Lock&Stock schreef:Ach ja Ray Comfort, noem hem dom, want dat is ie waarschijnlijk ook. Echter verdient hij wel bakken met geld aan christenen die zijn extreem makkelijk weerlegbare woorden voor zoete koek slikken.
O, natuurlijk. Hij is dan ook van het type oplichter/entertainer die mensen vertelt wat ze graag willen horen en dat doet hij behoorlijk goed. Het zijn wat dat betreft soms net popsterren die 40 jaar lang hetzelfde hitje zingen; zolang het mensen van de stoelen krijgt, zullen ze het blijven doen. Hij schijnt er meerdere miljoenen per jaar mee te verdienen.
Wat stond er ook alweer in de Bijbel? Beproeft alle dingen; behoudt het goede. Vraag me altijd af wat goede nu eigenlijk betekent voor mensen als ome Ray. Hij zal er wel niet waarheid mee bedoelen...
Uiteraard niet. Je moet immers eerst weten wat het goede is, voordat je die afweging kunt maken. Meestal is 'het goede' synoniem met 'mijn beperkte interpretatie van de teksten'. Wat ook goed bij die houding past is "Als de werkelijkheid en mijn interpretatie van Gods woord van elkaar afwijken, ligt de fout bij de werkelijkheid"