Quasi2 schreef:En waarom niet? Als wetenschap wil je alles verklaren, dus ook dat er nu een mens is...
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Ik vind de verklaringen waarom wij nu bestaan ontzettend interessant. Maar waar gelovigen vaak mee belast zijn, is het idee dat de mens was voorbestemd.
Het ging daar hier niet om. Het ging erom dat we niet weten waarom...
Nou, we weten precies waarom die omweg bestaat, dat heeft namelijk evolutionaire oorzaken. Dat betekent alleen niet dat die omweg dan ook béter is.
Ja, we weten zoveel dat we iemand die psychisch net iets meer in de problemen zit dan gemiddeld amper kunnen helpen, vaak ook gewoon helemaal niet. Zoveel weten we al.![]()
Zenuwtje geraakt?
Ik snap je punt hier niet echt...![]()
![]()
Het is zo'n heerlijk vaag dreigement waar je je gemeente lekker gehoorzaam kunt houden. Zwaai met 'occulte belasting' en hopla, je hele gemeente zit achter een internetfilter.
Neuh, ik beweer ook niet dat het er bewijs voor is. Wetenschappelijk gezien heb je helemaal gelijk. Maar je hebt ook al aangegeven dat we uitgaan van uniformitarisme binnen de wetenschap omdat we anders niets kunnen bewijzen. Dat is een goed punt, alleen blijf ik gewoon wijzen op de schaduwzijden ervan.
Ik heb nog geen schaduwzijde gezien hoor.