mohamed schreef:Waar het mij om gaat is dat Abraham nadrukkelijk zei dat het toegestaan was dat Sara zijn vrouw was omdat zij een andere moeder had (Gen 20,12) en volgens jou hadden Kain en zijn vrouw dezelfde moeder, namelijk Eva. Het was dus niet toegestaan voor Hebreeërs - reeds voor de wet van Mozes - om te trouwen met een volle broer of zuster. Dat verhaal over superieure genen die incest zouden rechtvaardigen verwijs ik bij deze naar het land der fabelen, want er klopt simpelweg geen snars van. Het mocht niet, punt!
alexander91 schreef:En hier trek je weer overhaaste conclusies. In het land Ur (of waar Abraham vandaan kwam), was de gewoonte dat je niet met je volle zus trouwde, maar halfzussen, neven en nichten mocht dus wel. In het licht van degeneratie kun je zeggen dat rond die tijd het menselijke DNA al een stuk meer verslechterd was dan ten tijde van Adam en Eva. Hoe meer mutaties in het DNA, hoe minder je met naaste familie of mensen moet voortplanten. Overzichtelijk:
Tijd van Adam en Eva ==> nauwelijks defecten in DNA ==> geen limitatie aan huwelijken
Tijd van Abraham ==> enige defecten in DNA ==> niet trouwen met meest verwanten: broers/zussen
Tijd van Mozes(?) of tijd van Romeinen ==> nog meer defecten in DNA ==> niet trouwen met verdere verwanten: neven/nichten
Tijd van nu ==> nog meer defecten in DNA ==> zeker niet trouwen met neven/nichten of familie dichterbij
Tegenwoordig zal het zelfs zo zijn dat trouwen met mensen in de zeer naaste omgeving (stuk verdere familie) al schadelijk kan zijn. Je ziet vaak dat mensen die trouwen met buitenlandse mensen, vaak erg sterke kinderen krijgen. Met de hoeveelheid defecten tegenwoordig in het DNA, is zo'n verre relatie vaak het beste als we spreken over het DNA, want gezamenlijke defecten zullen er nog niet zijn.
Degeneratie is iets dat toeneemt over de tijd, en dat betekent dat naarmate de tijd verstrijkt steeds meer mutaties zichtbaar zullen worden in kinderen (de kans neemt toe met meer defecten in het DNA).
Het is zeker niet zo dat er geen snars van klopt. Misschien klopt het niet wat ik hier zeg, maar heel duidelijk is dat niet.
Van mij mag je mijn conclusie rustig overhaast vinden. Dat is weer een typisch gereformeerd kul argument, aangezien tempo niks zegt over de kwaliteit van mijn argument als snelle denker zijnde. Doch jouw aanname dat Kain het met zijn volle zus deed vind ik wat onkies. En dat je het vervolgens vergoelijkt om het maar kloppend te krijgen met de leer van jouw kerk die leert dat de mens is ontstaan uit incest word ik een beetje onpasselijk van. Op deze momenten dank ik God door jouw verhaal nog meer dan eerst voor het feit dat ik me heb uitgeschreven uit de hervormde kerk. Nooit zal ik mijn kinderen aan dergelijke leerstellingen blootstellen!
Ik ga hier niet meer met je over in discussie, want ik maak me te kwaad. Geloof wat je wilt geloven, ik ben blij dat ik dat niet meer doe en me bekeerd heb tot de echte leer van Jezus Christus.