schelpje3 schreef:Die kant wil jij niet horen he ?
Er zijn ook mensen met maar 1 boodschap, de liefhebbende Jezus.
Ook dat mist die andere kant.
Ik probeerde alleen nog eens te verduidelijken wat Horeb bedoelt, dat is de schriftuurlijke prediking in de kerken waar hij en ik komen. En dat is niet dezelfde !
Wij willen wel horen dat God een wrekende God is, maar niet ALLEEN dat. God is zo oneindig veel rijker en groter!
Schriftuurlijke prediking is dat wij mensen het totaal verzondigd hebben, en niet verdienen dat God ooit nog naar ons omkijkt. We hebben verdiend dat God ons eeuwig van Zich zou wegdoen. We hebben dan geen enkel recht om daartegen in te gaan. Het zou rechtvaardig zijn inderdaad. Maar nu heeft Hij de wereld zo lief, dat Hij de zonden van de Zijnen op Zijn Zoon Jezus heeft gelegd! Waarom? Omdat Hij niet wil dat we verloren gaan, maar dat we tot bekering komen! (Joh 3:16)
God wil dat we Hem leren kennen. Hij wil een relatie met ons om het maar zo te zeggen. Niet dat Hij je vriendje is. Hij is en blijft de hoge en heilige God. Maar Hij wil, om Jezus wil!!!, onze genadige Vader zijn! Dat kan omdat Jezus de zonden heeft weggedragen. De barrière is weggenomen.
Wij mogen tot Gods woning gaan,
Vrijmoedig binnentreden.
Want Christus heeft de weg gebaand,
Hij heeft voor ons geleden.
Hij is het die ons volgen doet.
Verzoend door Zijn vergoten bloed,
Is AL wat wij misdeden.
In Christus ziet de Vader ons als hadden wij nooit enige zonde gedaan!
Wij: alles verzondigd.
Hij: alles gedragen, opdat wij gered kunnen worden.
Wij mensen zijn zo goed in allerlei theologisch goed klinkende dogma's, maar vaak wordt er bij die dogma's (en die zijn goed en ook nodig!) van alles bijgehaald. WIJ denken dat God zus of zo is, en WIJ vinden dat God zus of zo moet werken, want dat lijkt ons wel logisch.
God is een God van orde zegt men dan. Dat is helemaal waar. Maar in welke VOLGorde Hij werkt moeten we maar aan Hem overlaten. Hem in een schema drukken en alles wat op een andere manier gaat verdacht maken als dat dat weleens niet echt zou kunnen zijn gaat in mijn ogen al snel naar Godslastering toe. Dan is God aan het werk en ontkennen wij dat. Gods werk ontkennen is dus eigenlijk zeggen dat zo iemand nog de satan toebehoort.......
Laten we de komende Stille Week en Pasen oprecht vieren. Her- en gedenken waarom Jezus moest lijden. Maar ook her- en gedenken waarom Hij WILDE lijden. Als Jezus had gezegd: "Ja, Vader dat wil Ik niet, want ze hebben het er zelf naar gemaakt", dan was alles vergeefs geweest.
Dus: Niet alleen denken waarom hij moest lijden (hoe ernstig dat ook is, dat dat nodig was!) maar ook waarom Hij dat WILDE.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!