Filosoof schreef:Maar zelfs al zou ik 100% zeker weten dat de bijbelse God bestaat, dan nog zou ik Hem niet aanbidden.
Zeg je hiermee dat je een niet bijbelse God mogelijk wel zou aanbidden?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Filosoof schreef:Maar zelfs al zou ik 100% zeker weten dat de bijbelse God bestaat, dan nog zou ik Hem niet aanbidden.
Filosoof schreef:schelpje3 schreef:Jouw vrienden kunnen je niet bewaren voor het eeuwig verderf !
Ik heb moeten ervaren dat menselijke vriendschap eindig is
Voor mij is niets zo verdorven als voor eeuwig voortleven in het Huis van Hij die zulke dingen doet.
En menselijke vriendschap kan inderdaad eindig zijn.
Verwachtingen heb ik dan ook zelden, want die scheppen vaak alleen maar teleurstelling.
mohamed schreef:Filosoof schreef:Maar zelfs al zou ik 100% zeker weten dat de bijbelse God bestaat, dan nog zou ik Hem niet aanbidden.
Zeg je hiermee dat je een niet bijbelse God mogelijk wel zou aanbidden?
schelpje3 schreef:Precies ! Ik gun jou zo die "vriendschap" met Hem, die je uit alles kan redden. je bent nu jong en sterk, maar zoek de Schepper in de dagen van uw jongelingschap, eer dat de kwade dagen komen en je geen lust hebt in dezelve.
schelpje3 schreef:Dat kan ! Gods kinderen kunnen in zulke moeiten komen dat ze geen lust hebben, dat is heel erg, een oordeel !
schelpje3 schreef:In deze moet je je verstand uitschakelen en zo te lezen heb jij een helder verstand ! maar het is toch verduisterd.
Filosoof schreef:En iemand die de kinderen van zijn vriend laat afslachten, zijn bezit wegneemt en hem slaat met ziekten? Is dat wel rechtvaardig?
Zulke vrienden heb ik gelukkig niet in mijn sociale kring rondlopen. En als dat wel zo was, zaten ze nu veilig achter slot en grendel.
schaapje schreef:en ik vind ook dat je moeilijke woorden gebruik mijnheer de geleerde filosoof![]()
![]()
mohamed schreef:schaapje schreef:en ik vind ook dat je moeilijke woorden gebruik mijnheer de geleerde filosoof![]()
![]()
Dat valt reuze mee toch? Het is mij vooralsnog niet opgevallen i.i.g!
schaapje schreef:mohamed schreef:schaapje schreef:en ik vind ook dat je moeilijke woorden gebruik mijnheer de geleerde filosoof![]()
![]()
Dat valt reuze mee toch? Het is mij vooralsnog niet opgevallen i.i.g!
Ligt ermaar aan wat voor opleiding je hebt gehad,...toch![]()
Maar geeft niet
mohamed schreef:God doodt en maakt levend (1 Sam 2,6) maar toch zit hij niet in het gevang. Waarom? Vooralsnog weet ik het niet, maar ik ben wel nieuwsgierig naar een logische verklaring die past bij hetgeen de Bijbel zo duidelijk over is, namelijk je naaste liefhebben als jezelf.
schaapje schreef:Hoe zijn je gedachten over Jezus, heb ik nog niet begrepen Omdat het steeds
over het OT ging hoe God toen handelde.
Jezus zei toch; wie Mij ziet heeft de Vader gezien
schaapje schreef:en ik vind ook dat je moeilijke woorden gebruik mijnheer de geleerde filosoof![]()
![]()
Nee zonder dollen mijn brein is niet zo geleerd maar ik voel me er niet minder om hoor.
schaapje schreef:maarja dat heb je als je verstand in de weg, zit dan wil je overal een antwoord op
en bewijzen zien.
schaapje schreef:Maar het is zo als elbert zei, we kunnen God niet doorgronden en op zijn denkniveau
zitten. Dan zou je als God zijn
schaapje schreef:Ik vraag me af filosoof waarom ik denk te lezen in al jou post dat je nooit van God
af zal komen, sterker nog je zal Hem vinden.
schaapje schreef:Maar God zal zich niet verantwoorden tegenover jou dat zal niet gebeuren.
schaapje schreef:Overigens fijn dat je in Jezus iets goeds ziet
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten