Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Teus schreef:Ik sta volledig achter je Schelpje.
Echt erg wat hier gebeurt.
Mensen stop met deze discussie!
De duivel lacht zich kapot, en Jezus huilt.
JeeWee schreef:Zelfs het bestaan van God wordt in twijfel getrokken. Alles lijkt te kunnen.
Maar zodra er een legitieme vraag wordt opgeworpen als over David en Jonathan, wordt er 'bah' geroepen en moeten we stoppen.
blijblij schreef:Als het goed is treft u daar alleen mensen aan die allerlei formulieren onderschrijven en alleen uit de SV citeren.
Tante Pollewop schreef:En waarom zouden 'de homo's' jou moeten steunen?
Optimatus schreef:Met goede vriendschap is niets mis en daarmee ben je, volgens mij, niet meteen homo.
hubert schreef:Zonder de discussie over te willen doen vraag ik mij steeds af waarom er zo moeilijk gedaan wordt over mannenvriendschappen.
Wat is erop tegen als zij lichamelijk ook nog wat van elkaar genieten? Daar is seks toch ook voor bedoeld? Waarom moet er trouwens een etiket op geplakt worden? Het gaat om volwassenen!
David en Jonathan waren misschien wel bi. So what?
mohamed schreef:Waarom niet?
schelpje3 schreef: Nu hebben we dit verschrikkelijke topic, straks een topic over de discipelen en hun mogelijke gevoelens?
JeeWee schreef:Dat is het nadeel van de cultuur die we met elkaar hebben gemaakt: mannen moeten vooral afstandelijk blijven. Veel vaders kussen hun zoon niet. Vrienden zijn vooral niet van het kussen en omhelzen.
Want ze zijn o zo bang dat ze voor homo worden uitgemaakt.
Zo ráák je toch in een kramp! Kinderen worden er al mee opgevoed. Dat heeft niets met homoseksualiteit te maken. Twee hetero's kunnen een innige en diepe vriendschap hebben, die inderdaad 'wonderlijker is dan die der vrouwen'.
Mijn visie op David en Jonathan is altijd zo geweest. Jammer dat dat nu zo moeilijk ligt.
JeeWee schreef:Dat er mensen zijn die zich ongemakkelijk voelen bij gesprekken en discussies over homoseksualiteit is wel duidelijk.
Maar wat jij doet is pure zelfkastijding. In dit soort topics ben je altijd aanwezig en stevig ook. Je zoekt het dus zelf op.
Echt: er is niks aan te doen: homo's zijn er. Ook bij jou in de kerk, ook in jouw vriendenkring.
En ook al waren David en Jonathan gewoon goeie vrienden: als dat niet zo zou zijn geweest, waren ze nog niet zondiger of zo.
Ik ken heel wat homo's die niemand lieten vermoorden en er met de partner van een ander vandoor gingen...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 9 gasten