Zo lang de GG deze regel in haar blazoen heeft zal men zich daar aan moeten houden;voorts men kan beter bidden dan heel de avond voor de TV hangen .

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
hubert schreef:Ik val van de ene verbazing in de andere. Anno 2013.
Mijn tante hing er vroeger een kleedje overheen om de heren niet te prikkelen.
Mijn ouders hadden er een met deurtjes en noemden het apparaat een naaimachine.
Het is toch nog goed gekomen want nu heeft iedereen, zelfs de ds. de zgn. kijkkkast van de duivel.
FrankB schreef:Inderdaad komt er veel bagger op maar wat voor de een bagger is kan voor de ander een heel leuk programma zijn.
Niettemin zijn er ook genoeg interessante programma's en documentaires waar je wat van opsteekt. En een mens heeft hersens en kan dus heel goed zelf bepalen wat hij wel en niet wil zien. Ik denk zelf dat de achterliggende gedachte om het ding te verbieden met name bedoeld is om de mens dom te houden. Je zult toch eens wat zien wat niet in het straatje past dat je van boven opgelegd krijgt.
Zelf zou ik eerlijk gezegd niet eens bij een kerk(genootschap) willen horen dat mij vertelt wat ik in mijn eigen huis en in mijn eigen tijd wel en niet mag doen.
Lichtzwaard schreef:Ach in de verdwijnende PKN mag alles met 60.000 personen die elk jaar uit geschreven worden .Maar in een kerkgemeenschap die zich zelf serieus neemt zoals de GG worden de regels en gebruiken gewoon na geleefd en dat is niet alleen bij hen;dat is in de Kerk Katholiek,Orthodox,Anglicaans enz enz enz net zo;Wel in de wereld maar niet van de wereld.![]()
![]()
![]()
![]()
Lichtzwaard schreef:Het is heel eenvoudig als de regel is bij de Gereformeerde Gemeente geen TV dan is dat dan geen TV;.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten