Kiezen wij God of kiest God ons?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Kiezen wij God of kiest God ons?

Berichtdoor mohamed » 18 jun 2011 17:27

RogierV schreef:MOET je naar een kerk voor een relatie met God?

Nee.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jun 2011 17:32

JHM schreef:Ik ben gedoopt in de (rooms) katholieke kerk, bezoek een baptistische kerk en ben volger van Jezus.

Opmerkelijk zeg, je bent de eerste die in de rkk gedoopt is waar ik dat van hoor.

Jetjuhhh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jetjuhhh » 18 jun 2011 17:45

[quote="mohamed]Nee.[/quote]
Het hoeft niet, maar het is wel goed om je relatie te onderhouden.
Geloof, hoop en liefde!

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 18 jun 2011 17:59

mohamed schreef:Opmerkelijk zeg, je bent de eerste die in de rkk gedoopt is waar ik dat van hoor.

Wat vind je er opmerkelijk aan mohamed, verklaar je nader? Dat vind ik nou wel interessant om te weten.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Atro

Berichtdoor Atro » 18 jun 2011 18:02

Jetjuhhh schreef:Het hoeft niet, maar het is wel goed om je relatie te onderhouden.

:shock: ... als jij een relatie met God heb! En dan doel ik op kind des Heeren te zijn .. dan wil je toch niks liever, dan onder het Woord te zijn en te leven uit dat Woord? Als je er de krachten/mogelijkheden/middelen voor heb om op te gaan naar Zijn kerk(en) dan dunkt me dat het eigenlijk een "moeten" zal moeten zijn. Want anders ben je wel erg ondankbaar Zijn Werk, waarin jij dan deel heb.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jun 2011 19:21

JHM schreef:Wat vind je er opmerkelijk aan mohamed, verklaar je nader? Dat vind ik nou wel interessant om te weten.

Nou, de meeste katholieken die ik ken zijn zeer overtuigd dat hun kerk de enige ware is, daarom verbaast het me dat jij daar anders over denkt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 jun 2011 19:25

JHM schreef:
En wie bepaalt dat, schelpje3? Waar voor ga je dan wel naar de kerk?

Ik ben van een ander soort prediking, nogal rechts :D
Een dag is in Uw Huis mij meer, dan duizend waar ik u U ontbeer
Dus hoezo: moeten ?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jun 2011 19:26

Jetjuhhh schreef:Het hoeft niet, maar het is wel goed om je relatie te onderhouden.

Daarvoor hoef je toch niet naar de kerk?

Handelingen 7
48 Maar de Allerhoogste woont niet in tempelen met handen gemaakt; gelijk de profeet zegt:
49 De hemel is Mij een troon, en de aarde een voetbank Mijner voeten. Hoedanig huis zult gij Mij bouwen, zegt de Heere, of welke is de plaats Mijner rust?
50 Heeft niet Mijn hand al deze dingen gemaakt?

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 18 jun 2011 20:03

schelpje3 schreef:Ik ben van een ander soort prediking, nogal rechts :D
Een dag is in Uw Huis mij meer, dan duizend waar ik u U ontbeer
Dus hoezo: moeten ?

Dus omdat jij schelpje3 van een ander soort prediking bent, sla jij jezelf voor je hoofd bij het lezen van mijn post. Ik vind het werkelijkwaar onbegrijpelijk dat jij op basis van de sumiere informatie die je van mij gelezen hebt denkt te kunnen bepalen, dat je voor het woord in onze kerk net zo goed thuis kunt blijven. Wat zegt dat over jou?

Marieke1984
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marieke1984 » 18 jun 2011 20:46

We MOGEN naar de kerk, God wil daar nog tot ons spreken, een kind van God WIL dan ook niets liever.
Het is i.i.g. wel waar ik naar uit MAG kijken!!!
Lucas 11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 18 jun 2011 20:48

Marieke1984 schreef:We MOGEN naar de kerk, God wil daar nog tot ons spreken, een kind van God WIL dan ook niets liever.

Daar sluit ik me volledig bij aan Marieke. Als ik zondag onderweg naar huis ben kijk ik alweer uit naar de dienst van komende zondag. Het is het mooiste en fijnste moment van de week. Nergens voel ik mij dichter bij God.

Atro

Berichtdoor Atro » 18 jun 2011 21:09

Marieke1984 schreef:We MOGEN naar de kerk, God wil daar nog tot ons spreken, een kind van God WIL dan ook niets liever.

2/3 van je reactie kan ik in mee, maar het eerste gedeelte helaas niet!

Ja de keuze is aan ons of we zondags wel in de kerk zitten of niet! Maar daarom zeg ik ook .. als de middelen/omstandigheden waarin je verkeerd het toelaten ... en zeker als je bent opgegroeid op het erf dan Gods Verbond ... mag jij dan je plek leeg laten? Zowel bekeerd, als onbekeerd?

Marieke1984
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marieke1984 » 18 jun 2011 21:39

Atro schreef:[Marieke1984
We MOGEN naar de kerk, God wil daar nog tot ons spreken, een kind van God WIL dan ook niets liever.
]

2/3 van je reactie kan ik in mee, maar het eerste gedeelte helaas niet!

Ja de keuze is aan ons of we zondags wel in de kerk zitten of niet! Maar daarom zeg ik ook .. als de middelen/omstandigheden waarin je verkeerd het toelaten ... en zeker als je bent opgegroeid op het erf dan Gods Verbond ... mag jij dan je plek leeg laten? Zowel bekeerd, als onbekeerd?

Misschien zien sommige het als een moeten, maar waar ik het op jongere leeftijd ervaarde als een verplichting, zie ik het nu als een voorrecht om er te mogen komen.
God schenkt er nog Zijn Woord, Die mij leidt op het rechte pad!

Er zijn landen waar het niet mogelijk is, waar ze niet mogen gaan naar de kerk!!
Hoe dankbaar moeten we dan niet zijn, dat God het ons schenkt, afzondering!
Dan moeten wij zeker niet onze plek leeg laten, als we beseffen de Heere het ons wil schenken, maar met vreugde opgaan naar Zijn huis!!

Maar als je wel kunt en niet gaat, is het toch een soort afwijzen!!
Waar God iets schenkt, het niet willen aanvaarden!
Lucas 11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 jun 2011 22:06

JHM schreef:
Dus omdat jij schelpje3 van een ander soort prediking bent, sla jij jezelf voor je hoofd bij het lezen van mijn post. Ik vind het werkelijkwaar onbegrijpelijk dat jij op basis van de sumiere informatie die je van mij gelezen hebt denkt te kunnen bepalen, dat je voor het woord in onze kerk net zo goed thuis kunt blijven. Wat zegt dat over jou?

Zeg ik dat dan ? #-o
Dat maak jij er van. Ik sla mezelf niet voor het hoofd hoor. Ik zei alleen dat ik voor dat soort informatie niet perse naar je kerk hoeft te komen, dit kan ook elders. Thats all.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 18 jun 2011 22:25

schelpje3 schreef:Zeg ik dat dan ? #-o
Dat maak jij er van. Ik sla mezelf niet voor het hoofd hoor. Ik zei alleen dat ik voor dat soort informatie niet perse naar je kerk hoeft te komen, dit kan ook elders. Thats all.

schelpje3 schreef:Ja wel duidelijker. Maar voor zulke onderwerpen hoef je niet naar de kerk. #-o

Dat is toch echt jouw post. Het is niet aan jou om te bepalen voor wat voor soort informatie mensen naar een kerk komen. Ik vind het niet correct op basis van 2 regels te bepalen of iemand wel of niet naar de kerk hoeft te komen voor dergelijke informatie als ik deze inhoudelijk niet ken.

Terug naar “[Religie] - Open forum”