ineke-kitty schreef:Schelpje
Je geeft 2 teksten aan, namelijk 2 Kor. 12 en 1 Kon. 8 [overigens zonder het vers te vermelden] dus ik ga maar van vers 23 uit wat zegt: ".... er is geen God gelijk Gij BOVEN in den hemel......"
Duidelijk dat God BOVEN in den hemel troont, maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Wat is dus het verschil tussen de 2 geschapen hemelen en de DERDE hemel, waar Gods troon staat?
En NOG belangrijker: is die DERDE hemel eveneens geschapen, of is die er ALTIJD al geweest, m.n. VOOR de schepping van de hemelen en de aarde IN DEN BEGINNE?
In den beginne schiep God de Hemel en de aarde.Dat dhr Haneveld iets anders beweert, nl dit:
"Het Hebreeuwse woord voor hemel ("haashamajiem") geeft een dualis (tweevoud) aan. Het dient vertaald te worden met 'de twee hemelen'. Samen met de aarde vormen zij de wereld (Grieks "kosmos"). De schepping bestaat dus uit twee hemelen en de aarde. De derde hemel, de hemel der hemelen behoort niet tot de schepping
De derde hemel is de woonplaats van God. Daar staat Zijn troon. Genesis 1 geeft geen verslag van de schepping van hemel en aarde. Genesis 1 : 1 maakt melding van de schepping van hemelen en aarde. In de rest van Genesis 1 wordt het woord "scheppen" weliswaar gebruikt, maar nooit in verband met de hemelen of de aarde. Het wordt alleen gebruikt met betrekking tot zielen (levende wezens)."
moet hij weten. Maar ik houd me maar vast aan wat er in Genesis 1 staat.