Tante Pollewop schreef:Genoeg lotgenoten.
aaaaaaahhh- gelukkig maar......

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
JeeWee schreef:Klinkt wel dramatisch: lotgenoten.
Wat zou het heerlijk zijn als ook eens meer hetero's iets van homo's zouden gaan begrijpen
Tante Pollewop schreef:Ik bedoelde lotgenoten in het verband van mede-kerkverlaters, dit even voor de duidelijkheid.
maran schreef:is jou ook bekend of sommige van deze kerkverlaters zich gaan aansluiten bij een andere kerk?
want volgens mij zijn er toch genoeg christelijke denominaties waar iedereen welkom is.
of blijven ook velen toch bij dezelfde denominatie [geloofsrichting]-- met uitsluiting van kerkbezoek - die ze afwijst ?
ik kan me zo voorstellen dat je dan - na alles wat je meegemaakt hebt aan afwijzingen - meer vrijzinniger wordt in je geloofsopvattingen of sterker nog: het christendom de rug toekeert.
We merkten bij alle ouders het grote verdriet dat de meeste kinderen de kerk verlaten hebben of waarbij dit proces in gang is gezet. Dit wordt door allen ondervonden als de grootste smart.
JeeWee schreef:Dat is iets wat mensen hier op Refoweb ook vaak aandragen als 'oplossing'.
"Dan ga je toch naar een andere kerk waar ze niet zo moeilijk doen"?
Voor mij is dat geen optie. Ik ga naar de kerk om God te ontmoeten in Zijn Woord. Ik heb dat niet of minder in vrijzinnigere kerken. Natuurlijk, daar zijn ook mooie dingen. Maar de diepgang ervaar in reformatorische kerken.
Ik zou natuurlijk ook naar de kerk moeten gaan voor de gemeenschap der heiligen. Die is er zeker, maar las homo blijf je voor velen een 'probleemgeval'. Het zij zo.
Daarbij heb ik ook het idee dat weglopen te gemakkelijk is en zolang ik denk dat ik iets in de gemeente kan betekenen, zal ik daar blijven...
Tante Pollewop schreef:Ik denk dat er een aantal groepen is.
- homo's die in de kerk blijven, niet uit de kast komen en misschien zelfs trouwen met een vrouw.
- homo's die uit de kast komen, maar wel in dezelfde kerk blijven en van mening zijn dat zij alleen moeten blijven.
- homo's die in de kerk blijven, niet uit de kast komen en een dubbelleven leiden.
Van deze drie groepen ken ik er weinig. Dan zijn er nog:
- homo's die de (vaak reformatorische) kerk verlaten en zich aansluiten bij een kerkgenootschap dat homo's aanvaardt als gelijk.
- homo's die de kerk verlaten, wel geloven, maar niet bij een kerk aangesloten zijn.
- homo's die de kerk verlaten en ook met geloof niets meer hebben.
Van de laatste 3 groepen ken ik er heel veel. Voorlopig hoor ik bij de een na laatste groep, misschien in de toekomst bij de op 2 na laatste groep.![]()
maran schreef:ook ken ik voorbeelden van de eerste 3 opties....schrijnend.en bovendien het verloochenen van jezelf
maaarten schreef:
De laatste keer dat ik mijn Bijbel las was zelfverloochening nog een hooggewaardeerde eigenschap die van elke Christen gevraagd werd.....
JeeWee schreef:Ik ben er inmiddels ook wel achter dat men in heel veel kerken oprecht niet weet wat men met homoseksualiteit aanmoet. Men weet er eenvoudigweg te weinig van.
En dan grijpt men toch maar naar dat wat hen altijd is geleerd en waarvan ze echt geloven dat het in de Bijbel staat.
boer schreef:als er nou een pilletje was, wat je kon innemen, waardoor je niet langer homo bent, zou je dat dan nemen?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten