P. Strootman schreef:discipel2011 schreef:De Joden hebben Christus als Verlosser aangeboden gekregen en voor het merendeel verworpen, en er is steeds een rest die wel de Christus belijdt als De Messias en Beloofde Profeet en Heiland. De heidenen zijn ook bereikt met het Zelfde Evangelie en ook daar zijn velen die Hem hebben (h)erkend als De Beloofde uit Jesaja, het Licht van Israél en der heidenen. 1 Christus en 1 Evangelie, 1 Naam waardoor een mens behouden kan en zal worden echter alleen door het geloof, dat komt en klaar ligt voor een ieder die komt tot Hem.
Wegblijven bij Hem is jezelf laten... voor eigen rekening in het eindoordeel en dan is er het vonnis: TER DOOD SCHULDIG TERWIJL GENADIGE VERLOSSING MOGELIJK WAS...
Gaat weg van Mij, die nu roept :" Kom tot Mij en wordt behouden¦
Dat zou ik niet graag van u over willen nemen! Dat de heidenen met hetzelfde evangelie bereikt zijn, is absoluut onjuist, wamt het zou dwaas geweest zijn om het evangelie der Besnijdenis aan ónbenedenen te verkondigen! En het gaat helemaal niet over een Messias, want die naam geldt niet meer. Ja, één Christus, namelijk Gods Geest, maar er staan twéé wel te onderscheiden evangelien in de Bijbel, namelijk dat der Besnijdenis en dat der Voorhuid, van Paulus. Bovendien worden we niet behouden door alleen maar te geloven, dat alles 'echt gebeurd' is, maar uitdrukkelijk alléén door het geloof in Christus Jezus (niet:Jezus Christus), want dan geloven we, dat de Geest, die in de mens Jezus woonde, óók in onszélf woont.
Discipel2011 doelt met Hetzelfde Evangelie op Christus en Christus heeft geen besnijdenis gepredikt, maar de doop.