk bijbels onderwerp wordt hier op Refoweb gediscussieerd.
Zelfs het bestaan van God wordt in twijfel getrokken. Alles lijkt te kunnen.

Maar zodra er een legitieme vraag wordt opgeworpen als over David en Jonathan, wordt er 'bah' geroepen en moeten we stoppen. Jammer.

Wast is dat toch dat jullie je afkeer verwarren met afkeuring?
Kun je je voorstellen dat veel homo's die oprecht de Heere willen dienen, zich niet veilig voelen in een kerk waar men 'bah' roept?
Het is niet voor niks dat het zelfmoordpercentage onder christelijke homo's zo veel hoger ligt dan onder homo's die niet geloven.

Juist bij chtristenen zouden homo's zich veilig moeten voelen.
Maar zolang er nog christen zijn die 'bah' zeggen en denken, zijn we er nog lang niet.
Helaas.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 21 feb 2012 09:08

Teus schreef:Ik sta volledig achter je Schelpje.
Echt erg wat hier gebeurt.

Mensen stop met deze discussie!
De duivel lacht zich kapot, en Jezus huilt.

Welkom op het open forum.
Als u niet geconfronteerd wil worden met afwijkende meningen/ vrije gedachten zijn er besloten religiefora. Die staan boven het open forum. Als het goed is treft u daar alleen mensen aan die allerlei formulieren onderschrijven en alleen uit de SV citeren.

Ik denk dat Jezus eerder huilt om het onrecht in de wereld, mensen/kindermisbruik, hongersnood en ziekte, dan om deze discussie.

Ik doe niet mee in deze discussie, maar heb nog niets gehoord wat tot gevolg heeft dat de vraag van het topic bevestigend beantwoord moet worden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 feb 2012 09:11

JeeWee schreef:Zelfs het bestaan van God wordt in twijfel getrokken. Alles lijkt te kunnen.

Nee, het lijkt niet te kunnen, het kan, zie het topic de evolutietheorie en dat is dus een duidelijk geval van meten met twee maten.
Maar zodra er een legitieme vraag wordt opgeworpen als over David en Jonathan, wordt er 'bah' geroepen en moeten we stoppen.

Niet alleen dat, ik ben beledigd en aangevallen in mijn geloofwaardigheid en had eigenlijk wel wat meer steun van de homo's verwacht.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 feb 2012 09:13

En waarom zouden 'de homo's' jou moeten steunen?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 feb 2012 09:26

blijblij schreef:Als het goed is treft u daar alleen mensen aan die allerlei formulieren onderschrijven en alleen uit de SV citeren.

De SV verschilt maar op enkele punten van de minderheidstekst. Het enige waar over gepraat wordt is het comma Johaneum, wat volgens tegenstanders nota bene met andere teksten te reconstrueren is. Dat moet ook wel, want anders zouden zij het concilie te Nicea eveneens moeten verwerpen. :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 feb 2012 09:28

Tante Pollewop schreef:En waarom zouden 'de homo's' jou moeten steunen?

Waarom niet?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 feb 2012 10:42

Met goede vriendschap is niets mis en daarmee ben je, volgens mij, niet meteen homo.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2012 11:22

Optimatus schreef:Met goede vriendschap is niets mis en daarmee ben je, volgens mij, niet meteen homo.

Dat is het nadeel van de cultuur die we met elkaar hebben gemaakt: mannen moeten vooral afstandelijk blijven. Veel vaders kussen hun zoon niet. Vrienden zijn vooral niet van het kussen en omhelzen.
Want ze zijn o zo bang dat ze voor homo worden uitgemaakt.

Zo ráák je toch in een kramp! Kinderen worden er al mee opgevoed. Dat heeft niets met homoseksualiteit te maken. Twee hetero's kunnen een innige en diepe vriendschap hebben, die inderdaad 'wonderlijker is dan die der vrouwen'.

Mijn visie op David en Jonathan is altijd zo geweest. Jammer dat dat nu zo moeilijk ligt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 feb 2012 12:15

Zonder de discussie over te willen doen vraag ik mij steeds af waarom er zo moeilijk gedaan wordt over mannenvriendschappen.
Wat is erop tegen als zij lichamelijk ook nog wat van elkaar genieten? Daar is seks toch ook voor bedoeld? Waarom moet er trouwens een etiket op geplakt worden? Het gaat om volwassenen!
David en Jonathan waren misschien wel bi. So what?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2012 15:39

hubert schreef:Zonder de discussie over te willen doen vraag ik mij steeds af waarom er zo moeilijk gedaan wordt over mannenvriendschappen.
Wat is erop tegen als zij lichamelijk ook nog wat van elkaar genieten? Daar is seks toch ook voor bedoeld? Waarom moet er trouwens een etiket op geplakt worden? Het gaat om volwassenen!
David en Jonathan waren misschien wel bi. So what?

Er wordt NIET moeilijk gedaan over mannenvriendschappen, maar wel over bepaalde suggestieve opmerkingen, die nergens op gebaseerd zijn.
Nu hebben we dit verschrikkelijke topic, straks een topic over de discipelen en hun mogelijke gevoelens?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 feb 2012 15:43

mohamed schreef:Waarom niet?

Omdat ze het niet met je eens zijn?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2012 17:43

schelpje3 schreef: Nu hebben we dit verschrikkelijke topic, straks een topic over de discipelen en hun mogelijke gevoelens?

Dat er mensen zijn die zich ongemakkelijk voelen bij gesprekken en discussies over homoseksualiteit is wel duidelijk.
Maar wat jij doet is pure zelfkastijding. In dit soort topics ben je altijd aanwezig en stevig ook. Je zoekt het dus zelf op.

Echt: er is niks aan te doen: homo's zijn er. Ook bij jou in de kerk, ook in jouw vriendenkring.
En ook al waren David en Jonathan gewoon goeie vrienden: als dat niet zo zou zijn geweest, waren ze nog niet zondiger of zo.
Ik ken heel wat homo's die niemand lieten vermoorden en er met de partner van een ander vandoor gingen...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 feb 2012 18:23

JeeWee schreef:Dat is het nadeel van de cultuur die we met elkaar hebben gemaakt: mannen moeten vooral afstandelijk blijven. Veel vaders kussen hun zoon niet. Vrienden zijn vooral niet van het kussen en omhelzen.
Want ze zijn o zo bang dat ze voor homo worden uitgemaakt.

Zo ráák je toch in een kramp! Kinderen worden er al mee opgevoed. Dat heeft niets met homoseksualiteit te maken. Twee hetero's kunnen een innige en diepe vriendschap hebben, die inderdaad 'wonderlijker is dan die der vrouwen'.

Mijn visie op David en Jonathan is altijd zo geweest. Jammer dat dat nu zo moeilijk ligt.

Een omhelzing heeft niets met homoseksualiteit te maken, maar met een vriendschapsliefde.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2012 20:37

JeeWee schreef:Dat er mensen zijn die zich ongemakkelijk voelen bij gesprekken en discussies over homoseksualiteit is wel duidelijk.
Maar wat jij doet is pure zelfkastijding. In dit soort topics ben je altijd aanwezig en stevig ook. Je zoekt het dus zelf op.

Echt: er is niks aan te doen: homo's zijn er. Ook bij jou in de kerk, ook in jouw vriendenkring.
En ook al waren David en Jonathan gewoon goeie vrienden: als dat niet zo zou zijn geweest, waren ze nog niet zondiger of zo.
Ik ken heel wat homo's die niemand lieten vermoorden en er met de partner van een ander vandoor gingen...

Noem eens een voorbeeld waarin ik me ongemakkelijk voel. Ik ga het niet uit de weg, anders zat ik hier niet! Maar ik heb een hekel aan suggestieve beeldvorming, die er helemaal niet is.
M.a.w. zgn Bijbelse voorbeelden noemen, die helemaal niet relevant zijn!

Galain
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Galain » 21 feb 2012 21:10

En nu ik dit zo lees krijg ik niet het gevoel van ik leer iets over de mooie band die bestaat tussen David en Jonathan, hoor alleen maar mensen die zich graag willen laten horen dat zij gelijk hebben..

Heb er zelf jaren ontzettend veel moeite gehad over het feit waaraan heb ik het verdiend om als christen in een kerk te mogen trouwen.. God's zegen te mogen vragen over mijn huwelijk en waarom mag een oprecht christen die homo is dat niet..

En weet je lieve forumgangers waar ik achter ben gekomen, ik kan het alleen maar neerleggen aan het kruis van Golgotha waar Jezus zijn genade aan ons gaf... En ik ben uit de grond van mijn hart God dankbaar dat ik nooit en te nimmer ooit over zulke dingen hoef te oordelen, want ik als mens zou er een zooitje van maken en een theater stukje..

Terug naar “[Religie] - Open forum”