Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Yoshi » 04 nov 2015 18:48

Overal zie je dat. Ook op een grote camerasite als DPReview. Alsof cameramerken een religie zijn. :)

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 04 nov 2015 20:54

=D> =D> =D>
even een staande ovatie voor jullie mensen.
nu weet ik echt even niet meer wie hier onzin verteld.
maar de gene die verteld dat zwarte hekserij/magie niet bestaat die mag toch wel eens beter rond kijken en na vraag doen.
jullie gaan zo met ze alle tekeer dat ik sterk de vermoede krijg dat het wel waar is.
een voorbeeldje
Poetin zegt niets te maken te hebben de boekraket die MH-17 uit de lucht schoot.
vervolgens verkondigt de Russische media laster over de onderzoek en wijst heel stellig iemand anders aan.
Daarnaast is er alles aan gedaan om zo weinig info te verschaffen en te verduisteren en ontkennen of te verdraaien.

er speelt veel meer om ons heen af dan wij kunnen zien met het oog, dus geestelijk.
het probleem/ziekte van de tegenwoordige niet gelovige westerse wereld is dat zij met oogkleppen oploopt.
dat zij de ander verwijd dom en zeer achterhaalde ideeën op na te houden.
magie bestaat en dat is niet met wetenschap vast te stellen en dat is het probleem waar de niet gelovige mee zit.

wie kijkt er nu objectiever de gene die zegt dat iets niet kan omdat wetenschappelijk of aan enigenbevinding niet getoetst kan worden.
of de gene die de geestelijke wereld ook mee rekent naast de wetenschap?

naar mij inzien is het niet wijs om de geestelijke werkelijkheid te negeren en vooral niet de negatieve kanten.
Haast u langzaam.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 nov 2015 21:40

Bartje schreef:jullie gaan zo met ze alle tekeer dat ik sterk de vermoede krijg dat het wel waar is.

Dit is een typisch trekje van conspiracy theories: hoe harder je het ontkent, hoe meer die lui ervan overtuigd zijn dat ze gelijk hebben.

er speelt veel meer om ons heen af dan wij kunnen zien met het oog, dus geestelijk.
het probleem/ziekte van de tegenwoordige niet gelovige westerse wereld is dat zij met oogkleppen oploopt.
dat zij de ander verwijd dom en zeer achterhaalde ideeën op na te houden.
magie bestaat en dat is niet met wetenschap vast te stellen en dat is het probleem waar de niet gelovige mee zit.

Weet je, dat is voor mij helemaal geen probleem. Ik kan me in mijn leven tot nu toe geen enkele situatie voorstellen waarin het niet geloven in magie een probleem was.

wie kijkt er nu objectiever de gene die zegt dat iets niet kan omdat wetenschappelijk of aan enigenbevinding niet getoetst kan worden.
of de gene die de geestelijke wereld ook mee rekent naast de wetenschap?

naar mij inzien is het niet wijs om de geestelijke werkelijkheid te negeren en vooral niet de negatieve kanten.

Oké hoor. Naar mijn inzien is het niet wijs om een wereld te verzinnen die niet bestaat en die je niet kunt aantonen, maar dat probleem ligt bij mij, blijkbaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 05 nov 2015 01:00

Bartje schreef:=D> =D> =D>
even een staande ovatie voor jullie mensen.
nu weet ik echt even niet meer wie hier onzin verteld.
maar de gene die verteld dat zwarte hekserij/magie niet bestaat die mag toch wel eens beter rond kijken en na vraag doen.
jullie gaan zo met ze allen tekeer dat ik sterk de vermoede krijg dat het wel waar is.

Dat had ik helemaal niet gezegd. Beter lezen aub. En navraag doen waar? Volgens mij was ik de enige wicca hier op dit forum, dus ik geloof dat ik een van de weinige ben met insiderinformatie. Maar als ik wat gemist heb, mag je me wijzen waar ik het dan wel kan vinden.

Bartje schreef:een voorbeeldje
Poetin zegt niets te maken te hebben de boekraket die MH-17 uit de lucht schoot.
vervolgens verkondigt de Russische media laster over de onderzoek en wijst heel stellig iemand anders aan.
Daarnaast is er alles aan gedaan om zo weinig info te verschaffen en te verduisteren en ontkennen of te verdraaien.

What de heck heeft Poetin nou weer te maken met Halloween?

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 07 nov 2015 13:08

Mortlach schreef:Dit is een typisch trekje van conspiracy theories: hoe harder je het ontkent, hoe meer die lui ervan overtuigd zijn dat ze gelijk hebben.

k'ga er van uit dat je begrijpt waar ik op doelde.
maar soms is wel waar je wijst iemand op een fout en vervolgens gaat die ontkennen., maar goed.

Mortlach schreef: Naar mijn inzien is het niet wijs om een wereld te verzinnen die niet bestaat en die je niet kunt aantonen, maar dat probleem ligt bij mij, blijkbaar.

is het gene wat je niet ziet ook niet aanwezig?
kinderen denken op een geven ogenblik als ik mijn ogen sluit is het er niet, maar weten allemaal dat, dat niet waar is.
ik ben een elektricien en ik werk dus met stroom, je ziet het niet je hoort het niet en je kan het ruiken als het boven de 10000 volt komt.
ja stroom is wetenschappelijk aantoonbaar.
weten met ze allen dat je bij hoogspanning uit de buurt moet blijven en dat het dodelijk is.
maar weetje dat de meeste slachtoffers / gewonden vallen binnen in huis?
een mens kan dood gaan van minder dan 1 Ampère.

met dit voorbeeld wil ik aanduiden dat als het onschuldig uitziet je nog steeds verrekt moet oppassen.
waarom denken jullie dan dat de Bijbel waarschuwt over: dat wij niet met boven natuurlijke moeten inlaten en meiden?
juist omdat het minste geringste al lelijke wonden kan achterlaten.

niet alleen de Bijbel geeft voorbeelden over het gevaar, ook de natuur.

irmo schreef:What de heck heeft Poetin nou weer te maken met Halloween?

het was een voorbeeld, vergelijking of bedoeld als een soort spiegel.

dat andere stukje is voor de gene die de schoen past......
Haast u langzaam.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 nov 2015 13:22

Bartje schreef:is het gene wat je niet ziet ook niet aanwezig?
kinderen denken op een geven ogenblik als ik mijn ogen sluit is het er niet, maar weten allemaal dat, dat niet waar is.
ik ben een elektricien en ik werk dus met stroom, je ziet het niet je hoort het niet en je kan het ruiken als het boven de 10000 volt komt.

Je weet neem ik aan wat een voltmeter is dan...

ja stroom is wetenschappelijk aantoonbaar.
weten met ze allen dat je bij hoogspanning uit de buurt moet blijven en dat het dodelijk is.
maar weetje dat de meeste slachtoffers / gewonden vallen binnen in huis?
een mens kan dood gaan van minder dan 1 Ampère.

Ja, en?

met dit voorbeeld wil ik aanduiden dat als het onschuldig uitziet je nog steeds verrekt moet oppassen.

Ja, omdat we uit ervaring weten dat stroom gevaarlijk is. Van die geestelijke wereld heb ik geen enkele ervaring anders dan dat mensen die geloven dat ze bestaat zeggen dat ze bestaat. Je vergelijking gaat dus niet op.

waarom denken jullie dan dat de Bijbel waarschuwt over: dat wij niet met boven natuurlijke moeten inlaten en meiden?
juist omdat het minste geringste al lelijke wonden kan achterlaten.

niet alleen de Bijbel geeft voorbeelden over het gevaar, ook de natuur.

Tja, wat mij betreft is de Bijbel in dat specifieke geval een achterhaalde beschrijving van de ideeën van een bijgelovig volk.

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 07 nov 2015 15:22

Mortlach schreef:Van die geestelijke wereld heb ik geen enkele ervaring anders dan dat mensen die geloven dat ze bestaat zeggen dat ze bestaat. Je vergelijking gaat dus niet op.

Beste Morlach, je kan alle voorbeelden en vergelijkingen afkraken, maar jij weet net zo goed dat het alleen maar is om dingen duidelijk te maken.
als je het niet wilt geloven even goede buren.
als je telkens je kont tegen de krib wil gooien omdat jij het niet heb ervaren of mee gemaakt, he kom op zeg.
elke voorbeeld is wel iets aan te merken om hem te ontkrachten, maar wat je eigenlijk laat zien is onmacht.
natuurlijk weet ik dat je kritisch bent en dat is ook goed, maar laat dat de reden zijn om dingen en ziens wijze af te wijzen.

Mortlach schreef:Ja, omdat we uit ervaring weten dat stroom gevaarlijk is. Van die geestelijke wereld heb ik geen enkele ervaring

ook dat wordt je geleerd op school, mensen die het niet nauw nemen zullen uit eindelijk een keer gegrepen worden.
het is een waarschuwing die een gevolg laat zien goed of slecht.
het kan lang goed gaan tot dat ene moment.
Haast u langzaam.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 nov 2015 15:29

Bartje schreef:Beste Morlach, je kan alle voorbeelden en vergelijkingen afkraken, maar jij weet net zo goed dat het alleen maar is om dingen duidelijk te maken.
als je het niet wilt geloven even goede buren.

Ik ben alleen kritisch, zeker als het gaat om mensen die mij in mijn doen en laten willen beperken. Als je je afvraagt waarom christenen soms het imago hebben van mensen van wie niets leuks mag, dan is dit een van de redenen.

als je telkens je kont tegen de krib wil gooien omdat jij het niet heb ervaren of mee gemaakt, he kom op zeg.
elke voorbeeld is wel iets aan te merken om hem te ontkrachten, maar wat je eigenlijk laat zien is onmacht.
natuurlijk weet ik dat je kritisch bent en dat is ook goed, maar laat dat de reden zijn om dingen en ziens wijze af te wijzen.

Onmacht? Hoezo? En het lijkt me een bijzonder goede reden om iets af te wijzen als ik het niet heb meegemaakt. Niet alles natuurlijk (ik kan ook geen atomen waarnemen, maar accepteer wel dat ze bestaan). Ik probeer zorgvuldig te zijn en het niet te laten lijken alsof ik jou je zienswijze niet gun - dat doe ik namelijk wel. je mag van mij geloven wat je wilt. En als je op basis van die zienswijze dingen wil doen of laten, leg ik je geen strobreed in de weg. Maar als jij op basis van die zienswijze wilt proberen MIJ bepaalde dingen te ontzeggen, dan is het een ander verhaal.

ook dat wordt je geleerd op school, mensen die het niet nauw nemen zullen uit eindelijk een keer gegrepen worden.
het is een waarschuwing die een gevolg laat zien goed of slecht.
het kan lang goed gaan tot dat ene moment.

Kijk, ik weiger me dus bang te laten maken voor iets dat niet bestaat.

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 08 nov 2015 19:03

Mortlach geloof jij wel ubberhaut in geesten of geestelijke machten?
Haast u langzaam.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 nov 2015 20:13

Bartje schreef:Mortlach geloof jij wel ubberhaut in geesten of geestelijke machten?

Nee dus, daarom zijn al die 'waarschuwingen' en verhalen over occulte belasting ook zo... bijzonder.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 09 nov 2015 20:26

Bijzonder interessant ook dat `occulte belasting´ ook alleen maar voorkomt bij christenen. En dan ook nog eens alleen als je niet-christelijke dingen doet.

Trouwens @Bartje had je nog een antwoord op mijn vraag?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 nov 2015 22:11

irmo schreef:Bijzonder interessant ook dat `occulte belasting´ ook alleen maar voorkomt bij christenen. En dan ook nog eens alleen als je niet-christelijke dingen doet.

Ook bij ons, natuurlijk, alleen herkennen wij het niet. :-)

Het is, geloof ik, wetenschappelijk onderzocht dat kinderen die gelovig worden opgevoed, objectief minder goed zijn in het onderscheiden van fantasie en werkelijkheid. Misschien werkt dat door tot in de volwassenheid. Je krijgt zo nu en dan wel eens het idee dat er mensen zijn die denken dat Harry Potter een biografisch boek/film is :-)

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 09 nov 2015 23:28

Mortlach schreef:
Ook bij ons, natuurlijk, alleen herkennen wij het niet. :-)

Het is, geloof ik, wetenschappelijk onderzocht dat kinderen die gelovig worden opgevoed, objectief minder goed zijn in het onderscheiden van fantasie en werkelijkheid. Misschien werkt dat door tot in de volwassenheid. Je krijgt zo nu en dan wel eens het idee dat er mensen zijn die denken dat Harry Potter een biografisch boek/film is :-)

nou, ik had anders best naar Hogwarts willen gaan en zo een gewaad dragen enzo :wink: en dat onderzoek komt uit 2009, als ik me niet vergis. Lang geleden , want ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb.

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 10 nov 2015 20:56

irmo schreef:Bijzonder interessant ook dat `occulte belasting´ ook alleen maar voorkomt bij christenen. En dan ook nog eens alleen als je niet-christelijke dingen doet.

je bent goed op de hoogte van andere religie's lees ik, maar als ik een tip mag geven verdiep je eens meer in het islam, Jodendom, hindeoisme en andere religie's.

en ja ik heb antwoord gegeven.

Mortlach schreef:Nee
geloof jij dat je een geest hebt?
Haast u langzaam.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 nov 2015 21:35

Bartje schreef:geloof jij dat je een geest hebt?

Dat hangt er vanaf wat je daar precies mee bedoelt.

Terug naar “[Religie] - Open forum”