Mortlach schreef:Wat zal een boek versturen kosten, een euro of 5?
Da's toch nog wel een ouderwets tarief

De tarieven hier in Nederland stijgen nogal. Brievenbuspost tot 2 kg is €11.25 enkele reis

(Ja, ik schrik er zelf ook van)
http://www.postnl.nl/versturen/brief-of ... uitenland/Dan heb je me helaas geheel verkeerd begrepen. Ik zou het zelfs ontzettend betreuren als ik de reden zou zijn dat je van je christendom zou overstappen naar een ander geloof, al was het alleen maar omdat het waarschijnlijk zou betekenen dat je sociale omgeving nogal een opdoffer zou krijgen en dat gun ik niemand.
Juist omdat ik me zeer goed besef dat dit een christelijke forum is, heb ik zo'n onderwerp niet op eigen initiatief aangemaakt. Dat is mijn plaats niet. Het zou maar een hoop vijandige gevoelens opwekken en dus niet opbouwend zijn. Maar als mensen er om vragen, en oprecht geïnteresseerd zijn, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Het heeft niets te maken met mijn ei kwijt moeten, in ieder geval. Mij is het om het even.
De evangeliserende boeddhist was een grapje
Maar goed, ik weet niet hoezeer men(sen) er op zit te wachten over het boeddhisme te debatteren. Ik verwacht niet direct een heel inhoudelijke discussie, omdat het niveau van kennis daarover gemiddeld genomen vrij laag zal zijn, waarbij ik mezelf absoluut niet boven het gemiddelde reken. Misschien is het dan beter geen topic aan te maken.
Overigens respect voor je houding in dezen!
Er is niets mis met het hebben van een standpunt. Ik heb er daar ook wel een paar van. Alleen als een iets te enthousiast uiten van dat standpunt blijkt geeft van onwetendheid wat betreft gerelateerde zaken, dan mag ik graag een poging doen te helpen ter leringh ende vermaeck kennis over voornoemde zaken te verspreiden. Dat lijkt me alleen maar positief, nietwaar?
Opbouwende kritiek is altijd positief

En als mensen zichzelf sterk uitdrukken, mogen ze dat van hun gesprekspartner ook verwachten

De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2