Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 12:33

Lock&Stock schreef:Dat zijn natuurlijk gaatjes in het dak die het licht doorlaten van de ...euuhh....
Wauw, wat een inzicht voor een heiden! :mrgreen:

Dat klopt namelijk inderdaad, maar dat zal niet altijd zo blijven hoor. Op de oordeelsdag komt er een soort zwart behang voor.

Ik zal den hemel bedekken, en zijn sterren zwart maken; Ik zal de zon met wolken bedekken, en de maan zal haar licht niet laten lichten. (Ezechiël 32:7)

Ik bekleed den hemel met zwartheid, en stel een zak tot zijn deksel (Jesaja 50:3)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:33

Faramir schreef:Iemand hier op het forum had de site opgespoord en gelinkt, zodoende heb ik er op geklikt en er even naar gekeken. Ik kan dus prima zeggen wat ik nu zeg.

Haha, jaja, "de vrouw die Gij mij gegeven hebt"...

Totdat... iemand je vertelde wat zwaartekracht is? Of geloof je daar ook niet in? Er staat immers niets over in de Bijbel

Ik had al uitgelegd dat satan uit de hemel werd geknikkerd, de 3e hemel dus en hij kwam door de zwaartekracht op aarde terecht, dat staat gewoon in de Bijbel.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:35

Lock&Stock schreef:
Ah onze reacties hebben elkaar gekruist.

Nou, dat had ik natuurlijk al gedaan en over zowel exo-planeten als seizoenen rept dhr Haneveld met geen woord. Nu kan ik exo-planeten nog wel begrijpen, vraag me serieus af of dhr Haneveld uberhaupt weet wat dat zijn.

Maar seizoenen had ik eigenlijk wel in zijn verhaal verwacht. Wellicht kan je dat eens navragen?

Ik spreek de beste man nooit en wellicht kun je hem zelf een mail sturen. Ik heb hier geen verstand van.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 12:37

ineke-kitty schreef:Schelpje

Ja, dat heeft wel degelijk "zin" .
Wie weet, geef je het goede antwoord en hoef ik je niet te "verbeteren".

Ik heb je de teksten gegeven, dus je wilt ze wellicht zelf even opzoeken?
Ik heb daar niets aan toe te voegen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 15 feb 2014 12:37

Wilsophie schreef:
Ik spreek de beste man nooit en wellicht kun je hem zelf een mail sturen. Ik heb hier geen verstand van.

Nou de seizoenen zijn toch niet zo complex? Ik bedoel, heb je je dat nooit zelf afgevraagd? Je gaf aan dat toen je met dit wereldbeeld in aanraking kwam dat het vele vragen beantwoorde, maar je hebt in het licht van dit wereldbeeld nooit afgevraagd hoe het zit met seizoenen?!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:38

Faramir schreef:Iemand hier op het forum had de site opgespoord en gelinkt, zodoende heb ik er op geklikt en er even naar gekeken. Ik kan dus prima zeggen wat ik nu zeg.

Flauw hoor om dat Ineke in haar schoenen te schuiven en de schuld af te schuiven. Bah! Even naar gekeken en dan een mening vormen. Dat pleit niet voor deze leer als je er zo mee om gaat en het ook nog serieus neemt als je "even" naar kijkt. Nogmaals slap geklets. Sta jij voor de klas?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:39

schelpje3 schreef:Ik heb je de teksten gegeven, dus je wilt ze wellicht zelf even opzoeken?
Ik heb daar niets aan toe te voegen.

Die teksten waren opgezocht en zijn geen antwoord op de vraag Schelpje. Als je het niet weet zeg dat dan gewoon dat is toch geen schande. Of vraag het morgen aan de dominee.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 12:40

Wilsophie schreef:
Ik had al uitgelegd dat satan uit de hemel werd geknikkerd, de 3e hemel dus en hij kwam door de zwaartekracht op aarde terecht, dat staat gewoon in de Bijbel.

Dat heb je letterlijk van Bijbelseplaatsen.nl afgehaald.
Dat is de duivel, de satan de grote vijand van de Christus. Hij werd uit de hemel geknikkerd en op aarde geworpen en zijn engelen met hem (Openb.12:9).Geen wonder dat de duivel nu woedend is. Hij heeft immers geen plaats meer in de hemel en hij kan de mensen voor Gods aangezicht dus niet meer aanklagen.

Is wel zo netjes als je dat er even bij zegt!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 12:41

Wilsophie schreef:Die teksten waren opgezocht en zijn geen antwoord op de vraag Schelpje. Als je het niet weet zeg dat dan gewoon dat is toch geen schande. Of vraag het morgen aan de dominee.

Dat zeg ik, jullie weten het altijd beter, dus dan heeft het toch geen enkele zin?
En wij hebben geen dominee, dus kan ik het ook niet vragen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:42

Nou de seizoenen zijn toch niet zo complex? Ik bedoel, heb je je dat nooit zelf afgevraagd? Je gaf aan dat toen je met dit wereldbeeld in aanraking kwam dat het vele vragen beantwoorde, maar je hebt in het licht van dit wereldbeeld nooit afgevraagd hoe het zit met seizoenen?!

Lijkt me ook niet complex, maar ik heb het nooit over dit onderwerp gehad met dhr. Klein Haneveld.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik deze informatie van dhr. Klein Haneveld had.
Het is wel een prachtige aanvullig op deze gedachte en dus wijs ik vrijmoedig naar die studie op eindtijdbeeld, maar het is lang geleden dat deze studie geplaatst is. Ik weet niet of er nieuwe aspecten bij zijn gekomen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:47

schelpje3 schreef:Dat heb je letterlijk van Bijbelseplaatsen.nl afgehaald.
Dat is de duivel, de satan de grote vijand van de Christus. Hij werd uit de hemel geknikkerd en op aarde geworpen en zijn engelen met hem (Openb.12:9).Geen wonder dat de duivel nu woedend is. Hij heeft immers geen plaats meer in de hemel en hij kan de mensen voor Gods aangezicht dus niet meer aanklagen.

Is wel zo netjes als je dat er even bij zegt!

Nee want ik ben het hier helemaal niet mee eens.

Ik lees dit nu voor het eerst, ik heb dit ook niet geciteerd. Ik wees n.l. op Jesaja en op Ez.27, waar de satan uit de hemel werd gegooid refererend aan Genesis 1 dus en niet Openbaring al is dat ook waar maar dat is nog toekomst want de satan klaagt ons nog steeds aan dus ik ben het niet met dat citaat eens. Of is dat jouw interpretatie van Openbaring 12 vers 9?
Niet mijn uitleg?
Of eerlijk blijven of beter lezen Schelpje.

Het is een zwaktebod om op een vraag geen antwoord te geven omdat je denkt dat de ander het beter weet.
Dom uitgangspunt en heel aanvechtbaar, moet je aan kinderen leren, daar komen ze ver mee.
Dan kweek je faalangst.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 12:50

Schelpje

Je geeft 2 teksten aan, namelijk 2 Kor. 12 en 1 Kon. 8 [overigens zonder het vers te vermelden] dus ik ga maar van vers 23 uit wat zegt: ".... er is geen God gelijk Gij BOVEN in den hemel......"

Duidelijk dat God BOVEN in den hemel troont, maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Wat is dus het verschil tussen de 2 geschapen hemelen en de DERDE hemel, waar Gods troon staat?
En NOG belangrijker: is die DERDE hemel eveneens geschapen, of is die er ALTIJD al geweest, m.n. VOOR de schepping van de hemelen en de aarde IN DEN BEGINNE?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 12:57

ineke-kitty schreef:Schelpje

Je geeft 2 teksten aan, namelijk 2 Kor. 12 en 1 Kon. 8 [overigens zonder het vers te vermelden] dus ik ga maar van vers 23 uit wat zegt: ".... er is geen God gelijk Gij BOVEN in den hemel......"

Duidelijk dat God BOVEN in den hemel troont, maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Wat is dus het verschil tussen de 2 geschapen hemelen en de DERDE hemel, waar Gods troon staat?
En NOG belangrijker: is die DERDE hemel eveneens geschapen, of is die er ALTIJD al geweest, m.n. VOOR de schepping van de hemelen en de aarde IN DEN BEGINNE?

In den beginne schiep God de Hemel en de aarde.

Dat dhr Haneveld iets anders beweert, nl dit:

"Het Hebreeuwse woord voor hemel ("haashamajiem") geeft een dualis (tweevoud) aan. Het dient vertaald te worden met 'de twee hemelen'. Samen met de aarde vormen zij de wereld (Grieks "kosmos"). De schepping bestaat dus uit twee hemelen en de aarde. De derde hemel, de hemel der hemelen behoort niet tot de schepping

De derde hemel is de woonplaats van God. Daar staat Zijn troon. Genesis 1 geeft geen verslag van de schepping van hemel en aarde. Genesis 1 : 1 maakt melding van de schepping van hemelen en aarde. In de rest van Genesis 1 wordt het woord "scheppen" weliswaar gebruikt, maar nooit in verband met de hemelen of de aarde. Het wordt alleen gebruikt met betrekking tot zielen (levende wezens)."

moet hij weten. Maar ik houd me maar vast aan wat er in Genesis 1 staat.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 12:59

ineke-kitty schreef:En NOG belangrijker: is die DERDE hemel eveneens geschapen, of is die er ALTIJD al geweest, m.n. VOOR de schepping van de hemelen en de aarde IN DEN BEGINNE?
Nee, die is er niet ALTIJD al geweest. Het is heel goed mogelijk dat de DERDE hemel geschapen is VOOR de schepping van hemel en aarde IN DEN BEGINNE, maar hij is zeer zeker geschapen. DAT staat namelijk in de bijbel.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 feb 2014 13:02

Wilsophie schreef:Flauw hoor om dat Ineke in haar schoenen te schuiven en de schuld af te schuiven. Bah!

Wat is er flauw aan het benoemen van een feit wat we allemaal in het numerologie topic hebben kunnen aanschouwen? Jij en I-K zijn daar compleet afgetroefd omdat jullie de eigen theorie nog niet eens goed bestudeerd hadden en wel klakkeloos alles aannamen van die site.
Even naar gekeken en dan een mening vormen. Dat pleit niet voor deze leer als je er zo mee om gaat en het ook nog serieus neemt als je "even" naar kijkt. Nogmaals slap geklets.

Je probeert je er leuk uit te kronkelen, maar een ieder heeft het kunnen lezen.
Sta jij voor de klas?

Al een halfjaar niet meer.

Heb jij een IQ van een goudvis?

Terug naar “[Religie] - Open forum”